- Hirdetés -

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

|

- Hirdetés -

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) összegyűjtött néhány olyan megoldást, amit az idősebbeknek is érdemes lehet megtanulni.

Az ENSZ közgyűlése 1999-ben nevezte ki augusztus 12-ét a fiatalok világnapjává. Ennek apropóján megosztunk pár olyan online alkalmazást, amit fiatal rokonaink, barátaink segítségével érdemes kipróbálnunk.

Amikor a fiatalokra és a digitális technológiára gondolunk, legtöbbször a netfüggőségre, a kényszeres közösségimédia-használatra és az elidegenedésre gondolunk. Pedig ha bölcsen használjuk, az okostechnológia javíthat az életminőségünkön. Ha nyitottan közelítünk a fiatalokhoz, tőlük is tanulhatunk.

Az NMHH ezzel a céllal indította el a Netre fel! kampány részeként a Szupersegítő-programot, amelyben arra motiválja a fiatalokat, hogy segítsenek az arra nyitott hatvan feletti rokonaiknak, ismerőseiknek eligazodni a digitális eszközök használatában. Az oldalon időseknek szóló digitális tartalmakat is ajánlunk, továbbá segítünk mobilkészüléket és mobilinternet-csomagot választani.

Így faragjunk a különbségekből erőforrást

Ahogyan az idősebb nemzedék felhalmozott tudása és tapasztalatai, úgy az ifjabbak digitális írástudása is átadható. A nemzedéki különbségek azonban erőforrássá is válhatnak, ha a családi kapcsolatokban mindezt kölcsönös nyitottsággal és türelemmel kezeljük. Ez pedig amellett, hogy elmélyíti a családi kapcsolatokat, számos gyakorlati haszonnal járhat. Sok olyan praktikus eszköz van, amelynek az elsajátítása csak egy kis türelmet és némi gyakorlást igényel, ellenben rengeteg időt spórolhatunk meg vele, személyre szabott információt szerezhetünk vagy épp külön költség nélkül tarthatunk kapcsolatot a világ bármely pontján lévő szeretteinkkel. Ha fiatal hozzátartozóinkkal ápolt kapcsolatunkba beemeljük a digitális tér témáit is, az nemcsak az életminőségünket növeli, de a velük ápolt kapcsolatunknak is jót tesz.

Az NMHH ezért összegyűjtött néhány olyan mobilalkalmazást, amelynek a beüzemeléséhez (azaz a telepítéséhez, a regisztrációhoz és az első használathoz) érdemes fiatalabb hozzátartozóink segítségét kérni, hosszú távon viszont megkönnyítheti a mindennapi életünket. Mindehhez csak egy legalább 4G-képes mobileszköz és egy kis nyitottság szükséges.

Csekkbefizetés otthon iCsekkel

Bár léteznek teljesen papírmentes, online eszközök, amellyel már a papíron érkező csekket is elfelejthetjük, a csekkekhez ragaszkodva is megspórolhatjuk a sorban állást és a postai nyitva tartáshoz való igazodást a Posta iCsekk alkalmazásával. Mobilra vagy tabletre letöltve csak a csekken látható QR-kódra kell irányítanunk a kamerát és máris kártyás fizetéssé alakítja a csekkbefizetést. A kártyaadatainkat megadva már csak jóvá kell hagyni a tranzakciót és a csekket be is fizettük.

Tipp: Telepítés után érdemes regisztrálni a kártyaadatainkat, így a jövőbeni használatok alkalmával nem kell az összes bankkártyaadatot újra és újra felvinni. Fizetés után pedig hasznos, ha megjelöljük a csekken, hogy azt már befizettük.

Az alkalmazást bármilyen készüléktípusra letölthetjük innen.

