- Hirdetés -

Az FC Barcelona a leggazdagabb, de éppen csak előzi a Realt

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány miatti bevételkiesések ellenére továbbra is az FC Barcelona vezeti a leggazdagabb futballklubok listáját a Real Madrid és a Bayern München előtt. A Deloitte Sport Business Group által készített, Football Money League című kiadvány alapján a húsz leggazdagabb labdarúgóklub a pandémia miatt eddig 1,1 milliárd euró bevételkiesést szenvedett el, ez pedig az idény végéig elérheti a 2 milliárd eurót is, mivel a szurkolók még nem térhettek vissza a stadionokba.

A top 20 bevétele így 8,2 milliárd euró volt a 2019/20-as csonka szezonban, ez a 2018/2019-es teljes idényhez mérten 12 százalékos csökkenést jelent – írja beszámolójában az MTI. A televíziós közvetítésekből származó bevételek 937 millió euróval estek vissza, a meccsnapon elkönyvelt bevételek pedig (jegyek, vendéglátás, stb.) 257 millió eurós csökkenést mutattak. A visszaesést csak némileg tudta ellensúlyozni a kereskedelmi bevételek (pl. mez- és emléktárgy-eladások) enyhe, 105 millió eurós emelkedése. Az egy klubra jutó átlagos bevétel így 409 millió euró volt 2019/20-ban, szemben a 2018/19-es 464 millió euróval.

“A visszaesést egyértelműen a Covid-19 járvány által okozott globális gazdasági és társadalmi nehézségek okozták” – mutatott rá a Deloitte sporttanácsadási csoportjának igazgatója. Pósfay László kiemelte: a stadionokból származó bevételekről a csapatoknak le kellett mondaniuk, és a televíziós közvetítésekből befolyó bevételek egy része is kiesett.

Abszolút értéken számolva a leggazdagabb 20 csapat közül az FC Barcelona szenvedte el a legnagyobb kiesést, de 715,1 millió eurós bevételével továbbra is a katalán klub a listavezető 2019/20-ban. A második helyezett alig valamivel lemaradva (714,9 millió euró árbevétellel) a Real Madrid, amely a nehéz helyzetben is nyolc százalékkal tudta növelni kereskedelmi bevételeit. A harmadik helyen – a ranglista első tíz helyezettje közül a legkisebb csökkenéssel büszkélkedő – Bayern München található 634,1 millió eurós bevétellel.

“Minden azon múlik, a szurkolók mikor térhetnek vissza a stadionokba, az ott keletkező bevételek jelentik ugyanis a klubok üzleti modelljének egyik alappillérét. Az, hogy a futball végül mekkora pénzügyi veszteségekkel hagyja maga mögött ezt a nehéz időszakot, egyértelműen ennek az időzítésétől is függ” – fűzte hozzá Pádár Péter, a Deloitte sporttanácsadási csoportjának vezetője.

 

A világ tíz leggazdagabb labdarúgóklubja

Forrás: Deloitte

(a 2019/20-as szezonban elért árbevétel alapján, millió euró)

1. FC Barcelona 715,1

2. Real Madrid 714,9

3. Bayern München 634,1

4. Manchester United 580,4

5. Liverpool 558,6

6. Manchester City 549,2

7. Paris Saint-Germain 540,6

8. Chelsea 469,7

9. Tottenham Hotspur 445,7

10. Juventus 397,9

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát aMarketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia, a...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát aMarketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia, a...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...