- Hirdetés -

Autóval indul nyaralásra a magyarok többsége

|

- Hirdetés -

Idén a koronavírus-járvány alaposan átalakította a nyaralásokat is, az Allianz Hungária felmérése szerint a válaszadók 43 százalékának kellett lemondania az utazását a járvány miatt. A biztonság kedvéért idén nyáron az autót választják a legtöbben és a Balaton lett a legcsábítóbb célpont.

A felmérésben résztvevők 74,4 százaléka vallotta magát igazi felfedezőnek, akinek lételeme az utazás. A válaszadók 43 százaléka volt abban a szerencsés helyzetben, hogy korábban, amikor még hallomásból sem ismertük a koronavírust, évente többször is lehetősége adódott kisebb-nagyobb kiruccanásokra. 36,7 százalékuk 1-2 alkalommal tehette ezt meg, míg 20,3 százalékuknak általában egy út fért bele az éves költségvetésbe.

Ugyanakkor a kitöltők kevesebb, mint felének volt év elején befizetett útja: 43 százalékuknak kellett lemondaniuk utazást a koronavírus-járvány miatt. Sokan nem is a vírushelyzettől való félelmük okán, hanem a járvány okozta gazdasági helyzetük miatt voltak kénytelenek lemondani minden utazásukat.

A kérdőívet kitöltők 42,3 százaléka jelezte, hogy idén legfeljebb a Balatonig utazik, és csupán 6,4 százalékuk volt bátor bejelölni azt a válasz opciót, miszerint megkeresi a legtávolabbi pontot, ahova el lehet jutni, és már indul is. A kutatás rávilágított arra, hogy a biztonság kedvéért legtöbben (66,7 százalék) autóval utaznak ezen a nyáron, ennél jóval kevesebben választják a buszt vagy vonatot (18,1 százalék), s ennél kicsit kevesebben mernek repülőre szállni (15,3 százalék).

A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók 78,5 százaléka tartja magát tudatos utazónak, 59 százalékuk pedig mindig is komolyan vette az utasbiztosítást, az első teendők között intézte azt is. A résztvevők 45,6 százaléka mondta azt, hogy a járványhelyzet hatására nem változott meg a véleménye a biztosítások ezen formájáról, és náluk valamivel kevesebben kattintottak arra a válaszra, miszerint eddig is mindig kötöttek biztosítást, ezután pedig különösen odafigyelnek erre. Ezt a pozitív trendet támasztják alá az Allianz Hungária Zrt. munkatársainak tapasztalatai is.

„Érthető módon, a tavalyi év azonos időszakához képest az utasbiztosítási szerződéskötések száma visszaesett az év első félévében, elsősorban a világjárvánnyal kapcsolatos szabályozások, az országhatárok ideiglenes lezárása, valamint az utazási kedv csökkenése miatt. A Magyarországon és az Európai Unióban alkalmazott szabályozások enyhülésével, a vírushelyzet javulásával, illetve a nyár beköszöntével azonban érezhető az utazási kedv mérsékelt növekedése, mely eredményeként újból növekvő tendenciát tapasztalunk a szerződéskötések számát vizsgálva az elmúlt hónapok tükrében” – mondta a kutatás kapcsán Móri Anikó, az Allianz Hungária termékmenedzsere.

„A kialakult helyzet feltehetően hatást gyakorolt az utazók tudatosságára az utasbiztosításkötés kapcsán, mely esetében az elmúlt években is növekedés volt tapasztalható, ezzel pedig a szélesebb biztosítási védelmet nyújtó csomagok irányába fog tovább mozdulni a kereslet. Tudjuk, hogy most kiemelten fontos az emberek számára, hogy vírusfertőzés esetén térítse a biztosító a felmerülő sürgősségi ellátás költségét, ami a külföldi tartózkodás esetén jelentős összeget jelenthet, ezért az Allianz utasbiztosítások erre is fedezetet nyújtanak” – tette hozzá Móri Anikó.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...

Megdöbbentő: közel 600 millió euró hiányzik majd az EB-ről

Csaknem 600 millió, egészen pontosan 573 millió euró - ez az összeg azokat a klasszisjátékosokat takarja, akikre sokan számítottak, ám már biztosan nem lesznek ott a futball Európa-bajnokságon. „A jelenleg fellelhető információk alapján mintegy 600...

Ma rajtol a MOZ.GO

A veszprémi História Kertben a Ma este gyilkolunk című krimi-vígjáték premier előtti gálavetítésével a mai napon elkezdődik és négy napon át tart a hazai filmek legnagyobb ünnepe, új nevén a MOZ.GO, a Magyar Mozgókép...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...