- Hirdetés -

Átrendeződött a marketinges élcsapat – itt a legújabb TOP50

|

- Hirdetés -

Eddig még soha nem volt egyik évről a másikra annyi cserélődés a Marketing&Media magazin marketinges rangsorában, mint az idén. A listán szereplők közel fele újonnan került be a legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozók TOP50-es rangsorába, bár az is igaz, hogy több visszatérő is van közöttük. A lista élén Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatóját találjuk, aki Bánhegyi Zsófia és Mérő Ádám követnek.

Nem egyszerű látatlanban meghatározni, hogy kik számítanak a legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozóknak. Nagyon jól mutatja ezt az idén ötödik alkalommal elkészített marketinges 50-es listánk. A tavasszal publikált médiapiaci Top 50 esetén nagy vonalakban azért mindig sejthető, hogy kik kerülnek be, azon belül kik lesznek inkább az élbolyban. Ott nagyon erős párhuzam van a legnagyobb árbevételű médiavállalatok és ügynökségek vezetői, valamint a lista szereplői között.

A marketingkommunikációs szakemberek rangsorát végignézve az látható, hogy sokkal kevésbé a cégméret és a hirdetési büdzsé nagysága a meghatározó. Egészen pici büdzsé felett őrködő marketingvezetők is rendre bekerülnek az 50-be. Ez alapján a sokadik éves tapasztalatunk az, hogy a marketinges Top 50 esetén többet nyom a latban az adott szakember szakmai hírneve, sikerei és elismertsége annál, mint hogy mekkora reklámköltés összpontosul a kezében.

Viszont ebből következik az is, hogy a marketinges toplista esetén kicsit szubjektívebb a szavazás, emiatt egyik évről a másikra nagyobb átrendeződéseket láthatunk. A médiapiacon és az ügynökségi világban azért alapvetően stabilak a cégméretek, emiatt a meghatározó szereplők köre is lassabban változik. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a médiás Top 50 esetén egyik évről a másikra a listán szereplők negyede szokott cserélődni. A marketinges 50-es listán jóval nagyobb a fluktuáció. 2019-ben a rangsorban szereplők 36 százaléka cserélődött, az idén pedig ez 44 százalékot tett ki. Azaz a mostani listán szereplőknek közel a fele új ember. Amennyiben összevetjük a 2016-os első hasonló összeállításunkat és a mostanit, akkor csak 18 olyan szakembert találunk, aki mindkét marketinges Top 50-ben helyet kapott.

Jövés-menés

A listás cserélődések mögött nagyon sok esetben személyi változások állnak. A tavalyi összeállításunk élén végző Németh Ottó év elején távozott a Henkeltől, így ő kikerült a Top 50-ből is. Ugyanakkor utódja, Szak Zsuzsanna egyből bejutott a friss összeállításba. A korábbi évben fix szereplője volt a marketinges Top 50-nek Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója. Viszont a UPC beolvasztásának lezárultával távozott a távközlési vállalattól, és egy non-profit szervezethez, a WWF-hez igazolt, ahol a regionális marketing- és partnerkapcsolati igazgatói posztot tölti be. Emiatt nem került be az idei 50-be, viszont azért ez nem volt borítékolható, hiszen hasonló szervezetek kommunikációs vezetői is olykor helyet kaptak a listán. A korábbi évekből jó példa volt erre Fodor-Kovács Éva, a Bátor Tábor marketing- és kommunikációs vezetője, aki többször is szerepelt a toplistán.

Az idén pedig az újonnan bekerülők között láthatjuk Hunyadi Rékát, aki a Greenpeace engagement- és kommunikációs vezetője. Egyébként Baráth Péter utódja is szerepel az 50-ben, de ő nem új szereplő, hiszen Juhász Péter Tibor nevét a tavalyi toplistánkon is láthatták. Akkor még a Borsodi Sörgyár marketingigazgatójaként kapott helyet a Top 50-ben. Sőt, hogy teljes legyen a kör, Juhász Péter Tibor borsodis utódja, Spiegel György is bekerült az 50-be. A Borsodi Sörgyár új marketingigazgatója házon belülről érkezett, hiszen 2019 óta a Borsodi márkáért felelős marketingmenedzserként dolgozott a társaságnál.

Nagy visszatérők

Az újonnan bekerültek között mindenképpen említést érdemel Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója. Egyből a második helyen nyitott, ami azért ritka. Persze azt meg kell említeni, hogy a marketinges toplistánkon ő nem teljesen új, hanem visszatérő szereplőnek számít. A 2016-os összeállításunkban az első helyen végzett, akkor még a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatójaként. A 2017-es Top 50-ben pedig az ötödik helyen láthattuk a nevét, akkor a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyetteseként végzett a lista első felében.

Az új szereplők között van az Unilever részéről Bányász Lívia, aki szintén nem teljesen újonc a listánkon. Tavaly ugyan nem volt bent az 50-ben, viszont az azt megelőző három évben mindig bekerült a rangsorba. Eddig még nem szerepelt a listán Sándor Gabriella, a Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatója. Az ő esete is jó példa arra, hogy nem minden a hatalmas marketingbüdzsé, viszont az általuk elnyert számos szakmai díj alapján a Libri-Bookline kisebb forrásból is jól gazdálkodik.

 

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA