- Hirdetés -

Az állásába kerülhet az átgondolatlan posztolás

|

A magyar munkavállalók ötödének rugalmasak a főnökei, míg nyolc százalékuknak minden lépését figyeli a munkáltatója. Van, ahol pontos irányelvek szabják meg például, mit posztolhatnak a kollégák a közösségi médiában, míg másoknak rendszeresen átvizsgálják a csomagját a munkahelyre be- és kilépéskor – derül ki a Profession.hu 1000 fős, reprezentatív mintán végzett online felmérésének adataiból.

A friss felmérés szerint a magyarok húsz százaléka teljes szabadságot élvez a munkájával és munkaidejével kapcsolatban, míg a megkérdezettek nyolc százaléka úgy érzi, hogy minden lépését figyeli a munkáltatója. Pontosan miben nyilvánul ez meg? Magyarország vezető állásportálja utánajárt.

Mindegy mikor, csak a munka el legyen végezve

A válaszadók 41 százaléka nap közben akkor tart szünetet, amikor akar. 32 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy a felettesei annyira rugalmasak a munkaidő tekintetében, hogy csak az a fontos számukra, hogy minden feladat el legyen végezve, és nem az a tény, hogy a bent üljenek a kollégák az irodában. A munkavállalók 12 százalékával fordult viszont már elő, hogy főnöke szóvá tette, ha túl hosszúra nyúlt az ebédszünete.

De ennél akadnak jóval szigorúbb munkakörülmények is: a válaszadók 17 százalékának munkavégzését biztonsági kamerákkal figyelik, 13 százalékuknak rendszeresen vagy alkalmanként alkoholszondát kell megfújnia munkakezdés előtt. Azonos arányban, 13 százalékuk esetében fordul elő, hogy a csomagjukat a munkahelyre be- és kilépés előtt rendszeresen átvizsgálják. Három százalékuk pedig azt vallotta, munkahelyén még azt is ellenőrzik, hogy igazat állít-e, amikor családi vagy egészségügyi okokra hivatkozva marad ki a munkából.

Öncenzúra a közösségi médiában

A céges számítógép használatát is sok helyen korlátozzák: a válaszadók ötöde csak a munkájához elengedhetetlen dolgokra használhatja a számítógépét. Azt viszont, hogy a munkavégzéshez kapott számítógépét magáncélra is használja-e a tiltás ellenére, csak 8 százalékuk esetében ellenőrzik. A válaszadók 4 százalékának viszont még a munkahelyi e-mailjeit is rendszeresen átnézi munkáltatója.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 6,6 millió magyar felnőtt internetezik, ebből 5,8 millióan rendelkeznek Facebook profillal, vizsgálatok szerint átlagosan 6,5 percenként pillantunk a telefonunkra. Nem meglepő hát, hogy a munkahelyek dolgozóik közösségi média használatába is beleszólnak.

A válaszadók 6 százaléka egyáltalán nem posztolhat semmit a közösségi médiában, mert a munkahelye megtiltotta azt. 16 százalékuk számára nincs megtiltva, de pontos irányelvek vannak a munkahelyén a közösségi média használatára vonatkozóan. 27 százalékuk viszont arra használja a közösségi médiát, amire akarja, a munkahelyén nincsenek erre nézve megszorítások.

Érdekesség, hogy a magyar munkavállalók 22 százaléka saját magát cenzúrázza: „ugyan nem szól bele a munkahelyem, hogy mit posztolok, de azt érzem, jobb, ha a munkámról egyáltalán nem osztok meg tartalmat” – vélik.

Vicces posztnak indult, kirúgás lett belőle

100-ból 5 emberrel fordult már elő, hogy posztolt valami olyat a közösségi médiában, amit a munkáltatója problémásnak ítélt. Ez csak negyedük esetében volt privát jellegű, a többieké olyan tartalom volt, ami a munkahellyel, a konkrét munkával, a főnökükkel vagy a munkatársakkal volt kapcsolatos. A következménye legtöbbször annyi volt, hogy megkérték, törölje a posztot, de többeknek az állásába került az átgondolatlan posztolás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...