- Hirdetés -

Aranyérmes hölgyek

|

Olyan még sosem fordult elő, hogy a Marketing&Media magazin három meghatározó top 50-es rangsora élén is egy hölgy végezzen, az idén azonban a médiapiaci mellett a marketinges és a PR-es listát is egy-egy nő vezeti.

Ahogy azt már a korábbi, a hölgyeknek a marketinges és a PR-es rangsoron való szereplését elemző írásainkban is megállapíthattunk, ez a két terület az, ahol a nők teljesen egyenlők, vagy akár dominánsabbak tudnak lenni a férfiaknál. Ez az idei összeállításainkra is igaz, a marketinges rangsorban ugyanis épp fele-fele, azaz 25-25 volt a két nem aránya, míg a PR-esek között a hölgyek 27-23-ra „győztek”.

Ha megnézzük a korábbi éveket, ennél nagyobb különbség is előfordult, 2017-ben például 31 nőt találhattunk a marketinges listán, míg 2023-ban első ízben összeállított Top 50 PR-es rangsorban 29 hölgy szerepelt. A tavalyi héthez képest az idén öten vannak azok, akik mind a marketinges, mind a PR-es listán megtalálhatók. Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, Bodó Teodóra, a Bosch Csoport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója, Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója, Liptay Gabriella, a KPMG marketing- és kommunikációs igazgatója, illetve Ludvig Orsolya Stefanie, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója.

Győztesek, dobogósok

Olyan még sosem fordult elő a Marketing&Media toplistás összeállításai során, hogy mindhárom rangsorunk élén egy hölgy végezzen. A sor májusban kezdődött a Top 50 médiapiaci szereplővel, ahol Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett az első, majd a marketingesek között Bánhegyi Zsófi a, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója nyert, a Top 50 PR-es rangsor első helyén pedig Beke Zsuzsa áll. Ezek után kíváncsian várjuk az őszi Top 50 digitális szakember összeállításunkat… Horváth Magyary Voljč Nóra pedig kétszeresen is az élmezőnyben való szerepléssel büszkélkedhet, ugyanis a PR-es rangsorban a harmadik, míg a marketingesen az előkelő negyedik helyet szerezte meg.

Rajtuk kívül említést érdemel a marketinges rangsorról Blaumann Debóra, az Erste Bank marketing- és PR-vezetője, aki összesítésben a nyolcadik lett, ám a hölgyek között a harmadik legelőkelőbb helyen végzett, míg a Top 50 PR-es listán Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető partnere az összesített ötödik helyezése mellett a hölgyek közül a harmadik legjobb eredményt érte el.

Női újoncok

Az új szereplők közül a legelőkelőbb helyen Ludvig Orsolya Stefanie végzett, aki a huszonkettedik helyet szerezte meg. Ő egy évvel ezelőtt érkezett a Libri-Bookline-hoz, és rögtön komoly kihívás előtt találta magát, hiszen a cég tulajdonosváltását övező negatív hangulatot kellett megfékezni. Ebben sikeresnek bizonyultak, visszanyerték a „love brand” státuszt, és javítottak a megítélésükön.

Szintén most először található meg a listán Bodó Teodóra, a Bosch Csoport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója, aki több mint húsz éve dolgozik a szakmában. Yalcinkaya Veronika pedig a Raiffeisen Bank marketing- és kommunikációs igazgatójaként csapatával együtt sok digitális fejlesztést vezetett be, így az elsők között állnak készen az új Qvik fizetési rendszer üzemeltetésére elfogadói oldalról is, ami új fejezetet nyithat a hazai fizetési tranzakciókat tekintve.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...