- Hirdetés -

Az élmény a lényeg ajándékozásnál

|

Az élménynyújtás került az első helyre az ajándékválasztás szempontjai között idén a magyarok körében a HONOR felmérése szerint. A hazai vásárlók több mint 70 százaléka online szerzi be az ünnepi ajándékokat.

A kutatás, amelyben elsősorban a 18-44 év közötti korosztály vett részt, rámutat arra, hogy a barátokkal, családdal való kapcsolattartás leggyakoribb formája a telefonhívás (67%), ezt követi a chatelés és a videóhívás (50-50%-kal), a személyes kapcsolattartás pedig a negyedik helyre csúszott (44%). A jelenlegi helyzet a kapcsolattartás mellett a szabadidő eltöltését is befolyásolja. A válaszadók több filmet néznek, többet vannak online és többet hallgatnak zenét, a pandémiát megelőző időszakhoz képest. Lakóhely szerint vizsgálva kiderül, hogy a budapestiek többet vannak online (61%, míg a teljes résztvevők között ez a szám 48%), és több zenét hallgatnak (52% és 39%) mint más településen élők. A válaszadók csupán 22%-a mondta azt, hogy a jelenlegi időszakban többet sportol.

A megváltozott szokásokhoz igazodó terméket a vásárlók 27%-a vásárolt az elmúlt időszakban. Ezen vásárlások 61%-a mobiltelefon, laptop vagy táblagép volt. Az ajándékba vásárolt eszközök kapcsán ugyanakkor elmondható, hogy nagyobb arányban reflektálnak a jelenlegi helyzetre, ugyanis a válaszadók 57,1%-a tervez ilyen ajándékot tervez vásárolni.

A felmérést kitöltők 73,2%-a online szerzi be (vagy szerezte be) az ünnepi ajándékokat. A fővárosi fogyasztók 66,5%-a tervezi az online vásárlást, míg a kisebb települések (községek) lakóinak 85,6%-a veszi online az ajándékokat. Az ajándékvásárlás időpontját tekintve közel azonos arányban vannak a novemberi és a decemberi vásárlók (46,7% és 43,5%), és csupán 3,6%-uk hagyja a vásárlást az ünnepek előtti napokra.

Az ajándék választás szempontjait tekintve az élménynyújtás került az első helyre (67,9%), ezt követi a praktikum (58,2%), majd a tudásbővítés és az egészségmegőrzés (22,9% és 22,2%). Ugyanakkor a válaszadók 47,3%-ának az egészségmegőrzés kimondottan fontos szempont ajándékvásárláskor. Termékkategóriákat tekintve az okoseszközök, a játékok és a szépségápolás a legnépszerűbbek. Az okoseszközön belül pedig a válaszadók okosórát (75,3%), vezetéknélküli fül- és fejhallgatót (53,3%) és okoskarkötőt (47,1%) terveznek ajándékozni.

A viselhető okoseszközök egyre ismertebbek a vásárlók előtt. 91,4%-a ismeri az okosórát, mint kategóriát, 79,8%-uk pedig az okoskarkötőt. Az okosórák tudását azonban rendkívül szerteágazóan és eltérően ismerik és kezelik. A válaszok alapján az okosórának betudott legfontosabb funkció az egészség figyelése, 11,7%-uk pedig csak ebben látja szerepüket. Az ajándékvásárlás során a felhasználók kortól, nemtől és lakóhelytől függetlenül hasonló összeget terveznek költeni idén. Az ajándékokra fordított átlagos költés 66.000 forint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...