- Hirdetés -

Alig hiszünk a híreknek, a HVG és az RTL Klub a legmegbízhatóbb hírforrások

|

- Hirdetés -

A magyarok mindössze 30 százaléka bízik a hírekben, ezzel nemzetközi összevetésben sereghajtók vagyunk a Reuters Intézet „Digital News report 2021” jelentése szerint. Itthon a HVG-t és az RTL Klubot tartják a legmegbízhatóbb hírforrásnak, a rangsor végén a köztévé, a TV2 és a Blikk állnak.

Idén tizedszer készítettel el a Reuters Intézet a „Digital News Report” jelentését, ami a COVID-járvány miatt igencsak különleges időszak történéseit és folyamatait elemezte. Ezúttal minden eddiginél többre, 46 országra terjedt ki a kutatás, melyben 92 ezren válaszoltak a feltett kérdésekre. A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a hírek iránti bizalom átlagosan 44 százalék volt a felméréskor, ami az előző adathoz képest 6 százalékpontos javulást mutat. Az egyes országokban természetesen hatalmas eltérések vannak, ebben a mutatóban például a listavezető Finnországban 65 százalékos bizalmi értéket mértek, míg az Egyesült Államok a skála másik végét jelenti, mindössze 29 százalékos értékkel.

A tévés hírműsorok továbbra is nagyon jól teljesítenek néhány országban, azonban a nyomtatott hírlapok esetében szinten mindenhol komoly visszaesés volt tapasztalható, mivel a lezárások megnehezítették a terjesztést és a lapokhoz való hozzájutást. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor a digitális hírforrások jelentősége felértékelődött.

A válaszadók közel háromnegyede (74 százalék) jelezte azt, hogy azokat a hírforrásokat preferálja, amelyek több nézőpontot is megjelenítenek és a hírfogyasztókra bízzák annak eldöntését, hogy mit gondoljanak adott témáról. A legtöbben – a megkérdezettek 66 százaléka – úgy véli, hogy a hírszolgáltatóknak pártatlannak kellene maradniuk.

Néhány fejlett országban ugyan komoly előrelépés volt tapasztalható az online hírekért történő fizetésben, azonban globálisan viszonylag alacsony azok aránya, akik hajlandók erre. Norvégiában például a megkérdezettek 43 százaléka fizetett már az interneten hírtartalomért, a második Svédországban 30 százalék ez az arány, míg az Egyesült Államokban 21 százalék.

A tanulmány az egyes vizsgált piacokkal külön is foglalkozik, így van egy Magyarországról szóló része is. Ez alapján a magyarok bizalma alaposan megrendült a hírekben, mindössze 30 százalékunk bízik bennük. Ezzel egyébként a lista vége felé vagyunk, hasonló értéket mutat a bizalom Szlovákiában és Franciaországban, egyetlen országban, az Egyesült Államokban mértek rosszabb eredményt.

A felhasználók által rendszeresen olvasott hírforrások esetében már valamivel jobb a helyzet, azokban 53 százalék bízik. A közösségi médiában megjelenő hírekben viszont a válaszadók mindössze negyede.

A tanulmányban ezúttal is megvizsgálták, hogy melyek a magyarok által legmegbízhatóbbnak tartott hírforrások. Ahogyan tavaly, ezúttal is a HVG végzett az élen 61 százalékos eredménnyel, míg a második az RTL Klub lett 58, a harmadik pedig a 24.hu 55 százalékkal. A tanulmány külön is foglalkozik az Index körüli történésekkel, ami miatt a hírportál 7 százalékpontot veszített a bizalmi indexéből, 50 százalékos eredménnyel a hatodik legmegbízhatóbb hírforrásnak tartják a magyarok.

A skála végén jellemzően kormánypárti médiumok szerepelnek, illetve a közmédia. A Hír TV-t a válaszadók 41 százaléka tartja megbízhatónak, a közmédia és a TV2 esetében 40 százalék ez az érték, míg a Blikknél mindössze 39 százalék.

A teljes tanulmány itt érhető el, a Magyarországra vonatkozó rész pedig itt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...

Izgalmas sorozatokkal erősít az Epic Drama

Jön az Ányékvonalak második évada, befejeződik A spanyol hercegnő, és különkiadással érkezik a Murdoch rejtélyei. Árnyékvonalak (shadow lines) 2. évad 10x60 perc, 2021. szeptember 30-ától csütörtökönként 21 órától Mélyebbre merülünk a hidegháborúban, a keleti és nyugati...

Gyakrabban tesszük tönkre okoseszközeinket

A KSH és a Telenor Magyarország adatai alapján is jelentősen nőtt az okoseszközök használatával töltött óráink száma az elmúlt két évben. A mobilok szerepének felértékelődésének és a tudatosabb tervezésnek is köszönhető, hogy egyre többen...

A mobilos videógyártást forradalmasítja egy magyar startup

Manapság már szinte bárkiből lehet hobbivideós, de sokak számára egyben hivatást és megélhetést is jelent az audiovizuális tartalmak készítése. A verseny óriási az online térben, és nem csupán a mennyiség, de a minőség is...

Elrajtolt a 30. Budapesti Őszi Fesztivál

A Jancsó Miklós születésének 100. évfordulóját ünneplő Jancsó100! című esttel vette kezdetét vasárnap este a Városmajori Szabadtéri színpadon a 30. Budapesti Őszi Fesztivál, amely több mint 150 programmal és megújult formában várja a közönséget...

A többség a hagyományos tévézésre szavaz

Az emberek naponta 1-3 órát tévéznek, és egyre népszerűbbek a streaming és az online tartalmak – derül ki a Direct One TV szolgáltató idén augusztusban készült felméréséből. A kutatás során kiderült, hogy a válaszadók...

A nőkért kampányolnak a hazai sztárok

Néhány hazai híresség, influenszer összefogott és a női egyenjogúság mellett felemelve szavukat, az otthoni munka, a család körüli feladatok kapcsán hívják fel mindenki figyelmét arra, hogy a házimunka nem kizárólag a nők dolga. Ez...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sztárban sztár leszek TV2 nézettség

Egy estével hetet nyert a TV2

A Sztárban sztár leszek bizonyult az elmúlt hét legnézettebb műsorának, de még a hétköznap esti ismétlései is erős nézettséget hoztak. Az RTL Klub legnézettebbje A mi kis falunk volt és az előválasztási vita is...

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...