- Hirdetés -

Az klímaváltozást okolják az elszálló energiaárak miatt a fogyasztók

|

Egyértelmű összefüggést lát a megkérdezett fogyasztók közel 90 százaléka a klímaváltozás és az emelkedő energiaárak között – derül ki a Schneider Electric felméréséből. Sokan tartják fontosnak, hogy olyan otthonban éljenek, mely nettó zéró kibocsátású, vagyis nem bocsát ki annál több üvegházhatású gázt, mint amennyit el is tud nyelni, azonban a megkérdezettek kevesebb mint harmada látja úgy, hogy ilyen ingatlan kialakítására reális esélye is van.

Vonzó a fenntartható életmód a fogyasztók számára és kiemelt prioritásként kezelik az otthoni energiahatékonyságot – többek között ezek a legfontosabb megállapításai a Schneider Electric által készített felmérésnek. Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kutatása során a megkérdezettek 86 százaléka gondolta úgy, hogy az éghajlatváltozás az energiaszámlák emelkedéséhez vezet, és az egyéneknek nagyobb szerepet kellene vállalniuk a klímaváltozás megállításában.

A felmérés alapján a válaszadók 72 százaléka kiemelten fontosnak tartja, hogy csökkentse személyes szén-dioxid-kibocsátását, a megkérdezettek több mint fele, 55 százaléka pedig kifejezetten prioritásnak tekinti, hogy nettó zéró kibocsátású legyen az otthona. Azonban mindössze 31 százalékuk látja úgy, hogy reális esélye van arra, hogy ezeket el is érje. Szintén 55 százalék azok aránya, akik szerint a magánszemélyeknek fontos szerepük van a klímaváltozás elleni küzdelemben.

A felmérésben a válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az intelligens otthoni technológiák segítenek fenntarthatóbbá tenni az otthonát, 54 százalékuk pedig azt várja, hogy új otthonát vagy lakását intelligens eszközökkel szereljék fel. Ez az eredmény 13%-os növekedést jelent a korábbi, 2020-as kutatáshoz képest.

A felmérésből kiderült az is, hogy a megkérdezettek átlagosan közel 2000 eurót hajlandóak költeni a következő 12 hónapban otthonuk energiahatékonyságának javítására. Azok körében, akik viszont már rendelkeznek okosotthon berendezésekkel és megtapasztalták, hogy milyen előnyökkel járnak, jóval nagyobb a költési hajlandóság, ők akár 2600 eurónál többet is fordítanának erre a célra a következő egy évben.

"Az energiaárak emelkedésével és a minden eddiginél magasabb megélhetési költségekkel, valamint az egyre több eszközzel és elektromos járművel az utakon, az otthoni energiagazdálkodás ma az egyik legnagyobb figyelmet igénylő terület a fogyasztók, az ingatlanfejlesztők, a vállalkozások és a kormányok számára világszerte. Felmérésünk adatai azt mutatják, hogy sokan szeretnének változtatni, de pesszimisták azzal kapcsolatban, hogy milyen változást érhetnek el. A jövő azonban valóban a mi kezünkben van, mivel a modern otthoni energiagazdálkodási technológiák segítségével fenntarthatóbbá tudjuk tenni a lakásokat. A változás legnagyobb akadálya jelenleg a gondolkodásmódunk. Olyan pszichológiai akadályokat hoztunk létre, amelyek azt eredményezik, hogy kibújunk a cselekvés felelőssége alól. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az energiafogyasztást csökkentő intelligens digitális megoldások alkalmazásával, a fosszilis tüzelőanyagok tiszta villamos energiával történő helyettesítésével egyénenként is hozzájárulhatunk az egészségesebb bolygóért folytatott globális harcunk sikeréhez. Ráadásul úgy tehetünk jót a környezetünkért, hogy közben a kényelmünket sem kockáztatjuk" – mondta el a jelentés elkészítését szakértőként segítő Jaap Ham, az Eindhoveni Műszaki Egyetem Ipari Mérnöki és Innovációs Tudományok tanszékének docense.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...