- Hirdetés -

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

|

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív márka, hanem egy szakmán belüli követendő irány is kirajzolódhat szemünk előtt – például marketingkommunikációs vagy márkacélokhoz kötődő szempontokat nézve.

- Kialakulóban van egy olyan nézet, miszerint a marketingszakmának újrapozícionálásra van szüksége, mert veszíteni látszik a korábbi, hangsúlyos szerepével. Hogyan vélekedik erről?

- Az elmúlt évek során egy egészen más világba csöppentünk bele, nagyon sok minden változott körülöttünk. Kezdve a COVID-helyzettel, az ezt követő kihívásokkal, de akár az inflációt is ide sorolhatjuk. Az ilyen gazdasági helyzetekben óriási jelentősége van annak, hogy milyen márkát építünk. Hogy melyek azok a márkák, amikben meg lehet bízni, amik inspirálnak minket, amik utat mutatnak. Vagyis gyakorlatilag kapaszkodóként szolgálnak számunkra. Szerintem mi ezt nagyon korán felismertük a Telekomnál, és el is kezdtünk egy ilyen irányba mozogni. Olyan márkát kezdtünk építeni, aminek purpose-e van, ami megoldást hoz az ügyfelek mindennapjaiba.

- Tekinthetjük-e a marketing- és a kreatívipart a gazdaság két fő hajtómotorjának? Akár a Magyar Telekomra, akár más márkára nézve.

- Ezt a kérdést sok oldalról lehet megfogni. Hogyha csak a számokat nézzük a Magyar Telekom esetében, akkor igen, a számok önmagukért beszélnek. A Deutsche Telekom Európa legértékesebb márkája lett 2022-ben, világviszonylatban pedig a 11. helyen végzett. Ha ezzel párhuzamosan megnézzük a pénzügyi teljesítményünket – akár a részvényárfolyamot, akár a vállalat egész teljesítményét –, akkor is azt látjuk, hogy elképesztő magasságokig értünk fel. Úgyhogy én azt gondolom, hogy az erős márka egyértelmű kapcsolatot mutat a kimagasló üzleti teljesítménnyel, ami a nap végén pénzügyi eredményekre is lefordítódik.

 

- Mennyiben gondolja a hazai fogyasztókat tudatos döntéshozóknak? Nehezebb idehaza vásárlói döntést elérni, mint európai viszonylatban?

- A fogyasztói tudatosság nem feltétlenül országokhoz kötődik. Sokkal inkább a generációs eltérésekhez. A fiatalabb korosztály például egészen más fogyasztói tudatossággal rendelkezik, mint az Y generáció – és ez minden országra igaz. Tudatosnak kell lenni azzal kapcsolatban, hogy melyik generációt milyen eszközökkel szólítjuk meg, hogy milyen értékek fontosak vagy kevésbé fontosabb a különböző generációk számára. Én azt gondolom, hogy az elmúlt évek során egy lényegesen tudatosabb fogyasztói szegmens alakult ki.

- 2022-ben az egyik versenytársuk nevet változtatott, idén pedig az állam a korábbinál nagyobb szerepvállalásba kezdett telekommunikációs oldalról. Ezek a változások mekkora nyomást helyeznek a Magyar Telekom vállára?

- Természetesen állandóan figyelemmel kísérjük a piaci változásokat. Ugyanakkor a legfontosabb, hogy szem előtt tartsuk: a legjobb minőséget kell nyújtanunk az ügyfeleknek, minden téren. Mert ők az alapján fognak dönteni, hogy melyik az a szolgáltató, amelyik megbízható, a legmagasabb minőséget képviseli, és új megoldásokkal áll elő.

- Ez alapján milyen szerepet szánnak a marketingnek 2023-ban?

- A marketing egy folyamatos fejlődési mód. A legfontosabb, hogy legyen egy tiszta purpose-e a márkának. Minden egyéb ez alá kell, hogy rendeződjön. Én azt gondolom, hogy az a márka, ami képviseli mindazokat a megoldásokat, melyek reflektálnak a purpose-re, jó úton jár. Persze nagyon fontos, hogy ez a purpose az ügyfél-ből induljon ki. Érdekes például ez a szó is, hogy „ügyfél”. Már önmagában is tartalmaz egy elidegenítést. Ezt az elidegenítést kell kizárni a tevékenységünkből, minél mélyebbre menni insight-ok tekintetében, folyamatosan vizsgálni a minket körülvevő világot és az emberek problémáit, megéléseit. Ha ezt tesszük, akkor marketing terén is egészen biztosan olyan megoldásokat fogunk hozni, amik előrébb léptetik a márkát a purpose felé vezető úton. Ezáltal pedig rendkívül hasznosak lesznek az emberek számára is.

- Ha már szóba került a purpose, milyen szempontból tartja innovatívnak a vállalatot?

- Ez egy nagyon érdekes kérdés, mert szerintem rengeteg mindent lehet innoválni. Én azt is innovációnak tartom, hogy hogyan építünk fel kommunikációs megoldásokat, hogyan valósítjuk meg a termékfejlesztést. Az is egy nagyon szép innováció, amikor együtt fejlesztünk az ügyfeleinkkel. Vagy az, hogy milyen módszertanokat használunk az ügyféligények megismerésére. Maga az innováció nagyon szerteágazó, lehet kommunikációs, marketing, technológiai, és ezek összessége hozza azt, hogy szerintem a Telekom az egyik leginnovatívabb vállalat ma Magyarországon.

- Tehát helytállónak tartja azt az állítást, hogy marketing nélkül nincs innováció?

- Igen, viszont a nap végén mégiscsak arról beszélünk, hogy mik azok a témák vagy gondolatok, amik fontosak. Fontosak az egyénnek, fontosak a közösségnek és fontosak társadalmi szinten. Ezt a hármat kell összhangba hoznunk, valamint az előbbiekben említett technológiai képességünkkel ötvöznünk. Mi elsősorban egy digitális vállalat vagyunk, aminek feladata, hogy a legújabb digitális megoldásokat „lefordítsuk” az ügyfelek nyelvére. Hogy olyan termékeket, szolgáltatásokat nyújtsunk az embereknek, amik megoldást jelentenek a munkájukban, a mindennapjaikban. Az innováció mindenféle szempontból kapcsolatban van ezzel, és kiemelt jelentőséggel bír.

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...