- Hirdetés -

Az internetes zaklatások ellen küzd a LEGO

|

A LEGO Csoport tovább bővítette a gyermekek digitális biztonságára és jóllétére irányuló kezdeményezését, amely segíti a családokat abban, hogy beszélgetéseket kezdeményezzenek a témában, illetve érdekes és jól használható útmutatót ad ahhoz, hogy hogyan kezelhetők az internetes zaklatások.

Az új „Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) útmutató aktivitásokkal segíti a szülőket és pedagógusokat az erre a nehéz témára irányuló beszélgetések kezdeményezésében, úgy, hogy közben néhány egyszerű dolgot építenek LEGO kockából a gyerekekkel. Ezzel együtt egy új, játékos LEGO Friends #BoostUp módot is bevezettek a LEGO Life applikációban, amit a Peppy Pals-szal, a szociális és érzelmi tanulásra kifejlesztett digitális felülettel közösen fejlesztettek ki. Ennek célja, hogy segítsen a gyerekeknek megérteni, milyen ereje van, ha kedvesek egymással az online térben, és fejlesszék az online boldoguláshoz szükséges készségeket.

A közösségi média és az online közösségek világszerte sok gyerek számára biztosítják a barátok közti összeköttetést, főleg azokban az időkben, amikor a járvány miatt sokan nem mehetnek iskolába. Míg a legtöbb gyerek a figyelmesség alapvető szabályait szem előtt tartva használja a közösségi médiát, mire elérik a tinédzser kort, többen megtapasztalják az internetes zaklatást. A LEGO Csoport új kezdeményezése arra is bátorítja a gyerekeket, hogy felismerjék és tegyenek az internetes zaklatás ellen, ha ilyet tapasztalnak, vagy látnak.

Az “Építs és beszélgess!” (Build & Talk) aktivitások sorozatát úgy találták ki, hogy a szülők játék közben, ismerős körülmények között beszélgethessenek a 6-10 éves gyermekükkel a biztonságos online jelenlétről és jóllétről.

A legújabb aktivitásokat arra fejlesztették ki, hogy a gyerekek megértsék, mi az az internetes zaklatás, és el merjék mondani a tapasztalataikat. Emellett cselekvésre bíztatják a gyerekeket és felnőtteket, ha bármilyen jelét látják vagy tapasztalják az internetes zaklatásnak.

A család egyszerűen letöltheti az aktivitásokat tartalmazó csomagot tabletre vagy mobiltelefonra, kell még hozzá pár LEGO kocka és már épülhet is közösen az egyszerű, színes karakter – Meanie – aki a játékon keresztül segít beszélgetést kezdeményezni és megtanítani a gyerekeknek, hogyan legyenek kedvesek és hogyan figyeljenek oda másokra az online térben.

Csakúgy, mint a többi “Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) aktivitás, ez a sorozat is az UNICEF útmutatásával és tanácsaival készült, azért, hogy új módon, játék közben segítsenek a szülőknek beszélgetést kezdeményezni a digitális biztonságról és jóllétről.

Az új, internetes zaklatásról szóló aktivitás sorozat – más “Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) aktivitások mellett – ingyenesen elérhető.

LEGO Friends és a Peppy Pals közösen egy sor szórakoztató élményt hozott létre a LEGO Life applikációban, amelyek a barátság jelentőségét hangsúlyozzák. A #BoostUp funkción keresztül a gyerekek a különböző kérdőíveket, a történetmesélős kvízeket és a virtuális építő aktivitásokat próbálhatnak ki, amelyek segítséget nyújtanak azoknak, akik megtapasztalták az internetes zaklatást. Emellett segítenek a gyerekeknek bátorságot gyűjteni ahhoz, hogy felszólaljanak az online látott bántások ellen, illetve bátorítják a támogató online viselkedést. Az aktivitások elérhetők a LEGO Life applikációban. Ez egy biztonságos közösségi platform gyerekek számára, amelyet 9 millió gyerek használ 78 országban.

“A #BoostUp kampánnyal biztonságos közeget szeretnénk teremteni a gyermekeknek, ahol elmondhatják, hogy számukra mit jelent kedvesnek lenni másokkal az online térben. Az online barátságok és csoportok világa izgalmas és szórakoztató, és közben egyben ijesztő és magányos is lehet a gyermekek számára. A különböző videókon, kvízeken, kérdőíveken és kihívásokon keresztül a gyerekek kifejezhetik az érzéseiket, és ezzel segíthetik egymást, hogy az online lét pozitív és negatív oldalát is megértsék.”

„A játékkal a tanulás is könnyebb a gyerekek számára. Ezért számos izgalmas – valós és az online térben megvalósítható – játékélményt fejlesztettünk ki, amelyek segítik a családok edukációját olyan nehezebb témákkal kapcsolatban is, mint például az internetes zaklatás” – mondta el Anna Rafferty, a LEGO Csoport digitális vásárlói aktivációért felelős alelnöke. „Azt reméljük, hogy a LEGO kockákkal – amelyek generációkon, nemeken és kultúrákon ívelnek át – segíthetünk mókás és természetes módon összehozni a családokat a világ minden pontján. Mindeközben a gyerekek is megtanulhatják, hogyan kommunikáljanak egymással az online térben, úgy hogy kedvesen, pozitívan állnak egymáshoz és saját magukhoz is.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...