- Hirdetés -

Az Audinál is pörögnek az elektromos autók

|

- Hirdetés -

A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi még mindig gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton a prémium szegmensben. Ez jól érzékelhető az elmúlt évben átadott teljesen elektromos járművek számán, ami 57,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ezenkívül az Audi az elmúlt évben több mint kétszeresére növelte teljesen elektromos modellekből álló termékportfólióját. A nehéz beszállítói helyzet ellenére összességében az Audi átadásai megközelítették az előző évi mennyiséget: 2021-ben a négykarikás márka 1 680 512 modellt adott át ügyfeleinek, ami 0,7 százalékkal kevesebb, mint 2020-ban. Az Egyesült Államokban a teljesítmény 5 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

„A 2021-es év kihívásokkal teli volt, de világméretű csapatunk elkötelezett munkájával sikeresen leküzdöttük őket” – mondta Hildegard Wortmann, az AUDI AG Igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Bizakodással tekintünk a jövőbe. A „Vorsprung 2030” projekttel átlátható stratégiát határoztunk meg, és a hosszú távú változtatások iránti elkötelezettségünk jutalma az Audi elektromos járművei iránti nagy kereslet igazolja korábbi döntésünket a kibocsátásmentes hajtásrendszerek mellett. Ezt a lendületet visszük magunkkal 2022-ben is, és szisztematikusan haladunk végig az átalakuláson. A beérkező megrendelések nagy száma is azt mutatja, hogy megfelelő portfólióval rendelkezünk.”

2021 első félévét követően az Audi jó úton haladt a rekordok megdöntése felé: a 981 681 átadott jármű a cég történetének új csúcsa. Ezek után az év második felében vált érezhetővé a tartós félvezetőhiány, ami miatt az átadások a negyedik negyedévben 34,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.

Azonban a teljesen elektromos modellek értékesítése folyamatosan növekszik. 2021-ben az Audi 81 894 teljesen elektromos járművet adott el – ez 57,5 százalékos növekedést jelent. A tervek szerint 2025-re több mint 20 teljesen elektromos modell lesz az Audi portfóliójában. A márka 2026-tól kezdődően kizárólag teljesen elektromos modelleket fog kínálni.

Az Audi erős kezdéssel indított az Audi e-tron GT1 és az Audi RS e-tron GT2 év eleji bemutatójával. Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron is központi szerepet játszik a négykarikás vállalat villamosítási stratégiájában. Ennek a négy új modellnek köszönhetően az elmúlt évben az Audi több mint kétszeresére növelte a teljesen elektromos modellekből álló termékportfólióját.

A vállalat elektromobilitás melletti egyértelmű elkötelezettsége a beruházási kiadások tervezésében is megmutatkozik: a 2021 végén jóváhagyott tervek alapján az Audi 2022 és 2026 között mintegy 18 milliárd eurót költ majd villamosításra és hibridizációra. A mintegy 37 milliárd eurós összértékű befektetés csaknem fele erre a két előremutató területre irányul.

A komplett modellkínálaton belül a teljesen elektromos járművek mellett különösen az Audi Q3 (+19,2%), az Audi A5 (+8,3%) és az Audi A7 (+9,2%) esetében tapasztalható jelentős növekedés. A SUV szegmens különösen keresett volt: az Audi Q5 (+5,3%) és az Audi Q7 (+5,3%) is erősödött. Az Audi Sport nagy teljesítményű modelljei ismét túlszárnyalták az előző évet, és új rekordot döntöttek 39 356 eladott járművel (+34,2%).

Az Audi Kínában a 2021-es évet 701 289 átadott járművel 3,6 százalékos visszaeséssel zárta. A rekordot döntő 2020-as év után 2021-ben a negyedik negyedévet főként a helyben gyártott járművek esetében tapasztalható félvezetőhiány jellemezte. Az Audi jelentős keresletnövekedést könyvelhetett el az import modellek esetében (+53%). Különösen pozitív fejlődést mutatott az Audi A5 (+96,7%), az Audi Q7 (+74,4%), valamint a teljesen elektromos Audi e-tron (+68,7%). Ezenkívül az Audi Sport modellek értékesítése több mint kétszeresére (+113,4%) nőtt az előző, 2020-as évhez képest.

Az Egyesült Államokban az Audi felülmúlta az előző évi adatokat: a 196 038 jármű 5,0 százalékos növekedést jelentett. Az Audi rekordévet tudhat maga mögött a teljesen elektromos járművek terén, mivel minden eddiginél több teljesen elektromos modellt értékesített az Egyesült Államokban, köztük a 2021 júliusa óta elérhető Audi e-tron GT1-t is, ami az előző évhez képest 52,5 százalékos növekedést jelent. Az Audi e-tron is jelentősen, +34,6 százalékkal nőtt. A SUV-szegmensben tartósan nagy volt a kereslet, amelynek élén az Audi Q3 (+26,5%) és az Audi Q5 (+19,6%) áll. 7796 átadott modellel és 60,5 százalékos növekedéssel az Audi Sport modellek szintén új rekordot döntöttek az Egyesült Államokban. Kanadában 11,2 százalékkal nőtt az átadott járművek száma.

Európában az AUDI AG 617 048 járművet adott át (-0,4%), amivel az előző évi adatok közelében maradt. Az Audi A3 (+3,6%), az Audi Q3 (+5,6%), az Audi Q5 (+18,6%) és az Audi Q8 (+1,8%) iránti kereslet erősödött. A cég jelentős növekedést ért el többek között Franciaországban (+10,2%), Olaszországban (+9,9%) és az Egyesült Királyságban (+9,4%). Dániában és Norvégiában új rekordokat döntött, részben az ott különösen népszerű elektromos modellek miatt. Összességében 31 európai piac teljesített jobban az előző évinél. A négykarikás márka Németországban 180 883 járművet adott át ügyfeleinek (-15,6%). A félvezetőhiány mellett itt is érezhetőek voltak a 2020 második felében bekövetkezett áfacsökkentés hatásai. Az Audi e-tron 10,3 százalékos növekedéssel továbbra is különösen pozitív trend figyelhető meg a cég hazai piacán.

A négykarikás vállalat az előző évhez képest világszerte 3,1 százalékkal, 137 347-re növelte az átadott járművek számát. Az elektromos modellek itt is igen pozitív tendenciát mutattak, 89,6 százalékos növekedéssel.

„Bár a félvezető-ellátás továbbra is feszültséget fog okozni a következő hónapokban, az átadott elektromos modellek számának erőteljes növekedése olyan hátszelet ad számunkra, aminek köszönhetően rendíthetetlenül kitartunk az ütemtervünk mellett” – mondta Hildegard Wortmann. „A beérkező rendelések mennyisége, valamint a valaha volt legmagasabb rendelési hátralék is azt mutatja, hogy megfelelő portfólióval rendelkezünk.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....