- Hirdetés -

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

|

- Hirdetés -

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) összegyűjtött néhány olyan megoldást, amit az idősebbeknek is érdemes lehet megtanulni.

Az ENSZ közgyűlése 1999-ben nevezte ki augusztus 12-ét a fiatalok világnapjává. Ennek apropóján megosztunk pár olyan online alkalmazást, amit fiatal rokonaink, barátaink segítségével érdemes kipróbálnunk.

Amikor a fiatalokra és a digitális technológiára gondolunk, legtöbbször a netfüggőségre, a kényszeres közösségimédia-használatra és az elidegenedésre gondolunk. Pedig ha bölcsen használjuk, az okostechnológia javíthat az életminőségünkön. Ha nyitottan közelítünk a fiatalokhoz, tőlük is tanulhatunk.

Az NMHH ezzel a céllal indította el a Netre fel! kampány részeként a Szupersegítő-programot, amelyben arra motiválja a fiatalokat, hogy segítsenek az arra nyitott hatvan feletti rokonaiknak, ismerőseiknek eligazodni a digitális eszközök használatában. Az oldalon időseknek szóló digitális tartalmakat is ajánlunk, továbbá segítünk mobilkészüléket és mobilinternet-csomagot választani.

Így faragjunk a különbségekből erőforrást

Ahogyan az idősebb nemzedék felhalmozott tudása és tapasztalatai, úgy az ifjabbak digitális írástudása is átadható. A nemzedéki különbségek azonban erőforrássá is válhatnak, ha a családi kapcsolatokban mindezt kölcsönös nyitottsággal és türelemmel kezeljük. Ez pedig amellett, hogy elmélyíti a családi kapcsolatokat, számos gyakorlati haszonnal járhat. Sok olyan praktikus eszköz van, amelynek az elsajátítása csak egy kis türelmet és némi gyakorlást igényel, ellenben rengeteg időt spórolhatunk meg vele, személyre szabott információt szerezhetünk vagy épp külön költség nélkül tarthatunk kapcsolatot a világ bármely pontján lévő szeretteinkkel. Ha fiatal hozzátartozóinkkal ápolt kapcsolatunkba beemeljük a digitális tér témáit is, az nemcsak az életminőségünket növeli, de a velük ápolt kapcsolatunknak is jót tesz.

Az NMHH ezért összegyűjtött néhány olyan mobilalkalmazást, amelynek a beüzemeléséhez (azaz a telepítéséhez, a regisztrációhoz és az első használathoz) érdemes fiatalabb hozzátartozóink segítségét kérni, hosszú távon viszont megkönnyítheti a mindennapi életünket. Mindehhez csak egy legalább 4G-képes mobileszköz és egy kis nyitottság szükséges.

Csekkbefizetés otthon iCsekkel

Bár léteznek teljesen papírmentes, online eszközök, amellyel már a papíron érkező csekket is elfelejthetjük, a csekkekhez ragaszkodva is megspórolhatjuk a sorban állást és a postai nyitva tartáshoz való igazodást a Posta iCsekk alkalmazásával. Mobilra vagy tabletre letöltve csak a csekken látható QR-kódra kell irányítanunk a kamerát és máris kártyás fizetéssé alakítja a csekkbefizetést. A kártyaadatainkat megadva már csak jóvá kell hagyni a tranzakciót és a csekket be is fizettük.

Tipp: Telepítés után érdemes regisztrálni a kártyaadatainkat, így a jövőbeni használatok alkalmával nem kell az összes bankkártyaadatot újra és újra felvinni. Fizetés után pedig hasznos, ha megjelöljük a csekken, hogy azt már befizettük.

Az alkalmazást bármilyen készüléktípusra letölthetjük innen.

Útvonaltervezés térképalkalmazásokkal

Hol a legközelebbi bevásárlóközpont, és hogy jutok el oda a legkényelmesebben? Nyitva van még a drogéria? Hétvégén ritkábban jár a busz? A Google térkép keresőjébe írva minderre választ kapunk. Akár autóval, akár gyalog, akár tömegközlekedéssel járunk, a térkép segít: például a menetrendek alapján kiszámolja, hogyan jutunk el a leggyorsabban és legegyszerűbben egy kiválasztott helyre, de ismeri az intézmények és üzletek nyitvatartási idejét, így akár azt is megtudhatjuk, érdemes-e még elindulnunk.

Tipp: A kedvenc helyeinket, útvonalainkat megjelölhetjük és elmenthetjük, így akár egy kattintással előhívhatjuk és megnézhetjük, mikor indul a következő busz, troli vagy villamos, mikor kell útnak indulnunk és mikor érkezünk meg.

