- Hirdetés -

Átrendeződött a marketinges élcsapat – itt a legújabb TOP50

|

- Hirdetés -

Eddig még soha nem volt egyik évről a másikra annyi cserélődés a Marketing&Media magazin marketinges rangsorában, mint az idén. A listán szereplők közel fele újonnan került be a legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozók TOP50-es rangsorába, bár az is igaz, hogy több visszatérő is van közöttük. A lista élén Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatóját találjuk, aki Bánhegyi Zsófia és Mérő Ádám követnek.

Nem egyszerű látatlanban meghatározni, hogy kik számítanak a legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozóknak. Nagyon jól mutatja ezt az idén ötödik alkalommal elkészített marketinges 50-es listánk. A tavasszal publikált médiapiaci Top 50 esetén nagy vonalakban azért mindig sejthető, hogy kik kerülnek be, azon belül kik lesznek inkább az élbolyban. Ott nagyon erős párhuzam van a legnagyobb árbevételű médiavállalatok és ügynökségek vezetői, valamint a lista szereplői között.

A marketingkommunikációs szakemberek rangsorát végignézve az látható, hogy sokkal kevésbé a cégméret és a hirdetési büdzsé nagysága a meghatározó. Egészen pici büdzsé felett őrködő marketingvezetők is rendre bekerülnek az 50-be. Ez alapján a sokadik éves tapasztalatunk az, hogy a marketinges Top 50 esetén többet nyom a latban az adott szakember szakmai hírneve, sikerei és elismertsége annál, mint hogy mekkora reklámköltés összpontosul a kezében.

Viszont ebből következik az is, hogy a marketinges toplista esetén kicsit szubjektívebb a szavazás, emiatt egyik évről a másikra nagyobb átrendeződéseket láthatunk. A médiapiacon és az ügynökségi világban azért alapvetően stabilak a cégméretek, emiatt a meghatározó szereplők köre is lassabban változik. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a médiás Top 50 esetén egyik évről a másikra a listán szereplők negyede szokott cserélődni. A marketinges 50-es listán jóval nagyobb a fluktuáció. 2019-ben a rangsorban szereplők 36 százaléka cserélődött, az idén pedig ez 44 százalékot tett ki. Azaz a mostani listán szereplőknek közel a fele új ember. Amennyiben összevetjük a 2016-os első hasonló összeállításunkat és a mostanit, akkor csak 18 olyan szakembert találunk, aki mindkét marketinges Top 50-ben helyet kapott.

Jövés-menés

A listás cserélődések mögött nagyon sok esetben személyi változások állnak. A tavalyi összeállításunk élén végző Németh Ottó év elején távozott a Henkeltől, így ő kikerült a Top 50-ből is. Ugyanakkor utódja, Szak Zsuzsanna egyből bejutott a friss összeállításba. A korábbi évben fix szereplője volt a marketinges Top 50-nek Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója. Viszont a UPC beolvasztásának lezárultával távozott a távközlési vállalattól, és egy non-profit szervezethez, a WWF-hez igazolt, ahol a regionális marketing- és partnerkapcsolati igazgatói posztot tölti be. Emiatt nem került be az idei 50-be, viszont azért ez nem volt borítékolható, hiszen hasonló szervezetek kommunikációs vezetői is olykor helyet kaptak a listán. A korábbi évekből jó példa volt erre Fodor-Kovács Éva, a Bátor Tábor marketing- és kommunikációs vezetője, aki többször is szerepelt a toplistán.

Az idén pedig az újonnan bekerülők között láthatjuk Hunyadi Rékát, aki a Greenpeace engagement- és kommunikációs vezetője. Egyébként Baráth Péter utódja is szerepel az 50-ben, de ő nem új szereplő, hiszen Juhász Péter Tibor nevét a tavalyi toplistánkon is láthatták. Akkor még a Borsodi Sörgyár marketingigazgatójaként kapott helyet a Top 50-ben. Sőt, hogy teljes legyen a kör, Juhász Péter Tibor borsodis utódja, Spiegel György is bekerült az 50-be. A Borsodi Sörgyár új marketingigazgatója házon belülről érkezett, hiszen 2019 óta a Borsodi márkáért felelős marketingmenedzserként dolgozott a társaságnál.

Nagy visszatérők

Az újonnan bekerültek között mindenképpen említést érdemel Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Egyből a második helyen nyitott, ami azért ritka. Persze azt meg kell említeni, hogy a marketinges toplistánkon ő nem teljesen új, hanem visszatérő szereplőnek számít. A 2016-os összeállításunkban az első helyen végzett, akkor még a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójaként. A 2017-es Top 50-ben pedig az ötödik helyen láthattuk a nevét, akkor a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyetteseként végzett a lista első felében.

Az új szereplők között van az Unilever részéről Bányász Lívia, aki szintén nem teljesen újonc a listánkon. Tavaly ugyan nem volt bent az 50-ben, viszont az azt megelőző három évben mindig bekerült a rangsorba. Eddig még nem szerepelt a listán Sándor Gabriella, a Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatója. Az ő esete is jó példa arra, hogy nem minden a hatalmas marketingbüdzsé, viszont az általuk elnyert számos szakmai díj alapján a Libri-Bookline kisebb forrásból is jól gazdálkodik.

 

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....

A HotelPremio Group nyerte a Török Turisztikai Hivatal magyar tenderét

HotelPremio Group nyerte el a GoTurkiye, a Török Turisztikai Hivatal magyarországi PR Tenderét, amely a klasszikus turisztikai pr és marketing és sajtó feladatokon a török magyar kulturális évhez tartozó, rendezvényszervezési kihívásokkal is kiegészül.A HotelPremio...

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....