- Hirdetés -

Az Apple a legértékesebb márka

|

Egy év alatt több mint 200 milliárd dollárral, közel 517 milliárd dollárra nőtt az Apple márka értéke, ezzel a legértékesebb brand a világon a Brand Finance friss rangsora szerint. A listán a Microsoft és a Google következnek, a legértékesebb európai márka a Deutsche Telekom, a TikTok megelőzi a Facebookot, a médiabrandek között pedig a Disney végzett a legjobb helyen.

Egy év alatt 219 milliárd dollárra, vagyis 74 százalékkal nőtt az Apple márka értéke a Brand Finance elemzése szerint. A brand 516,6 milliárd dollárt ér, ezzel vezeti az 500-as rangsort, visszaszerezve az első helyet a tavalyi éllovas Amazontól.

Ráadásul jókora fölényben van az iPhone-ok gyártója, hiszen a második Microsoft 340,4 milliárd dolláros márkaértékkel szerepel a listán. Igaz, a szoftvercég brandje is nagyon megerősödött, esetükben egy év alatt 78 százalékos volt a növekedés, ezzel a 2023-as 4. helyről jöttek fel a második pozícióba.

A harmadik Google megtartotta helyezését az 500-as rangsorban, ők 18 százalékos fejlődést tudtak elérni. Az Amazon a tavalyi első helye után ezúttal a negyedik a listán, a 308,9 milliárd dolláros márkaérték kicsivel múlja felül a tavalyit.

Az ötödik helyen is a technológiai szektor egy képviselője található, a Samsung Group. A dél-koreai márka esetében érdekesség, hogy bár kis mértékben csökkent a brand értéke, így is tudtak egy helyet javítani 2023-hoz képest.

Az idei rangsorban a hatodik lett a Walmart, egy helyet visszacsúszva a múlt évhez képest. Az üzletlánc márkaértéke majdnem 16 milliárd dollárral esett vissza. A TikTok viszont 28 százalékkal, 84,2 milliárd dollárra tudta növelni a brand értékét, ezzel a 10. helyről a 7-re jött fel, közvetlenül a Facebook elé.

A 9. a Deutsche Telekom lett, a német távközlési vállalat márkaértéke 73,3 milliárd dollár a Brand Finance rangsorát összeállítók szerint, ez több mint tízmilliárd dolláros erősödés a múlt évhez képest. Ezzel a társaság a legértékesebb távközlési márka a világon és az első az európai brandek között. Az idei 500-as listán a 10. helyre került a kínai ICBC bank, ami egy éve még a 7. volt.

A rangsor készítői megjegyezték, hogy a mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalatok márkaértéke nagyon sokat erősödött. Példaként említették az Nvidiát, amely a legnagyobb fejlődést mutatta fel, 163 százalékkal, 44,5 milliárd dollárra bővült a márkaértéke, ezzel a 30. helyre jött fel a tavalyi 117. pozícióból. A második Microsoft látványos erősödésében is fontos szerepe volt annak, hogy a cég az MI-technológia fejlesztés egyik meghatározó szereplője.

A médiaszektorból a Disney végzett a legelőkelőbb helyen, 46,7 milliárd dolláros márkaértékkel szerepelnek a listán, ami elmarad a tavalyitól. Ez egyben azzal is járt, hogy idén csak a 29. helyre került a brand az egy évvel ezelőtti 23. után. Rontott pozícióján a streaming piac meghatározó szereplője, a Netflix is, ami a tavalyi 77. után idén a 84. lett, 22,8 milliárd dolláros brandértékkel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...