Android készülékekre a Google térkép, Apple eszközökre az Apple Maps a leggyakoribb, a fővárosban tömegközlekedőknek azonban hasznos lehet a BKK Budapest GO alkalmazása is, ami szintén letölthető Android- és Apple-verzióban is, és nemcsak útvonaltervezésre, de jegy- és bérletvásárlásra is használható.

Időjárás-jelentés bárhol, bármikor

Nem kell megvárni a híradó időjárás-jelentését vagy keresgélni a híroldalak menüpontjai között, ha egy meteorológiai alkalmazást telepítünk: az Ország Meteorológiai Szolgálat Meteora (Android verzió itt, Apple itt) nevű applikációja mellett akár az Időkép vagy a Köpönyeg alkalmazások is kiválóak, elég indulás előtt rábökni, és már tudjuk is, kell-e aznap az esernyő vagy a sapka.

Tipp: Android készülékeken a Meteorához beállíthatunk úgynevezett widgetet is, ami egy kis információs ablakot helyez el a készülékünk kezdőképernyőjén, amely ikonokkal mutatja az aktuális időjárást.

Mobil növényhatározó fénykép alapján

Milyen szép virág! Vajon hogy hívják? – Aki szerette volna egy kirándulás vagy csak egy séta alkalmával megtudni egy-egy növény nevét, annak nélkülözhetetlen segítség lesz a PlantNet növényhatározó alkalmazás, amellyel egy fotó alapján megtudhatjuk, mi mellett is sétáltunk el. Az alkalmazás két irányba is segít: feltöltött képeinkből ugyanis egy nemzetközi tudóscsoport vizsgálja az egyes növényfajok elterjedtségét, így segíthetjük a kutatók munkáját is. Az Android verziót itt, az Apple-t itt találhatjuk meg.

Tipp: A haladók megpróbálhatják ugyanezt madarakkal is: A Merlin Bird ID madárfotókkal és madárdalokkal is remekül dolgozik Android és Apple készülékeken is.

Segélyhívás egyetlen gombnyomással

Az ÉletMentő alkalmazás neve egyáltalán nem túlzás. Az Országos Mentőszolgálat alkalmazása egyszerre küldi el a segélyhívást és a pontos helyünket is. Ha letöltés után kitöltjük az egészségügyi adatainkkal, a kiérkező mentők rögtön tudni fogják, mi a dolguk. A helymeghatározó funkció abban is segít, merre találjuk a legközelebbi defibrillátort, rendelőintézetet és gyógyszertárat. Ne legyen rá szükség – de ha mégis, akkor legyen kéznél! Az alkalmazás innen elérhető.

Természetesen a fenti kedvcsináló tippek csak töredékét adják mindannak, amiben a világháló alkalmazásai a segítségünkre lehetnek. Ha nyitottak maradunk és rendszeresen beszélgetünk fiatalabb családtagjainkkal a digitális megoldásokról, életünk számos területét könnyíthetjük meg – ifjabb rokonaink pedig gazdagodhatnak azzal a jó érzéssel, hogy tanítottak nekünk valami újat.

Az NMHH idősebbek mobilinternet-használatát segítő tematikus oldalán, a netrefel.hu-n további alkalmazásokat ajánlunk a nyelvtanulástól a fitneszig.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...

Új ügyfél a Positive Adamskynél

Novembertől a Positive Adamsky egészségügyi marketingre szakosodott tagügynöksége, a Positive Health and Care felel a piacvezető magánegészségügyi szolgáltató marketing és kommunikációs feladataiért.A dinamikusan változó egészségügyi szektor komoly kihívások előtt áll, ami új lehetőségeket hoz...

Még mindig alacsony a magyar vállalatok innovációs tevékenysége

A kedvezőtlen gazdasági helyzetben a magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul alacsony szinten stagnál – derül ki a K&H innovációs indexének második féléves felméréséből. A cégvezetők elsősorban a háttérfolyamatok ésszerűsítésére összpontosították újító szándékukat, ezzel igyekeztek...

Újabb szektorban javítanák a nemi arányokat

Szinte minden szektorban egyenlőtlen a vezetők nemi megoszlása, különösen igaz ez az olyan férfiasnak tartott szakmára, mint amilyen a logisztika. Az egész szektorban alulreprezentáltak a nők hazánkban, arányuk csupán 25 százalék. A női vezetők...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

Faültetéssel kompenzál a Spar

Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....