- Hirdetés -

Aludobozokkal segít a SPAR

|

Idén márciustól jótékony célra is felajánlhatták a visszaváltható alumínium italdobozok árát a fogyasztók. A kezdeményezésnek köszönhetően 200 ezer doboz gyűlt össze, ami több mint 3 tonna újrahasznosítható alumíniumot jelent. A befolyt közel egymillió forintból a Magyar Máltai Szeretetszolgálat nehéz sorsú gyerekek nyári táborozását segíti.

Zörrenek az üres aludobozok, gyűri össze őket az automata. Már az is jó érzés, hogy teszünk a környezetünkért, amikor nem a kukába dobjuk ezeket, hanem vesszük a fáradságot, és elvisszük a SPAR kijelölt üzleteiben felállított gyűjtőhelyre. Az értük járó pénzt egy választógomb megnyomásával nemes célra is felajánlhatjuk, így egy másik jó érzéssel is gazdagodhatunk: szerény körülmények között élő gyerekeknek segítünk egyetlen mozdulattal.

A SPAR Magyarország több mint negyedszázada dolgozik együtt a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal. Ennek az együttműködésnek újabb állomása érkezett el idén márciusban, amikortól egy különleges kezdeményezés jóvoltából a háztartásban összegyűlt alumínium dobozok visszaváltásakor a vásárlóknak felkínálták az adakozás lehetőségét. Az aludobozok értéke így jótékonysági célokat szolgál, hiszen nehéz sorsú gyermekek nyaralását segíti a szeretetszolgálat nyári táboraiban.

„A Minden Doboz Visszajár kezdeményezésnek köszönhetően a visszaváltott termék többszörösen újrahasznosul: az így összegyűjtött fémet ismét felhasználhatja a gazdaság, az adományok révén pedig több száz, nehéz sorsú kisgyereknek biztosíthatunk felhőtlen nyaralást. Idén március végétől ebben a programban 200 ezer jótékony aluduboz gyűlt össze, ami több mint 3 tonna újrahasznosítható alumíniumot jelent. Az így befolyt közel egymillió forintból a Magyar Máltai Szeretetszolgálat nehéz sorsú gyerekek nyári táboroztatását segíti” – mondta Maczelka Márk a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

„A legszegényebb családok gyermekei olykor számos lehetőségtől elzárva, beszűkült élettérben élnek, gyermekkori éveik nem úgy telnek, mint kortársaiké. Esélyteremtő programjaink elsősorban arról szólnak, hogy ne kelljen idő előtt felnőtté válniuk. Az aludobozok árának felajánlásával a vásárlók olyan élményeket adnak ezeknek a gyermekeknek, amiket máshonnan nem kapnak meg” – tette hozzá Romhányi Tamás a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője.

A kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben lévő több mint 30 automatában 2021-ben 320 tonna mennyiségben 20 millió dobozt váltottak vissza a felhasználók, ami az összes Magyarországon forgalomba hozott aludoboz közel 2 százaléka. A Returpack 2010 tavaszán helyezte ki az első aludoboz visszaváltó automatát a budapesti, Sibrik Miklós úti INTERSPAR hipermarkethez, majd ezt követően országszerte több mint 30 ilyen gép kapott helyet, jellemzően INTERSPAR áruházakban. Évente átlagosan 20 millió dobozt váltanak vissza az itt működő gépekben, ami az együttműködés kezdete óta eltelt közel tizenkét esztendőben több mint 220 millió újrahasznosított alumíniumdobozt jelent.

A Returpack Kft. évente közel 70 millió darab, azaz több mint 1000 tonnányi alumínium italdoboz visszagyűjtésével és újrahasznosításával végzi környezetvédelmi tevékenységét. Egyedülálló szabadalmuk hazai innováció: automatáik felismerik és elfogadják az összegyűrt vagy összelapított dobozokat is.

„Ez nem szemét, hanem érték, hiszen az italos dobozok örökké újrahasznosíthatók. A Minden Doboz Visszajár kezdeményezés annak népszerűsítéséért dolgozik, hogy otthonaikban minél többen gyűjtsék a dobozokat akár szelektív hulladékként, vagy éppen ami a leghatékonyabb megoldás: vigyék el azokat a gyűjtő automatákba. Ezek használata nagyon észszerű, nincs szükség utólagos válogatásra, egy újrahasznosított doboz pedig mintegy 8 hét alatt már vissza is kerülhet újabb aludoboz formájában a boltok polcaira” – érvelt az újrahasznosítás mellett Vida Péter, a Minden Doboz Visszajár Magyarországi képviselője, a Returpack Kft. operatív vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...