Útvonaltervezés térképalkalmazásokkal

Hol a legközelebbi bevásárlóközpont, és hogy jutok el oda a legkényelmesebben? Nyitva van még a drogéria? Hétvégén ritkábban jár a busz? A Google térkép keresőjébe írva minderre választ kapunk. Akár autóval, akár gyalog, akár tömegközlekedéssel járunk, a térkép segít: például a menetrendek alapján kiszámolja, hogyan jutunk el a leggyorsabban és legegyszerűbben egy kiválasztott helyre, de ismeri az intézmények és üzletek nyitvatartási idejét, így akár azt is megtudhatjuk, érdemes-e még elindulnunk.

Tipp: A kedvenc helyeinket, útvonalainkat megjelölhetjük és elmenthetjük, így akár egy kattintással előhívhatjuk és megnézhetjük, mikor indul a következő busz, troli vagy villamos, mikor kell útnak indulnunk és mikor érkezünk meg.

Android készülékekre a Google térkép, Apple eszközökre az Apple Maps a leggyakoribb, a fővárosban tömegközlekedőknek azonban hasznos lehet a BKK Budapest GO alkalmazása is, ami szintén letölthető Android- és Apple-verzióban is, és nemcsak útvonaltervezésre, de jegy- és bérletvásárlásra is használható.

Időjárás-jelentés bárhol, bármikor

Nem kell megvárni a híradó időjárás-jelentését vagy keresgélni a híroldalak menüpontjai között, ha egy meteorológiai alkalmazást telepítünk: az Ország Meteorológiai Szolgálat Meteora (Android verzió itt, Apple itt) nevű applikációja mellett akár az Időkép vagy a Köpönyeg alkalmazások is kiválóak, elég indulás előtt rábökni, és már tudjuk is, kell-e aznap az esernyő vagy a sapka.

Tipp: Android készülékeken a Meteorához beállíthatunk úgynevezett widgetet is, ami egy kis információs ablakot helyez el a készülékünk kezdőképernyőjén, amely ikonokkal mutatja az aktuális időjárást.

Mobil növényhatározó fénykép alapján

Milyen szép virág! Vajon hogy hívják? – Aki szerette volna egy kirándulás vagy csak egy séta alkalmával megtudni egy-egy növény nevét, annak nélkülözhetetlen segítség lesz a PlantNet növényhatározó alkalmazás, amellyel egy fotó alapján megtudhatjuk, mi mellett is sétáltunk el. Az alkalmazás két irányba is segít: feltöltött képeinkből ugyanis egy nemzetközi tudóscsoport vizsgálja az egyes növényfajok elterjedtségét, így segíthetjük a kutatók munkáját is. Az Android verziót itt, az Apple-t itt találhatjuk meg.

Tipp: A haladók megpróbálhatják ugyanezt madarakkal is: A Merlin Bird ID madárfotókkal és madárdalokkal is remekül dolgozik Android és Apple készülékeken is.

Segélyhívás egyetlen gombnyomással

Az ÉletMentő alkalmazás neve egyáltalán nem túlzás. Az Országos Mentőszolgálat alkalmazása egyszerre küldi el a segélyhívást és a pontos helyünket is. Ha letöltés után kitöltjük az egészségügyi adatainkkal, a kiérkező mentők rögtön tudni fogják, mi a dolguk. A helymeghatározó funkció abban is segít, merre találjuk a legközelebbi defibrillátort, rendelőintézetet és gyógyszertárat. Ne legyen rá szükség – de ha mégis, akkor legyen kéznél! Az alkalmazás innen elérhető.

Természetesen a fenti kedvcsináló tippek csak töredékét adják mindannak, amiben a világháló alkalmazásai a segítségünkre lehetnek. Ha nyitottak maradunk és rendszeresen beszélgetünk fiatalabb családtagjainkkal a digitális megoldásokról, életünk számos területét könnyíthetjük meg – ifjabb rokonaink pedig gazdagodhatnak azzal a jó érzéssel, hogy tanítottak nekünk valami újat.

Az NMHH idősebbek mobilinternet-használatát segítő tematikus oldalán, a netrefel.hu-n további alkalmazásokat ajánlunk a nyelvtanulástól a fitneszig.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....