Az OMD Worldwide-ot választotta az Év Médiaügynökségének a marketing és média szakma nemzetközileg elismert hírforrása, az Adweek. A kiválasztás összetett szempontok szerint történik, az árbevétel mellett egyaránt figyelembe veszik az új üzletszerzéseket, a globális jelenlétet, innovációs szemléletet és a szakmai elismeréseket is. Az Omnicom Media Group ügynökségi csoporthoz tatozó OMD azzal érdemelte ki a rangos elismerést, hogy a kihívásokkal teli 2017-es év után ismét pozitív fordulatot vett az ügynökség teljesítménye a tavalyi évben.
Az OMD sikerekben gazdag évet zárt a tendereken nyújtott teljesítmény szempontjából: a meglévő ügyfeleik megtartása, és újak szerzése összességében 2.6 milliárd dollár értéket jelentett. “Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az Adweek az Év Médiaügynökségének választott minket. A tavalyi évben több mint 300 tendert nyertünk világszerte, a megtartási arányt is dupláztuk, és az ügyfélértékelések eredményein is tudtunk javítani, immár negyedik éve folyamatosan. A Cannes Lion fesztiválról pedig mi hoztuk el a legtöbb díjat. Ezek az eredmények összességében nézve elképesztőek” – értékelt Florian Adamski, az OMD globális vezérigazgatója.
„Az elért sikerekért és ügyfeleink belénk vetett bizalmának megszilárdításáért köszönettel tartozom tehetséges kollégáinknak, akik kemény munkával és a szakértő támogatással maximálisan hozzájárultak az eredményekhez. Hihetetlenül büszke vagyok a kollégáimra és erre az elismerésre, hasonló célokat tűztünk ki a 2019-es és az azt követő évekre is” – tette hozzá a vezérigazgató.
Az Adweek szerint az ügynökség eredményességében a fordulatot a globális management-en belüli változások hozták meg, elsőként Florian Adamski 2017-es vezérigazgatói kinevezése, aki ezt követően további személycseréket eszközölt a kulcsfontosságú regionális vezetői pozíciókban, építve az Omnicom csoport kiemelt tehetségeire, illetve a szélesebb értelemben vett iparág szakembereire.
“Better decisions, faster”: az OMD új jelmondata ötvözi a márka ígéretet és a versenyképes pozícionálást. Az ügynökség számos új kezdeményezést vezetett be annak érdekében, hogy az új jelmondatot tartalommal töltsék meg, és az OMD kollégái teljesítményükkel is az új pozícionálást erősítsék.
Az Adweek az értékelésében megemlíti az OMD által bevezetett új eszköztárunkat (Omni) és stratégiai módszertant (OMD Design), amelyek szintén segítették az ügynökség felemelkedését. Az Omni az Omnicom saját fejlesztésű insight platformja, amely a szakértői döntéseket támogatja adat-vezérelt tanulságokkal, míg az OMD Design az ügynökség újragondolt stratégiai szemléletmódját testesíti meg. Az elsőosztályú eszköztár és az egyedülálló módszertan együttes bevezetésével az OMD célja, hogy még több értékes tanulságot, meglátást mutasson az ügyfelek számára, biztosítva ezzel az üzleti eredményesség növekedését.
Miután az OMD – amelynek ügyfelei többek között olyan vezető nemzetközi márkák, mint a McDonald’s, PepsiCo, Apple és a Renault Nissan csoport – hosszú éveken át dominálta az ügynökségi piacot, 2017-ben olyan kihívásokkal és nehézségekkel szembesült, amelyek után a tavalyi teljesítmény példaértékű visszatérést jelent, és ismét hírnevéhez méltó helyet foglal el az ügynökségi piac élén.