- Hirdetés -

Az 5G a leggyorsabban terjedő mobilgeneráció

|

- Hirdetés -

A világ számos részén jellemző gazdasági nehézségek ellenére valószínű, hogy az év végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma a világban, vagyis jóval gyorsabban jut ehhez a mérföldkőhöz, mint a 4G – derül ki az Ericsson Mobility Report új kiadásából. Az elemzése szerint a rögzített vezeték nélküli (FWA) elérések terjedése gyorsabban nő a vártnál.

Az 5G korai felhasználásának egyik motorja az FWA – a vezetékes szélessávú internetkapcsolatok vezeték nélküli alternatívája –, különösen azokban a régiókban, ahol nem vagy korlátozottan állnak rendelkezésre gyors vezetékes szolgáltatások a háztartások és vállalkozások számára. Az előrejelzések szerint 2022 és 2028 között évi 19 százalékkal nő majd és 2028 végére eléri a 300 milliót az ilyen típusú kapcsolódások száma, köszönhetően többek között a technológia gyors terjedésének Indiában és más feltörekvő országokban.

A jelentésben vizsgált bő 100 országban a mobilszolgáltatók háromnegyede kínál FWA szolgáltatást. Közel egyharmaduk biztosítja ezt 5G-n, szemben az egy évvel ezelőtti egyötöddel. Az új FWA bevezetések 40 százaléka feltörekvő piacokon történt az elmúlt évben.

A leggyorsabban növekvő generáció

Az 5G előfizetések száma összességében 110 millióval nőtt 2022 júliusa és szeptembere között, és elérte a 870 milliót. A korábbi előrejelzésekkel összhangban várhatóan az év végére ez a szám eléri az 1 milliárdot – két évvel korábban, mint amennyi időre ugyanehhez a mérföldkőhöz annak idején a 4G technológiának szüksége volt indítása után. Ez azt jelenti, hogy továbbra is az 5G a valaha leggyorsabban terjedő mobilhálózati technológia, köszönhetően annak, hogy a gyártók kínálatában széles körben állnak rendelkezésre 5G képes telefonkészülékek, hogy az árak gyorsabban csökkennek, mint korábban a 4G esetében, illetve Kína korai nagyszabású 5G bevezetéseinek.

 

Észak-Amerikában és Északkelet-Ázsiában továbbra is erőteljes az 5G növekedése, ezekben a régiókban 2022 végére elérheti a 35 százalékot a technológia elterjedtsége. Nyugat-Európában ez a száma csak 11 százalék körül alakul, Kelet- és Közép-Európa lemaradása pedig még nagyobb, itt az idén még néhány százaléknyi marad az 5G penetrációja.

 

Globálisan eddig 230 mobilszolgáltató indította el 5G hálózatát és 700 telefonkészülék került a piacra, amely támogatja az új technológiát. 2028 végére 5 milliárd 5G előfizetés várható, az összes előfizetés 55 százaléka. A technológia a világ lakosságának 85 százaléka számára lesz elérhető, és a mobil adatforgalom 70 százalékát bonyolítja majd le.

Fókuszban az energiatakarékosság

„A mobilszolgáltatók folytatják az 5G hálózatok lendületes kiépítését, és a rögzített vezeték nélküli elérés is egyre gyorsabban terjed – mindeközben a globális mobilhálózati adatforgalom kétévente megduplázódik. Az Ericsson Mobility Report legújabb kiadásából az is kiderül, hogy a negatív környezeti hatások csökkentése érdekében a szolgáltatók törekednek az energiahatékony új generációs rádiós eszközök és hálózati szoftverek mielőbbi telepítésére, a megújuló energiaforrások fokozott használatára és a telephelyi infrastruktúra intelligens működtetésére” – mondta el Fredrik Jejdling, az Ericsson ügyvezető alelnöke és hálózati igazgatója.

A 4G előfizetések száma az előrejelzések szerint 2022 végére eléri az 5,2 milliárdos csúcsot, de ez 2028 végére 3,6 milliárdra csökken, mivel az előfizetők 5G-re váltanak. A becslések szerint 2022 végére a mobil előfizetések száma meghaladja a 8,4 milliárdot; ez a szám 2028-ra várhatóan 9,2 milliárdra nő. A legtöbb előfizetés okostelefonhoz fog kapcsolódni továbbra is. Az idei év végén 6,6 milliárd előfizetés működik, ennek 79 százaléka okostelefonhoz kötődik.

A legutóbbi jelentés a környezeti hatások csökkentésének fontosságára is felhívja a figyelmet. A távközlési szektor kulcsszerepet játszik a globális fenntarthatósági célok elérésében, mind saját kibocsátásának mérséklése, mind más iparágak szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése révén. A környezeti hatások csökkentését az teszi lehetővé, hogy a hálózatok intelligens korszerűsítése révén az energiafelhasználás nem nő az adatforgalommal megegyező ütemben.

Rákaptunk a mobilnetezésre

A teljes mobilhálózati adatforgalom az elmúlt két évben megduplázódott. A mobilhálózati adatforgalom (az FWA nélkül) az előrejelzési időszak alatt mintegy négyszeresére nő, a 2022 végi havi 90 exabájtról (milliárd gigabájtról) 2028-ban havi 325 exabájtra. Ha azonban a virtuális és kiterjesztett valóság (VR és AR) szolgáltatások terjedése a vártnál gyorsabb lesz, az adatforgalom ennél is jobban növekedhet.

Az egy okostelefonra jutó átlagos havi globális felhasználás 2023-ban várhatóan eléri a 19 gigabájtot; ez 2028 végére 46 gigabájtra nő. A videóforgalom 2028-ban várhatóan a globális mobilhálózati forgalom 80 százalékát teszi majd ki, szemben a 2022-es 70 százalékkal.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....