- Hirdetés -

Átalakuló streamingvilág

|

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a szegmens, folyamatosan érkeznek az új szereplők, a Selekt októberi rajtja után jövőre jön a Canal+.

Elgondolkodtató és a streamingpiac jövője szempontjából igencsak fontos megállapításokat tartalmazott a PwC július közepén közzétett Global Entertainment & Media Outlook című kiadványa. A szórakoztatóipar és a reklámpiac meghatározó trendjeit, valamint középtávú kilátásait boncolgató elemzés készítői szerint ugyanis az előfizetésalapú streamingszolgáltatások (SVOD) ügyfeleinek száma a következő években is bővül, azonban az egy felhasználóra eső bevételük már alig emelkedik.

A PwC előrejelzése szerint a tavalyi 1,6 milliárdról 2028-ra 2,1 milliárdra nő az over-the-top (OTT) videószolgáltatások előfizetőinek száma, ami összességében biztatónak tűnik, azonban eközben a bevétel a tavalyi 65,21 dollárról 2028-ra várhatóan csak 67,66-ra kúszik fel. Jelentős változás lesz viszont a reklámokkal támogatott streamingszolgáltatások részesedésében, hogy az ezekből származó összeg a szektor teljes bevételének a 28 százalékát adja a vizsgált időszak végére, szemben a 2023-as 20-szal.

„A streamingszolgáltatók előfizetőszámának stagnálása az üzleti modelljeik átformálására és az előfizetéseken túlmenő új bevételi források keresésére készteti a piac szereplőit. Ilyen például a reklámalapú változatok (magasabb reklámtartalommal alacsonyabb előfizetési díjak) bevezetése, a jelszavak megosztásával kapcsolatos szigorú intézkedések vagy az élő sportesemények közvetítése” – mutatott rá Kerekes Antal, a PwC technológiai tanácsadásért felelős cégtársa.

Vonzó ajánlat

Fontos változás a streamingszegmensben az előfizetős modellről a reklámokkal támogatott konstrukcióra való átállás, amelynek szintén mutatkoznak az eredményei. A szektor meghatározó szereplői közül ugyan nem a Netflix lépett elsőként erre az útra, azonban a cégnek az idei harmadik negyedévre vonatkozó beszámolója tanulságos adatokat tartalmaz arról, hogy milyen hatása van ennek a modellnek. A második negyedévhez képest 35 százalékkal bővült a reklámokkal támogatott csomagra előfizetők száma a július–szeptemberi időszakban, és ami talán még izgalmasabb, azokon a piacokon, ahol elérhető ez az ajánlat, az új ügyfelek fele már ezt választja.

A Netflix tábora egyébként 5,1 millióval nőtt az idei harmadik negyedévben, ami jóval elmarad az első és második negyedéves fejlődéstől, de így is 14 százalékkal múlja felül az egy esztendővel korábbit. Azt is érdemes megemlíteni, hogy bő másfél éve még mindenki arról beszélt, hogy bajban lehet a társaság, hiszen több olyan negyedév is volt, amikor csökkent az előfizetők száma. Ez a trend egyértelműen megfordult, hiszen az idén eddig több mint 22 millió új ügyfelet szereztek, így szeptember végén már 282,7 millió előfizetőjük volt.

Van még hely

A streamingpiac jövője kapcsán izgalmas felvetéseket fogalmazott meg a dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal közzétett The Year of Impact című, a következő évre várható médiatrendekről szóló elemzése is. A beazonosított tíz kulcsfontosságú iparági trend közül kettő is érinti a streaminget. A tanulmány szerint az élő tartalomba és a kifinomultabb reklámozási képességekbe való jelentős befektetések révén a streamingszolgáltatók

új lehetőségeket teremtenek a márkasztorik kiterjesztésére. Emellett a streaming és generatív mesterségesintelligencia-szolgáltatók aktívan kötik a partneri és licencszerződéseket annak érdekében, hogy közösen érjék el a magas minőségű élményekre éhes közönséget. A médiapiaci, illetve a technológiai szereplők ilyen irányú együttműködési törekvése várhatóan 2025-ben sem gyengül.

Az elemzések és előrejelzések alapján egyértelmű, hogy újrahangoláson megy át a streamingpiac, amelynek a telítettsége a jelek szerint messze nem érte el a maximumát, hiszen folyamatosan érkeznek új szereplők. Október 2-án jelentették be, hogy Európában elsőként Magyarországon indítja el a Selekt nevű streamingplatformját az AMC Networks International Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a Magyar Telekommal megvalósuló stratégiai partneri együttműködés keretén belül. A Selekt 1800 órányi tartalmat kínál az induláskor, filmeket és sorozatokat, exkluzív sportközvetítéseket, ismeretterjesztő és gasztrotartalmakat, gyermekműsorokat.

 

Kalocsai Zoltán

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...

Egyre népszerűbbek a minilakások

Formálódik a minilakások iránti kereslet a hazai ingatlanpiacon. Zömében még mindig a befektetők keresik őket, azonban erősödött az otthonteremtési céllal szerződők köre is a kislakásokat választók között a fővárosban. A csekély, 20 négyzetméteres vagy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...