Továbbra is a videó és az egyedi nagy formátumok erősödése várható a digitális reklámpiacon – véli Németh Iván, az Ads Interactive ügyvezető igazgatója.
– Mennyire vagy elégedett az Ads Interactive szempontjából az idei évvel?
– Az Ads Interactive évről évre sikeresen a piaci átlag felett növekszik, amely a technológián alapuló szolgáltatási rendszer és a piaci változások gyors lekövetésének köszönhető.
– Jelenleg mekkora a portfóliótok?
– A magyarországi portfóliónk több mint 100 weboldalból áll.
– Arra vonatkozóan van becslésed, hogy a teljes digitális reklámpiac idén mekkora növekedést érhet el?
– A Nori első féléves adatai alapján egy erős első negyedév után egy gyenge második negyedév jött. A növekedés üteme várhatóan 15 százalék körül alakul az év végére.
– Szerinted folytatódik a globális szereplők további térnyerése a digitális reklámpiacon?
– Összességében 15 százaléknál nem mondanék egész évre többet és a növekedés nagyobb részét továbbra is a nemzetközi szereplők viszik. Felértékelődnek azon sales house-ok, ahol a monetizáció minden hirdetési termék szegmensre kiterjed és egységes, egy rendszerből üzemeltetett waterfallokat tud menedzselni. Ezekkel garantálni tudja egy adott oldal számára, minden reklám megjelenésből az aktuálisan elérhető legmagasabb árat tudja elérni. Akár direkt értékesítés akár programmatic környezetben.
– Vannak olyan hirdetési megoldásaitok, amelyek szerinted nagyon hatékonyak lehetnek, de a hirdetők még nem fedezték fel?
– Továbbra is a videó és az egyedi nagy formátumok erősödése várható. Hirdetői oldalról nézve az ügyfelek olyan elemeket válogatnak össze a médiamixbe, amelyek a performanciát növelik és erősítik az olvasói bevonzódást is. Minden fejlesztésünk ezt a kettősséget célozza.
A sales house-okról készített teljes összeállításunkat megtalálja a Marketing & Média legfrissebb lapszámában.