- Hirdetés -

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

|

- Hirdetés -

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív márka, hanem egy szakmán belüli követendő irány is kirajzolódhat szemünk előtt – például marketingkommunikációs vagy márkacélokhoz kötődő szempontokat nézve.

- Kialakulóban van egy olyan nézet, miszerint a marketingszakmának újrapozícionálásra van szüksége, mert veszíteni látszik a korábbi, hangsúlyos szerepével. Hogyan vélekedik erről?

- Az elmúlt évek során egy egészen más világba csöppentünk bele, nagyon sok minden változott körülöttünk. Kezdve a COVID-helyzettel, az ezt követő kihívásokkal, de akár az inflációt is ide sorolhatjuk. Az ilyen gazdasági helyzetekben óriási jelentősége van annak, hogy milyen márkát építünk. Hogy melyek azok a márkák, amikben meg lehet bízni, amik inspirálnak minket, amik utat mutatnak. Vagyis gyakorlatilag kapaszkodóként szolgálnak számunkra. Szerintem mi ezt nagyon korán felismertük a Telekomnál, és el is kezdtünk egy ilyen irányba mozogni. Olyan márkát kezdtünk építeni, aminek purpose-e van, ami megoldást hoz az ügyfelek mindennapjaiba.

- Tekinthetjük-e a marketing- és a kreatívipart a gazdaság két fő hajtómotorjának? Akár a Magyar Telekomra, akár más márkára nézve.

- Ezt a kérdést sok oldalról lehet megfogni. Hogyha csak a számokat nézzük a Magyar Telekom esetében, akkor igen, a számok önmagukért beszélnek. A Deutsche Telekom Európa legértékesebb márkája lett 2022-ben, világviszonylatban pedig a 11. helyen végzett. Ha ezzel párhuzamosan megnézzük a pénzügyi teljesítményünket – akár a részvényárfolyamot, akár a vállalat egész teljesítményét –, akkor is azt látjuk, hogy elképesztő magasságokig értünk fel. Úgyhogy én azt gondolom, hogy az erős márka egyértelmű kapcsolatot mutat a kimagasló üzleti teljesítménnyel, ami a nap végén pénzügyi eredményekre is lefordítódik.

 

- Mennyiben gondolja a hazai fogyasztókat tudatos döntéshozóknak? Nehezebb idehaza vásárlói döntést elérni, mint európai viszonylatban?

- A fogyasztói tudatosság nem feltétlenül országokhoz kötődik. Sokkal inkább a generációs eltérésekhez. A fiatalabb korosztály például egészen más fogyasztói tudatossággal rendelkezik, mint az Y generáció – és ez minden országra igaz. Tudatosnak kell lenni azzal kapcsolatban, hogy melyik generációt milyen eszközökkel szólítjuk meg, hogy milyen értékek fontosak vagy kevésbé fontosabb a különböző generációk számára. Én azt gondolom, hogy az elmúlt évek során egy lényegesen tudatosabb fogyasztói szegmens alakult ki.

- 2022-ben az egyik versenytársuk nevet változtatott, idén pedig az állam a korábbinál nagyobb szerepvállalásba kezdett telekommunikációs oldalról. Ezek a változások mekkora nyomást helyeznek a Magyar Telekom vállára?

- Természetesen állandóan figyelemmel kísérjük a piaci változásokat. Ugyanakkor a legfontosabb, hogy szem előtt tartsuk: a legjobb minőséget kell nyújtanunk az ügyfeleknek, minden téren. Mert ők az alapján fognak dönteni, hogy melyik az a szolgáltató, amelyik megbízható, a legmagasabb minőséget képviseli, és új megoldásokkal áll elő.

- Ez alapján milyen szerepet szánnak a marketingnek 2023-ban?

- A marketing egy folyamatos fejlődési mód. A legfontosabb, hogy legyen egy tiszta purpose-e a márkának. Minden egyéb ez alá kell, hogy rendeződjön. Én azt gondolom, hogy az a márka, ami képviseli mindazokat a megoldásokat, melyek reflektálnak a purpose-re, jó úton jár. Persze nagyon fontos, hogy ez a purpose az ügyfél-ből induljon ki. Érdekes például ez a szó is, hogy „ügyfél”. Már önmagában is tartalmaz egy elidegenítést. Ezt az elidegenítést kell kizárni a tevékenységünkből, minél mélyebbre menni insight-ok tekintetében, folyamatosan vizsgálni a minket körülvevő világot és az emberek problémáit, megéléseit. Ha ezt tesszük, akkor marketing terén is egészen biztosan olyan megoldásokat fogunk hozni, amik előrébb léptetik a márkát a purpose felé vezető úton. Ezáltal pedig rendkívül hasznosak lesznek az emberek számára is.

- Ha már szóba került a purpose, milyen szempontból tartja innovatívnak a vállalatot?

- Ez egy nagyon érdekes kérdés, mert szerintem rengeteg mindent lehet innoválni. Én azt is innovációnak tartom, hogy hogyan építünk fel kommunikációs megoldásokat, hogyan valósítjuk meg a termékfejlesztést. Az is egy nagyon szép innováció, amikor együtt fejlesztünk az ügyfeleinkkel. Vagy az, hogy milyen módszertanokat használunk az ügyféligények megismerésére. Maga az innováció nagyon szerteágazó, lehet kommunikációs, marketing, technológiai, és ezek összessége hozza azt, hogy szerintem a Telekom az egyik leginnovatívabb vállalat ma Magyarországon.

- Tehát helytállónak tartja azt az állítást, hogy marketing nélkül nincs innováció?

- Igen, viszont a nap végén mégiscsak arról beszélünk, hogy mik azok a témák vagy gondolatok, amik fontosak. Fontosak az egyénnek, fontosak a közösségnek és fontosak társadalmi szinten. Ezt a hármat kell összhangba hoznunk, valamint az előbbiekben említett technológiai képességünkkel ötvöznünk. Mi elsősorban egy digitális vállalat vagyunk, aminek feladata, hogy a legújabb digitális megoldásokat „lefordítsuk” az ügyfelek nyelvére. Hogy olyan termékeket, szolgáltatásokat nyújtsunk az embereknek, amik megoldást jelentenek a munkájukban, a mindennapjaikban. Az innováció mindenféle szempontból kapcsolatban van ezzel, és kiemelt jelentőséggel bír.

A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....