- Hirdetés -

Netsemlegesség: a Telenornak is változtatnia kell

|

- Hirdetés -

Újabb lépést tett a netsemlegességre vonatkozó előírások betartása érdekében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), a szervezet ezúttal a Telenort szólította fel a jogsértő állapot megszüntetésére. Az NMHH vizsgálata szerint a mobilszolgáltató előnyösebb feltételek mentén kínálta a MyChat és a MyMusic csomagjaiban foglalt alkalmazások adatforgalmát az összes többi internetes tartalom és alkalmazás adatforgalmához képest. Korábban már a Telekomot is figyelmeztették hasonló okból.

 

A hatóság január közepén meghozott határozatai szerint a szolgáltató két ponton is eltért a hálózatsemlegességre vonatkozó EU-s rendeletben foglalt követelményektől: egyrészt indokolatlan különbségtételt tett bizonyos tartalomtípusok – közösségimédia- és csevegő alkalmazások, valamint zeneátviteli szolgáltatások és online rádiók – kiemelésével, másrészt ezeken belül konkrét alkalmazásokat és szolgáltatásokat is előnyösen különböztetett meg – derül ki az NMHH közleményéből. Az előnyben részesítés arra ösztönözheti a végfelhasználókat, hogy a kedvezményben részesülő alkalmazásokat és szolgáltatásokat használják és ne azok versenytársait, amelyeket kedvezőtlenebb árazási feltételek mellett érhetnek csak el. Így a szolgáltatónak lehetősége nyílt beavatkozni a tartalomszolgáltatók közötti versenybe – hiszen az internetes forgalmakat azok tartalma és forrása alapján megkülönböztette –, ami a tartalompiaci verseny torzulását eredményezheti.

 

Mivel a Telenor MyChat, és MyMusic csomagjaiban észszerű forgalomkorlátozási ok nélkül, tisztán kereskedelmi alapon különböztette meg az alkalmazásokat, az NMHH kötelezte a szolgáltatót az egyes internetes forgalmak közötti megkülönböztetés megszüntetésére. A hatóság vizsgálatai és az ennek kapcsán meghozott döntések, esetleg szankciók a szolgáltatók jogkövető magatartásának ösztönzését szolgálják, és a jogkövetkezmény típusát és mértékét minden esetben a fokozatosság és arányosság elve alapján, a konkrét ügy összes körülményére tekintettel határozzák meg. A határozat nem jogerős, a szolgáltató a döntéssel szemben jogorvoslattal élhet.

 

A hálózatsemlegességi előírások biztosítják, hogy az internetszolgáltatók ne avatkozhassanak bele a tartalomszolgáltatók közötti versenybe, és ne részesíthessenek pusztán kereskedelmi okok miatt előnyben vagy hátrányban bizonyos tartalmakat. Így ugyanis biztosítható, hogy az internetszolgáltatók ne befolyásolják a tartalomszolgáltatók közötti versenyt, és ne korlátozzák a végfelhasználók választási szabadságát.

 

A szabályozás célja, hogy az internetes ökoszisztéma továbbra is az innováció motorjaként működhessen, és nyitva tartsa a kaput az új piaci szereplők előtt. A kiegyenlített versenyfeltételek fejlesztésre ösztönzik a tartalomfejlesztőket, így a jövőben jobb minőségű szolgáltatásokat és bővebb választékot érhetnek el az előfizetők.

 

A hálózatsemlegesség fenntartása a kulcs ahhoz, hogy az előfizetők megkülönböztetéstől mentesen férjenek hozzá bármilyen, az általuk – és nem az internetszolgáltatók vagy más harmadik személy által – választott tartalmakhoz vagy információkhoz, és azokat szabadon terjeszthessék. a világhálón keresztül úgy, hogy abban jogszerű indok nélkül senki nem korlátozza őket.

 

A hatóság az unióban elsők között kezdte ellenőrizni a hálózatsemlegességre vonatkozó, tavaly életbe lépett EU-s előírások betartását: tavaly novemberben a Telekom szolgáltatása akadt fenn a rostán. A szolgáltatók ellenőrzését továbbra is rendszeresen végzi az NMHH.

 

 

A Telenor közleményben reagált az NMHH döntésére:

 

„A Telenor számára elsődleges, hogy gondtalan internet-használati élményt kínálhasson ügyfeleinek. Új szolgáltatásaink fejlesztésekor igyekszünk figyelembe venni ügyfeleink igényeit, így például MyChat és egyes MyMusic szolgáltatásainknál nem lassítjuk a forgalmat, és hozzájárulunk a legális zenei tartalom fogyasztásához. Meggyőződésünk, hogy jóhiszeműen, az ügyfelek érdekében járunk el, és nem okozunk hátrányt azzal, hogy a leginkább kedvelt chat illetve zenei stream szolgáltatásokhoz korlátlan belföldi hozzáférést biztosítunk.

 

Éppen ezért sajnálattal értesültünk arról, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság határozatai szerint a MyChat és MyMusic szolgáltatások nem felelnek meg maradéktalanul a hálózatsemlegességre vonatkozó szabályozásnak. A Telenor álláspontja szerint a hálózatsemlegesség elsődleges célja, hogy az internet mindenki számára elérhető legyen és ügyfeleink a lehető legszabadabban élvezhessék az internetet. Továbbá, mivel a mobil szélessávú penetrációban Magyarország az OECD országok között – és így az EU országok összehasonlításában is – a legutolsó, küldetésünknek tekintjük, hogy a fogyasztói igényekre reflektáló, tematikus és alacsony költségű csomagokkal lehetőséget adjunk a legszélesebb tömegeknek a mobil internet használatához és hozzájáruljunk az európai felzárkózáshoz. Ezért fontos, hogy az internetszolgáltatók rugalmasan kezelhessék az internetes forgalmat, hogy minél inkább elősegítsék az innovációt és az internet előnyeihez való hozzáférést. Ennek megfelelően a Telenor élni kíván a döntésekkel szemben a fellebbezés lehetőségével.

 

MyChat szolgáltatásunk, mely MyStart és MyStart Expressz tarifacsomag előfizetői számára érhető el, az aktiválás után 30 napon keresztül korlátlan belföldi hozzáférést biztosít meghatározott chat szolgáltatásokhoz, rendkívül kedvelt a kártyás ügyfeleink körében. A MyChat csomag adatforgalmi kedvezménye a több száz chat alkalmazás közül arra a 6 alkalmazásra vonatkozik, amely a mi ügyfeleink számára a legfontosabb: Facebook, Facebook Messenger, Instagram, WhatsApp, Twitter, Viber. Az ajánlat bevezetésével az volt a célunk, hogy kedvező szolgáltatást kínáljunk azoknak a feltöltőkártyás ügyfeleinknek, akik szeretik, ha előre meg tudják tervezni a kommunikációs költségeket, de egyúttal korlátlan közösségi média élményt, kedvező percdíjakat és minél nagyobb mobilinternetes adatforgalmat szeretnének.

 

MyMusic zenei adatcsomagunk pedig kedvezményes zenei streaminget biztosít ügyfeleinknek. A leginkább kedvelt zenetárak közül hallgatható vele a Deezer, Apple Music, TIDAL és Spotify vagy az online rádiók adása már 290 Ft-ért 15 óráig (normál hangminőség mellett) a MyMusic Start csomaggal, 990 Ft-ért pedig korlátlanul a MyMusic Nonstop esetében.”

 

Az NMHH döntésére reagált a Telenor. A mobilszolgáltató közlése szerint számukra elsődleges, hogy gondtalan internet-használati élményt kínálhassanak ügyfeleiknek. Új szolgáltatásaik fejlesztésekor figyelembe veszik igényeiket, így például MyChat és egyes MyMusic szolgáltatásaiknál nem lassítják a forgalmat, és hozzájárulnak a legális zenei tartalom fogyasztásához. Meggyőződésük, hogy jóhiszeműen, az ügyfelek érdekében járnak el, és nem okoznak hátrányt azzal, hogy a leginkább kedvelt chat, illetve zenei stream szolgáltatásokhoz korlátlan belföldi hozzáférést biztosítanak.

 

Éppen ezért a cégnél sajnálattal értesültek arról, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság határozatai szerint a MyChat és MyMusic szolgáltatások nem felelnek meg maradéktalanul a hálózatsemlegességre vonatkozó szabályozásnak. A Telenor álláspontja szerint a hálózatsemlegesség elsődleges célja, hogy az internet mindenki számára elérhető legyen és ügyfeleink a lehető legszabadabban élvezhessék az internetet. Továbbá, mivel a mobil szélessávú penetrációban Magyarország az OECD országok között – és így az EU országok összehasonlításában is – a legutolsó, küldetésüknek tekintik, hogy a fogyasztói igényekre reflektáló, tematikus és alacsony költségű csomagokkal lehetőséget adjanak a legszélesebb tömegeknek a mobil internet használatához. Ezért fontos, hogy az internetszolgáltatók rugalmasan kezelhessék az internetes forgalmat, hogy minél inkább elősegítsék az innovációt és az internet előnyeihez való hozzáférést. Ennek megfelelően a Telenor élni kíván a döntésekkel szemben a fellebbezés lehetőségével.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...