- Hirdetés -

Alig hiszünk a híreknek, a HVG és az RTL Klub a legmegbízhatóbb hírforrások

|

- Hirdetés -

A magyarok mindössze 30 százaléka bízik a hírekben, ezzel nemzetközi összevetésben sereghajtók vagyunk a Reuters Intézet „Digital News report 2021” jelentése szerint. Itthon a HVG-t és az RTL Klubot tartják a legmegbízhatóbb hírforrásnak, a rangsor végén a köztévé, a TV2 és a Blikk állnak.

Idén tizedszer készítettel el a Reuters Intézet a „Digital News Report” jelentését, ami a COVID-járvány miatt igencsak különleges időszak történéseit és folyamatait elemezte. Ezúttal minden eddiginél többre, 46 országra terjedt ki a kutatás, melyben 92 ezren válaszoltak a feltett kérdésekre. A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a hírek iránti bizalom átlagosan 44 százalék volt a felméréskor, ami az előző adathoz képest 6 százalékpontos javulást mutat. Az egyes országokban természetesen hatalmas eltérések vannak, ebben a mutatóban például a listavezető Finnországban 65 százalékos bizalmi értéket mértek, míg az Egyesült Államok a skála másik végét jelenti, mindössze 29 százalékos értékkel.

A tévés hírműsorok továbbra is nagyon jól teljesítenek néhány országban, azonban a nyomtatott hírlapok esetében szinten mindenhol komoly visszaesés volt tapasztalható, mivel a lezárások megnehezítették a terjesztést és a lapokhoz való hozzájutást. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor a digitális hírforrások jelentősége felértékelődött.

A válaszadók közel háromnegyede (74 százalék) jelezte azt, hogy azokat a hírforrásokat preferálja, amelyek több nézőpontot is megjelenítenek és a hírfogyasztókra bízzák annak eldöntését, hogy mit gondoljanak adott témáról. A legtöbben – a megkérdezettek 66 százaléka – úgy véli, hogy a hírszolgáltatóknak pártatlannak kellene maradniuk.

Néhány fejlett országban ugyan komoly előrelépés volt tapasztalható az online hírekért történő fizetésben, azonban globálisan viszonylag alacsony azok aránya, akik hajlandók erre. Norvégiában például a megkérdezettek 43 százaléka fizetett már az interneten hírtartalomért, a második Svédországban 30 százalék ez az arány, míg az Egyesült Államokban 21 százalék.

A tanulmány az egyes vizsgált piacokkal külön is foglalkozik, így van egy Magyarországról szóló része is. Ez alapján a magyarok bizalma alaposan megrendült a hírekben, mindössze 30 százalékunk bízik bennük. Ezzel egyébként a lista vége felé vagyunk, hasonló értéket mutat a bizalom Szlovákiában és Franciaországban, egyetlen országban, az Egyesült Államokban mértek rosszabb eredményt.

A felhasználók által rendszeresen olvasott hírforrások esetében már valamivel jobb a helyzet, azokban 53 százalék bízik. A közösségi médiában megjelenő hírekben viszont a válaszadók mindössze negyede.

A tanulmányban ezúttal is megvizsgálták, hogy melyek a magyarok által legmegbízhatóbbnak tartott hírforrások. Ahogyan tavaly, ezúttal is a HVG végzett az élen 61 százalékos eredménnyel, míg a második az RTL Klub lett 58, a harmadik pedig a 24.hu 55 százalékkal. A tanulmány külön is foglalkozik az Index körüli történésekkel, ami miatt a hírportál 7 százalékpontot veszített a bizalmi indexéből, 50 százalékos eredménnyel a hatodik legmegbízhatóbb hírforrásnak tartják a magyarok.

A skála végén jellemzően kormánypárti médiumok szerepelnek, illetve a közmédia. A Hír TV-t a válaszadók 41 százaléka tartja megbízhatónak, a közmédia és a TV2 esetében 40 százalék ez az érték, míg a Blikknél mindössze 39 százalék.

A teljes tanulmány itt érhető el, a Magyarországra vonatkozó rész pedig itt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA