- Hirdetés -

Alexandra ügy – fenntartaná az értékesítési hálózatot a Central

|

- Hirdetés -

Segítséget nyújt az Alexandra értékesítési hálózatának fenntartásához és újjászervezéséhez a Central Csoport, a vállalat közlése szerint. Ha nem sikerül megfelelően kezelni a helyzetet, akár évekre tönkremehet a rendszerváltás óta négy nagyobb válságot is megélt magyar könyvszakma.

 

A Central Csoport kiadói a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése tagjaként folyamatosan részt vesz a szakmai egyeztetésekben, és minden lehetséges eszközzel támogatja az elmúlt napokban nagy médiavisszhangot is kiváltó könyvpiaci válsághelyzet megoldását – írja közleményében a Central Csoport. A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése a kialakult helyzet kapcsán közleményben hívta fel a figyelmet a helyzet komolyságára: „Egy elhúzódó válság legnagyobb veszélye, hogy öt-tízmilliárdnyi fogyasztói árukészlet zúdul a kiadókra, annak szállítási és raktározási költségeivel együtt. Ennek következtében drasztikus leárazási hullám indulhat be, ami évekre tönkreteheti a rendszerváltás óta négy nagyobb válságot is megélt magyar könyvszakmát.”

 

„Még ennél is veszélyesebb az, hogy egy jelentős értékesítő eltűnése az értékesítési pontok számának csökkenését, és a piac hosszú távú zsugorodását okozhatja, amelynek következtében becsléseink szerint a kiadók elveszíthetik forgalmuk akár 20%-át is. Ezen felül a kereskedelmi erők további koncentrációjával a kiadók alkupozíciója és így nyereségessége is romlana” – reagálta Szügyi Gergely, a Central Csoport képviselője.

 

A piaci szerkezetéből fakadóan az ellátási lánc egyes szereplőinek működési problémái kihatnak magára a teljes piacra is. A szereplőknek szembe kell néznie azzal a ténnyel, hogy a kialakult problémák teljes körű rendezésére nincsenek kész forgatókönyvek, nincs egyetlen, minden szempontból jó megoldás. A könyvkiadóknak komoly terhekkel kell megbirkózniuk, a Central Csoport kiadói maguk is osztoznak ezen terhek viselésében.

 

Dr. Szemere Gabriella, a Central és Animus kiadók ügyvezetője az eset kapcsán elmondta: „Bizakodásra ad okot, hogy a könyv és olvasás szeretete olyan megkérdőjelezhetetlen közös értéke minden érintettnek, ami lehetővé teszi a válságrendezéshez szükséges szakmai összefogást.”

 

A Central régi szereplője a hazai könyvpiacnak, 2003 óta foglalkozik könyvkiadással, termékportfóliójába többek között ismeretterjesztő kötetek, mese- és szakácskönyvek, illetve szórakoztató irodalmak tartoznak. Varga Zoltán, aki már korábban is kiállt a könyves szakma társadalmi jelentősége mellett, rámutatott: „A Central Csoport célja, hogy ebben az igen érzékeny helyzetben a lehetőségekhez mérten a legkevésbé sérüljenek az olvasók érdekei, azaz a kiskereskedelmi könyvértékesítés kiesések nélkül működhessen a továbbiakban is.”

 

A Central Csoport szakemberei folyamatosan dolgoznak azon, hogy a vállalatcsoport üzleti érdekein túlmenően is segítséget nyújtsanak a könyvkiadási és értékesítési vertikum problémáinak megoldásához. Ehhez jó alapot biztosít, hogy a cégcsoport stabil, megbízható partnerségeket épített a múltban, most is ezeknek az üzleti, és emberi kapcsolatoknak az erejében bízik.

 

Az egyeztetésekről Szügyi Gergely a következőket nyilatkozta: „A felhalmozott tudásunkat, szakmai, és szervezeti erőforrásainkat most arra kell használnunk, hogy fenntartsuk a bolthálózati értékesítési rendszer stabilitását. Nehéz a feladat, de hiszünk a célban, és partnereink erejében. Sok a tisztázandó kérdés, de azt gondolom, azzal segítjük most a legtöbbet a szakmának, ha együttműködünk az Alexandra kiskereskedelmi értékesítési hálózatának fenntartásában, és újraszervezésében. A könyvpiac minden szereplőjének közös érdeke, hogy kiszámítható, tervezhető üzleti feltételek mellett működjön a piac, ami képes organikusan együtt fejlődni az olvasók igényeivel.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....