- Hirdetés -

Nagyon beindult a kiberbűnözés a távmunka alatt

|

- Hirdetés -

Világszinten megnőtt a cégeket ért internetes támadások száma a járványügyi helyzet alatt – derül ki az ESG IT kutató- és tanácsadócég friss felméréséből. A rendkívüli helyzetben távmunkába költözött cégek ugyan többnyire zökkenőmentesen oldották meg az átállást, de az otthonról dolgozó kollégák eszközeinek védelme számos nehézséget okozott az IT-csapatoknak. Ma már kizárólag naprakész technológiával van esély minimalizálni a támadások sikerét – hívja fel a figyelmet a Panda Security.

Rákapcsoltak a hackerek, hogy kihasználják a világjárvány okozta technológiai sebezhetőséget a vállalati szektorban. A cégek közel kétharmada (63%) szerint ugyanis az átlagosnál több kibertámadási kísérlet zajlott ellenük ebben az időszakban – mutat rá az a frissen közzétett globális kutatás, amit az ESG világszerte 364 kibervédelmi és IT szakember megkérdezésével készített. A távmunkára átállásban jól vizsgáztak a társaságok, mintegy háromnegyedük (73%) állítása szerint sikerrel vette a biztonsági akadályokat, több mint egynegyedüket (27%) azonban váratlanul érték a nehézségek (a Panda Security májusban készített hazai körképe szerint a szervezetek 61%-a volt felkészületlen Magyarországon).

Az otthonról történő munkavégzés kapcsán a legnagyobb kihívást a dolgozók eszközeinek biztonsági beállítása (27%), a céges hálózathoz való védett hozzáférés megvalósítása (26%), valamint az adatforgalom és a dolgozók tevékenységének monitorozása (24%) jelentette. A kényszerű és váratlan home office zavartalan működésének biztosítása látványosan leterhelte az IT csapatokat. A tanulmány szerint több mint egyharmaduk napirendjét teljesen átírta (38%), és hasonló arányban számoltak be a szakemberek a munkamennyiség (32%) növekedéséről is. Közel negyedük véli úgy, hogy több stressz éri munkahelyén (23%), mint a vírushelyzetet megelőzően.

„Világszinten milliós nagyságrendű a hiány kiberbiztonsági szakértőkből, így akár egy, a mostani globális járványhoz hasonló helyzet komoly terheket róhat a technológiai csapatokra. Ennek megfelelően a cégeknek külön figyelmet kell fordítani kollégáikra a kritikus időszakban. A hackerek cégmérettől függetlenül vadásznak potenciális célpontokra, ezért különösen a kisvállalkozásoknak, saját szakember-állomány híján, érdemes elgondolkodniuk azon, milyen alternatív megoldással tudják megoldani szervezetük és ügyfeleik adatainak védelmét” – mondta Gölcz Dénes, a Panda Security hazai ügyvezető igazgatója a kutatásra reagálva.

A megkérdezettek közel háromnegyede (72%) arról számolt be, hogy a járvány hatására hatékonyabb együttműködés alakult ki a cégnél a gazdasági, valamint az IT- és biztonsági vezetők közt. Többségük emellett arra számít, hogy munkahelye a járvány hatására magasabb vagy legalább akkora összeget költ majd kibervédelemre, mint az idei évben (61%). A válaszadók szerint a döntéshozók elsősorban a jogosultság- és hozzáférés-kezelés (62%), a végpontvédelem (57%), valamint a web és e-mail biztonság területein készülnek beruházni.

A kutatásból az is kiderült, hogy a szakemberek fele (50%) szerint az otthonról való munkavégzéssel újonnan megismerkedő kollégák IT biztonsági ismeretei, illetve képzésük szintje sem megfelelő.

„Egy szervezetnek legalább akkora hangsúlyt kell fektetnie kollégái IT biztonsági képzésére, mint azt teszi például a tűz- vagy munkavédelem esetében. A cégek belső rendszerei gyakorta a saját munkavállalók figyelmetlensége vagy hanyagsága miatt kerülnek veszélybe, egyes esetekben a károkozás mértéke pedig többszörösen meghaladhatja a képzések és a védelmi megoldások költségeit” – tette hozzá Gölcz Dénes.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...