- Hirdetés -

Átrendeződött a marketinges élcsapat – itt a legújabb TOP50

|

- Hirdetés -

Eddig még soha nem volt egyik évről a másikra annyi cserélődés a Marketing&Media magazin marketinges rangsorában, mint az idén. A listán szereplők közel fele újonnan került be a legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozók TOP50-es rangsorába, bár az is igaz, hogy több visszatérő is van közöttük. A lista élén Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatóját találjuk, aki Bánhegyi Zsófia és Mérő Ádám követnek.

Nem egyszerű látatlanban meghatározni, hogy kik számítanak a legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozóknak. Nagyon jól mutatja ezt az idén ötödik alkalommal elkészített marketinges 50-es listánk. A tavasszal publikált médiapiaci Top 50 esetén nagy vonalakban azért mindig sejthető, hogy kik kerülnek be, azon belül kik lesznek inkább az élbolyban. Ott nagyon erős párhuzam van a legnagyobb árbevételű médiavállalatok és ügynökségek vezetői, valamint a lista szereplői között.

A marketingkommunikációs szakemberek rangsorát végignézve az látható, hogy sokkal kevésbé a cégméret és a hirdetési büdzsé nagysága a meghatározó. Egészen pici büdzsé felett őrködő marketingvezetők is rendre bekerülnek az 50-be. Ez alapján a sokadik éves tapasztalatunk az, hogy a marketinges Top 50 esetén többet nyom a latban az adott szakember szakmai hírneve, sikerei és elismertsége annál, mint hogy mekkora reklámköltés összpontosul a kezében.

Viszont ebből következik az is, hogy a marketinges toplista esetén kicsit szubjektívebb a szavazás, emiatt egyik évről a másikra nagyobb átrendeződéseket láthatunk. A médiapiacon és az ügynökségi világban azért alapvetően stabilak a cégméretek, emiatt a meghatározó szereplők köre is lassabban változik. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a médiás Top 50 esetén egyik évről a másikra a listán szereplők negyede szokott cserélődni. A marketinges 50-es listán jóval nagyobb a fluktuáció. 2019-ben a rangsorban szereplők 36 százaléka cserélődött, az idén pedig ez 44 százalékot tett ki. Azaz a mostani listán szereplőknek közel a fele új ember. Amennyiben összevetjük a 2016-os első hasonló összeállításunkat és a mostanit, akkor csak 18 olyan szakembert találunk, aki mindkét marketinges Top 50-ben helyet kapott.

Jövés-menés

A listás cserélődések mögött nagyon sok esetben személyi változások állnak. A tavalyi összeállításunk élén végző Németh Ottó év elején távozott a Henkeltől, így ő kikerült a Top 50-ből is. Ugyanakkor utódja, Szak Zsuzsanna egyből bejutott a friss összeállításba. A korábbi évben fix szereplője volt a marketinges Top 50-nek Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója. Viszont a UPC beolvasztásának lezárultával távozott a távközlési vállalattól, és egy non-profit szervezethez, a WWF-hez igazolt, ahol a regionális marketing- és partnerkapcsolati igazgatói posztot tölti be. Emiatt nem került be az idei 50-be, viszont azért ez nem volt borítékolható, hiszen hasonló szervezetek kommunikációs vezetői is olykor helyet kaptak a listán. A korábbi évekből jó példa volt erre Fodor-Kovács Éva, a Bátor Tábor marketing- és kommunikációs vezetője, aki többször is szerepelt a toplistán.

Az idén pedig az újonnan bekerülők között láthatjuk Hunyadi Rékát, aki a Greenpeace engagement- és kommunikációs vezetője. Egyébként Baráth Péter utódja is szerepel az 50-ben, de ő nem új szereplő, hiszen Juhász Péter Tibor nevét a tavalyi toplistánkon is láthatták. Akkor még a Borsodi Sörgyár marketingigazgatójaként kapott helyet a Top 50-ben. Sőt, hogy teljes legyen a kör, Juhász Péter Tibor borsodis utódja, Spiegel György is bekerült az 50-be. A Borsodi Sörgyár új marketingigazgatója házon belülről érkezett, hiszen 2019 óta a Borsodi márkáért felelős marketingmenedzserként dolgozott a társaságnál.

Nagy visszatérők

Az újonnan bekerültek között mindenképpen említést érdemel Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Egyből a második helyen nyitott, ami azért ritka. Persze azt meg kell említeni, hogy a marketinges toplistánkon ő nem teljesen új, hanem visszatérő szereplőnek számít. A 2016-os összeállításunkban az első helyen végzett, akkor még a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójaként. A 2017-es Top 50-ben pedig az ötödik helyen láthattuk a nevét, akkor a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyetteseként végzett a lista első felében.

Az új szereplők között van az Unilever részéről Bányász Lívia, aki szintén nem teljesen újonc a listánkon. Tavaly ugyan nem volt bent az 50-ben, viszont az azt megelőző három évben mindig bekerült a rangsorba. Eddig még nem szerepelt a listán Sándor Gabriella, a Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatója. Az ő esete is jó példa arra, hogy nem minden a hatalmas marketingbüdzsé, viszont az általuk elnyert számos szakmai díj alapján a Libri-Bookline kisebb forrásból is jól gazdálkodik.

 

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...

A HR-ben is jönnek a robotok

Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén 23. éve osztották ki az üzleti élet egyik legrangosabb elismerését az arra érdemes vállalatoknak. Minden év novemberében újabb 10 vállalat veheti át az Üzleti Etikai Díjat.Az idei díjazottakkal együtt már 130 élő, működő...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Vadkeleti állapotok a service design piacon

A piacon jelenleg vadkeleti állapotok uralkodnak és „mindent is” megpróbálnak a szolgáltatócégek a Service Design címkével ellátni a kutatástól kezdve, a product design, ux-en át egészen a vállalati folyamatfejlesztésekig – mutatott rá Klenovszki János,...

Új kategóriák a Marketing Diamond Awards-on

Idén ismét meghirdeti a Marketing Diamond Awards versenyt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyre ezúttal már tizennégy - köztük két vadonatúj - kategóriában várják a pályázatokat. Az érdeklődők január 09-ig adhatják le anyagaikat a...

Saját termékcsaláddal rukkolt elő Lilu

Lilut az egész ország műsorvezetőként ismerhette meg, de az utóbbi években a hazai szépségápolási trendeket diktáló véleményvezérek körében is feltűnt. Most saját termékcsaládjával jelentkezik, amely a magyar hölgyeket is bevezeti a tudatos testápolás világába. Kovalcsik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Téli varázsvilággal csábít a Westend

Az ajándékvásárlás mellett egy igazi téli kikapcsolódásért is érdemes elmenni a Westendbe. A Tetőkertben kialakított Winter Wonderland különleges elhelyezkedéséből adódó hangulatával és színes programjaival egészen az év végéig várja az érdeklődőket. Állandó elemként lesz...

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

A biogazdálkodást támogatja a dm

A dm vásárlói már megszokhatták, hogy a Black Friday napon árzuhanás helyett a jótékonyságra hívja fel a figyelmet a drogéria. Nem lesz ez másként idén sem, újra átszínezik ezt a napot, és a november...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....