A Rakuten Viber tájékoztató kampányt indított, hogy segítse a felhasználókat az adatvédelemmel és az online biztonsággal kapcsolatos ismeretek megszerzésében. A kezdeményezés részeként a Rakuten Viber Magyarország csatornáján nemrégiben indított helyi felmérés érdekes betekintést engedett a magyar online szokásokba, és alátámasztotta, hogy szükség van egy olyan asszisztensre, amely gyakorlatias adatvédelmi tippeket ad a felhasználóknak.
A Rakuten Viber mindig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy biztonságos és megbízható kommunikációs platformot kínáljon felhasználói számára, függetlenül azok tartózkodási helyétől. A vállalat kiemelten kezeli az adatvédelmet, különböző funkciókat és lehetőségeket biztosít a felhasználók személyes adatainak és tartalmainak védelme érdekében.
A legújabb tanulmányok szerint az online fenyegetések és az adatvédelmi incidensek száma folyamatosan növekszik, ezért a felhasználóknak minden eddiginél fontosabb, hogy több információval rendelkezzenek online biztonságukkal kapcsolatban. A több mint 1 millió tagot számláló Rakuten Viber Magyarország csatornáján egy rövid kérdőív segítségével a Rakuten Viber felmérte a felhasználók online adatvédelemmel kapcsolatos ismereteit. Az eredményekből kiderült, hogy a válaszadók közel 90%-a csak akkor frissíti online fiókja jelszavát, amikor azt már muszáj. Bár a kétfaktoros hitelesítés (2FA) ismertsége magas, a válaszadók 68%-a jelezte, hogy nem használja rendszeresen. Valójában csak 13%-uk használja a 2FA-t, amikor van erre lehetősége. Emellett a felmérés szerint a Viber-felhasználók többsége (58%) csak némileg ismeri az alkalmazás beállításait, és mindössze 9% van tisztában az összes részlettel.
Mindezek miatt a Rakuten Viber új edukációs botja rendkívül hasznos eszköz az online adatvédelmi tippek és trükkök megismeréséhez, valamint a legfrissebb kiberbiztonsági hírek beszerzéséhez. A botra feliratkozók emellett többet olvashatnak a Rakuten Viber adatkezelési politikájáról, megismerkedhetnek a GYIK, avagy Gyakran Ismételt Kérdésekkel; a GVH és a NAIH hivatalos weboldalaihoz való hozzáférés révén naprakészek maradhatnak a piaci jelentésekkel kapcsolatban, valamint egy erre a célra kifejlesztett kvíz segítségével ellenőrizhetik online adatvédelmi és biztonsági ismereteiket.
„A magyar felhasználók hamarosan számos új terméket és szolgáltatást vehetnek igénybe, amelyek segítenek nekik az online adatvédelem erősítésében. A Viber prémium előfizetéses szolgáltatása, a Viber Plus már elérhető, a kampány egyik első része - inkognitó módot, nyom nélküli törlést és további értéknövelő funkciókat kínál.” - emelte ki Atanas Raykov, a Rakuten Viber növekedésért felelős alelnöke.
A Rakuten Viber elkötelezett az adatvédelmi funkciók folyamatos fejlesztése mellett. A kampány részét képező jövőbeli lépések között további oktatási eszközök, szakértői interjúk és egyéb tevékenységek szerepelnek, amelyekkel még inkább felhívják a figyelmet az online magánélet és az adatvédelem iránti éberségre.
Még több információt találhatunk a mobileszközök legbiztonságosabb módja zárolásáról, a kétfaktoros hitelesítésnek (2FA) céljáról - és még sok minden másról.