- Hirdetés -

Karácsonykor a vígjátékok a kedvencek

|

- Hirdetés -

A hagyományos ünnepi programokat, azaz a családlátogatást és a sütés-főzést maga mögé utasítva a legkedveltebb időtöltés a filmnézés a karácsonyi időszak alatt, amit többnyire szeretteinkkel töltünk – derült ki a Disney+ streamingszolgáltató friss, reprezentatív kutatásából. A legtöbben átlagosan napi 3-4 órát töltenek képernyő előtt a decemberi napokban, majd felük mindezt családi körben. A legelterjedtebb tartalomfogyasztási mód továbbra is a hagyományos tévézés, de egyre népszerűbbek a fizetett streaming szolgáltatások is, elsősorban a 20-30 év közöttiek körében. A felmérésből az is kiderült, milyen műfajokat fogyasztanak a legszívesebben ilyenkor a magyar nézők: a válaszadók kétharmadánál a vígjátékokra esik a választás.

A hideg idő és az év vége közeledtével sokan az otthon melegét részesítik előnyben a kültéri programokkal szemben, ilyenkor több idő jut a maratoni filmezésekre is. A Disney+ ­­– első karácsonyi időszaka apropóján – országos, reprezentatív felmérésben[1] vizsgálta meg a magyarok ünnepek alatti kikapcsolódási szokásait, melyből kiderült, hogy kortól és nemtől függetlenül messze a legkedveltebb szokásunk az otthoni mozizás. Második helyen a családlátogatás, vendégeskedés szerepel, míg a harmadik legnépszerűbb program a sütés-főzés, de utóbbi még mindig leginkább a nők körében. Viszonylag népszerű időtöltés még ilyenkor a játék (24%) – legyen szó társasról, kártyáról, konzolos vagy online játékokról – az olvasás (21%), illetve a passzív pihenés (18%). Érdekesség, hogy az ünnepi shoppingolásban kifáradt tömegek egyáltalán nem vágynak ilyenkor már a bevásárlóközpontokba, boltokba (1%).

Többet és inkább közösségben fogyasztunk tartalmat az ünnepek alatt

A válaszadók több mint egyharmada saját bevallása szerint átlagosan napi 3-4 órát tölt a képernyő előtt a karácsonyi időszakban, míg az év többi részében csak 1-2 órát. Még azoknak a nézőknek az aránya is megduplázódik az ünnepek alatt, akik általában naponta 1 óránál kevesebbet töltenek filmnézéssel. Bár mindenképp kirajzolódik egy növekvő tendencia, úgy tűnik, az emberek hajlamosak kozmetikázni a valóságot, ha saját maguknak kell megbecsülni ezt az időintervallumot, hiszen egy legutóbbi közönségfelmérés[2] alapján naponta átlagosan 4 óra 31 percet töltünk a tévékészülékek előtt az ünnepi időszakon kívül.

Leginkább társas programként tekintünk erre a kikapcsolódási formára, amit közösen a családdal (47%), párral (30%), ritkább esetben barátokkal (2%) töltünk. Mindössze 17% azoknak az aránya, akik egyedül filmeznek, sorozatoznak – ide tartoznak többségében a 15-19 és az 50-59 évesek.

A legelterjedtebb tartalomfogyasztási mód továbbra is a hagyományos tévézés, amit a válaszadók 60 százaléka jelölt meg, s leginkább a nők. Korosztály tekintetében elsősorban a legidősebbek választják ezt az eszközt filmezésre, őket pedig a legfiatalabbak követik (15-19 évesek). Ezután, 44%-kal a fizetős streamingszolgáltatások a legnépszerűbbek, melyeket leginkább a húszas-harmincas éveikben járók részesítik előnyben. Ez az a generáció, aki jól ismeri a streaming platformok kínálta széles, folyamatosan bővülő kínálatát, ahova klasszikus tartalmak mellett rendszeresen kerülnek fel az újdonságok is minden korosztály számára. Ezeken felül az egyéb ingyenesen elérhető online megoldások is igen kedveltek a válaszadók körében.

Leginkább a vígjátékokra esik a választás a fa alatt

Az ünnepek alatti filmválasztást elsődlegesen az aktuális hangulat határozza meg: a válaszadók 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy azt nézi, amihez éppen kedve támad. Ez leginkább a nőkre jellemző (76%), de a férfiaknál is ez a választás leggyakoribb motivációja. Az újdonságokra vágyók (22%) többségét a legfiatalabb korcsoport alkotja, akiktől leginkább a harmincas éveikben járók maradnak el e tekintetben. De a fiatalok a legfogékonyabbak a kiemelt ajánlásokra, népszerű filmekre és a jó kritikákat, véleményeket begyűjtött alkotásokra is.

