- Hirdetés -

Áremelési haditervvel kell készülniük a cégeknek

|

- Hirdetés -

Az Európai Unió által javasolt orosz olajembargó hatására elszállna a benzin és a gázolaj ára is Magyarországon, ami szinte azonnali drágulást eredményezne az élet számos területén. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy ha a cégek megfelelően kommunikálják az áremelést, azzal nemcsak elősegítik a vásárlóközönség megtartását, de nagyobb elköteleződést is tudnak elérni. A szakértő hangsúlyozta, hogy ha egy cég a válságban elzárkózik a világtól, hamar feledésbe merülhet, a kommunikáció szerepe éppen ezért felértékelődik.

A kormány álláspontja szerint a magyar gazdaságra ledobott atombombával érne fel, ha a jelenlegi formájában elfogadnák az uniós tagállamok a hatodik orosz szankciós csomagot. Az olajembargó miatt ugyanis 700 forintra emelkedne a benzin és 800 forintra a gázolaj ára, emiatt szinte azonnal érezhetően drágulna az élet hazánkban.

Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese közölte, hogy a cégek tartanak az áremelésektől, de egy idő után kénytelenek lennének meglépni azt, mert fennállna a veszély, hogy veszteségessé válnak. Az olajembargó hatását mindenki megérezné, aki autóval jár, de hetek, hónapok kérdése lenne csupán, mire átgyűrűzne a drágulás az összes gazdasági szektorba.

A marketingszakértő úgy fogalmazott, hogy Magyarországon is egyre több cégvezető látja át, hogy amikor nehézségek adódnak, akkor nem az a megoldás, hogy elzárkózunk a külvilágtól, hanem éppen ellenkezőleg, minél erősebben kell kommunikálni a fogyasztók felé.

„Kommunikálni nemcsak úgy lehet és érdemes, hogy reklámozunk, hanem úgy is, hogy beszélgetünk, jelen vagyunk és életjelet adunk. Ezt nevezzük ügyfélközpontú kommunikációnak. Egy teljesen kiürült éttermet sokkal nehezebb megtölteni, mint azt, amelyikben még van pár ember, ez visszaigazolódott a koronavírus-járvány ideje alatt is. Ha valakinek az utolsó közösségi médiás posztja 2020-ban volt, akkor egyre zsugorodik a hatásköre, a vevők megfeledkeznek róla, vagy rosszabb esetben azt hiszik, hogy meg is szűnt a vállalkozás” – magyarázta.

Nagy Lehel felhívta rá a figyelmet, hogy a profit soha nem abból származik, ha a kiadásokat csökkentjük, hanem abból, ha a bevételeket növeljük. Krízishelyzetben ezért jobb eldicsekedni az erősségeinkkel, mint hogy a csődbe szerénykedjük magunkat.

Az őszinteséggel nagyot lehet nyerni

A szakember arról is szót ejtett, hogy több módja is van annak, hogy elvegyük az élét egy esetleges áremelésnek.

„A legegyszerűbb út az, ha hírlevelet küldünk ki a vásárlóinknak, amiben őszinték vagyunk. Le kell írni, hogy a külső tényezők miatt kénytelen a cég emelni az árain, mert másként hasonló minőségben nem tudná kiszolgálni a közönségét. Ugyanakkor soha ne visszamenőleg tájékoztassuk a drágulásról a vevőket, partnereket. Ha előre szólunk, akkor az forgalomnövekedést is okozhat, hiszen sokan az áremelést megelőző időszakban bevásárolhatnak a termékekből” – mutatott rá.

Példaként említette azt is, hogy ha a közösségi oldalakon kamera előtt, egy videóban mondjuk el mindezt, úgy még jobban át tud menni az őszinteség, amit értékelnek a vásárlók.

Nagy Lehel végezetül hozzátette, hogy ajánlott szakértői segítséghez fordulni a megfelelő kommunikációs kampány felépítéséhez, de különböző kiadványok is segíthetnek ebben. Ilyen a Langmár Kommunikáció ingyenesen elérhető, Áremelés haditerv nevű digitális tudásanyaga, amelyből kilenc fájdalomcsillapító trükköt sajátíthatnak el a cégvezetők egy ilyen forgatókönyv esetére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...

A HR-ben is jönnek a robotok

Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén 23. éve osztották ki az üzleti élet egyik legrangosabb elismerését az arra érdemes vállalatoknak. Minden év novemberében újabb 10 vállalat veheti át az Üzleti Etikai Díjat.Az idei díjazottakkal együtt már 130 élő, működő...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Vadkeleti állapotok a service design piacon

A piacon jelenleg vadkeleti állapotok uralkodnak és „mindent is” megpróbálnak a szolgáltatócégek a Service Design címkével ellátni a kutatástól kezdve, a product design, ux-en át egészen a vállalati folyamatfejlesztésekig – mutatott rá Klenovszki János,...

Új kategóriák a Marketing Diamond Awards-on

Idén ismét meghirdeti a Marketing Diamond Awards versenyt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyre ezúttal már tizennégy - köztük két vadonatúj - kategóriában várják a pályázatokat. Az érdeklődők január 09-ig adhatják le anyagaikat a...

Saját termékcsaláddal rukkolt elő Lilu

Lilut az egész ország műsorvezetőként ismerhette meg, de az utóbbi években a hazai szépségápolási trendeket diktáló véleményvezérek körében is feltűnt. Most saját termékcsaládjával jelentkezik, amely a magyar hölgyeket is bevezeti a tudatos testápolás világába. Kovalcsik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Téli varázsvilággal csábít a Westend

Az ajándékvásárlás mellett egy igazi téli kikapcsolódásért is érdemes elmenni a Westendbe. A Tetőkertben kialakított Winter Wonderland különleges elhelyezkedéséből adódó hangulatával és színes programjaival egészen az év végéig várja az érdeklődőket. Állandó elemként lesz...

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

A biogazdálkodást támogatja a dm

A dm vásárlói már megszokhatták, hogy a Black Friday napon árzuhanás helyett a jótékonyságra hívja fel a figyelmet a drogéria. Nem lesz ez másként idén sem, újra átszínezik ezt a napot, és a november...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....