Az is kiderült mi alapján választanak tartalmat ilyenkor a magyarok. A válaszadók 8 százaléka mindig ugyanazokat a filmeket nézi ebben az időszakban, nosztalgiázva a klasszikus alkotásokkal, illetve minden tizedik válaszadó nyilatkozott úgy, hogy nincs különleges preferenciája, a leglényegesebb szempont a választásnál, hogy karácsonyi tematikájú legyen a film.

A műfajok tekintetében az ünnepek alatt a többség a nevetésre, önfeledt kikapcsolódásra vágyik – a válaszadók kétharmadánál leginkább a vígjátékokra esik a választás, míg a második legnépszerűbb kategória ebben az időszakban nem meglepő módon a tipikus karácsonyi filmek. A megkérdezettek harmada az akció- és romantikus filmeket is a kedvencek közé sorolta, és körülbelül egyformán huszonpár százalék említette a horror, thriller, sci-fi és bűnügyi műfajokat, míg legkevésbé a reality műsorokat és a természetfilmeket nézik szívesen saját bevallásuk szerint.

A június óta hazánkban is elérhető Disney+ felületén a karácsony közeledtével számos családban terítékre kerülő Reszkessetek, betörők! vagy a Drágán add az életed! epizódjai mellett olyan premierek is elérhetőek, mint például a Willow és A Galaxis őrzői – ünnepi különkiadás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...

Új vezetővel folytatja a Wolt Magyarország

Augusztus elejétől Hartyányi Orsolya a Wolt Magyarország új ügyvezető igazgatója. Az új cégvezető 2021-ben csatlakozott a vállalathoz, 2023. februárjától a retail üzletágat vezette. Hartyányi Orsolya a Budapesti Gazdasági Egyetemen szerzett közgazdász végzettséget. Karrierjét a...

Technológia-imádó vállalkozó lett Az Év Marketingese

A veszprémi Sóskuthyné Mészáros Mira lett Az Év Marketingese. A fiatal vállalkozónő példátlan gyorsasággal alkalmazza a legújabb technológiai újdonságokat a marketingjében, mellyel kiemelkedett a piaci versenyből. A 16. Marketing Szuperkonferencia keretében megrendezett verseny, idén...

Az Amazon streaming szolgáltatásába is érkeznek a reklámok

A jövő év elejétől hirdetések is láthatók lesznek az Amazon Prime Video szolgáltatásban, igaz egyelőre csak néhány piacon vezetik be az újítást. A cég a lépést azzal indokolta, hogy ezzel megteremtik az alapot ahhoz,...

Life in plastic, it’s fantastic – a Barbie-láz nyomában

A Greta Gerwig által rendezett élő szereplős Barbie a megjelenése utáni hétvégén 377 millió dolláros bevételre tett szert világszerte, és mindössze három héttel később az egymilliárdos álomhatárt is átlépte. De nemcsak a film marketingesei...

A Covid-előtti időkhöz képest is többen vannak az Oktoberfesten

Emelkedett a látogatók száma a müncheni Oktoberfesten a koronavírus-járvány előtti időkhöz képest, a bűncselekmények száma pedig csökkent a világhírű sörfesztivál vasárnap közölt félidős mérlege szerint. Az október 3-ig tartó rendezvény első nyolc napján 3,4 millió...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új helyszínen, változatos programokkal rendezik meg a Nemzeti Vágta hétvégi döntőjét

Változatos programokkal várja az érdeklődőket szombaton és vasárnap a Nemzeti Vágta döntője, amelyet a lóversenysorozat történetében először Budapesten kívül, Szilvásváradon rendeznek meg. A kétnapos eseményt a Szilvásváradi Lipicai Lovasközpontban tartják, amely Közép-Európa egyik legmodernebb...
Sztárban sztár nézőszám

Egyelőre verhetetlennek tűnik a Sztárban sztár leszek

Jelentős előnnyel végzett a nézettségi toplisták élén a TV2-s Sztárban sztár leszek, annak is a vasárnapi adása. Többen nézték a The Voice-t, mint egy héttel korábban, de még így is kikaptak a szombati Sztárban...

Magyar alkotást díjaztak a pármai filmfesztiválon

Fazakas Péter rendező személyesen vette át a Violetta d’Argento díjat A játszma című filmért a pármai filmfesztiválon a hétvégén. (kiemelt fotón: Fazakas Péter átveszi a díjat. Forrás: Nemzeti Filmintézet) Az olaszországi Párma nemzetközi filmfesztiválját 11....

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Megjött az ősz, borúsabban látjuk a jövőt

Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé rosszkedvűbbek lettek. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint szeptemberben a fogyasztói az és üzleti várakozások is romlottak valamelyest,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....