- Hirdetés -

Az országos napilapok és a női magazinok uralják a hazai lappiacot (x)

|

- Hirdetés -

A Matesz által közzétett legfrissebb, 2019 negyedik negyedéves értékesítési adatokból kiderül: továbbra sem kell temetnünk a nyomtatott sajtótermékeket, sőt, a növekedésnek is van tere egyes lapszegmensekben. A Magyar Lapkiadók Egyesülete megbízásából 2019 tavaszán végzett piackutatás(1) eredményei megadják a választ a miértre is: a hagyományos újság-, illetve magazinolvasással járó élmények és értékek erősen tartják magukat egy meghatározó olvasói bázis körében, és a nyomtatott sajtótermékek a hirdetők számára is hordoznak előnyöket a digitális tér zajához képest. (x)

Ütős hármas

A hazai újságárusító pontokon történő lapeladás statisztikája szerint(2) 2019-ben a magyarországi lappiacot három szegmens uralta: az országos napilapoké, a női magazinoké, valamint a program- és műsormagazinoké. Ez a három lapcsoport együttesen hozta a hazai eladások több mint 70%-át, illetve a bruttó forgalom több mint 60%-át. Képletesen: tavaly a kiskereskedelemi egységekben értékesített tíz sajtótermékből négy napilap volt, átlagosan több mint kettő női magazin, egy pedig program- és műsormagazin.

A bulvár híreké a piac

Az auditált országos napilapok közül a dobogón továbbra is a két meghatározó bulvárlap, a Blikk és a Bors osztozik a Nemzeti Sporttal, ezeket követi negyedik helyen a Népszava. A Blikk továbbra is vezeti az eladásokat, sőt, év végén még bele is húzott: a MATESZ 2019 Q4 gyorsjelentése szerint növelni tudta darabonkénti értékesítését a megelőző negyedévhez képest. A Blikken kívül ugyanerre még a Népszava volt képes, a többi országos napilap értékesítése valamelyest visszaesett.

A hölgyek kitartanak, a GLAMOUR rekordot dönt

A női hetilapok és havi magazinok összevont eladási listáját a GLAMOUR, a Kiskegyed és a Nők Lapja vezeti. Egy-egy lapszámának értékesítésével csupán a Ringier Axel Springer két terméke, a GLAMOUR és a Kiskegyed tudta átlépni tavaly a 200.000 példányos álomhatárt, de hónapról-hónapra közelítette ezt az eredményt a Nők Lapja is.

2019 őszének meglepetését a Kiskegyed hozta: a negyedik negyedévben 2,5 százalékkal tudta növelni darabonkénti értékesítését a megelőző év ugyanezen időszakához képest, miközben körülötte minden más női hetilap veszített az értékesítéséből.(3)

Ami a havi megjelenésű női magazinokat illeti, közülük csupán a GLAMOUR és az Instyle értek el bővülést egy év átlagában. A GLAMOUR 2019-ben nem csupán saját rekordját, de a havi megjelenésű női magazinok elmúlt 15 éves értékesítési csúcsát is megdöntötte októberben: a GLAMOUR-napok kuponfüzetét is tartalmazó, 10. havi lapszámot ugyanis 226.550 példányban értékesítették, ami új mércét állít fel a glossy piacon.

 

 

Hitelesebb és tartalmasabb a nyomtatott sajtó az olvasók szemében

2019 tavaszán a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) országos reprezentatív kutatást végzett, hogy felmérje a nyomtatott sajtótermékeket olvasók motivációit és insight-jait(4). 19 meghatározó hazai lap, illetve magazin olvasóitól kapott visszajelzések alapján az körvonalazódott, hogy a digitális tájékozódási forrásokhoz képest a nyomtatott hírforrások és szórakoztató termékek tartalma hitelesebb, tartalmasabb és szakmaibb a fogyasztók megítélése szerint, a nyomtatott kiadványok olvasásának élménye többet ad és jobban segíti a kikapcsolódást, továbbá a hirdetések elfogadottsága is magasabb, mint az online média esetében. (x)

 

1. Az MLE megbízásából az Inspira piackutató cég által 2019 márciusában 19 hazai lapra elvégzett kvalitatív felmérés eredményei alapján

2. LAPKER Zrt. 2019 éves adatszolgáltatása alapján

3. MATESZ 2019 Q4 gyorsjelentés, átlagos darabonkénti értékesítés alapján

4. Az Inspira piackutató cég által 2019 márciusában 19 hazai lapra elvégzett kvalitatív felmérés

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Visszatér a TV2 gasztro-realityje

November 1-jén új részekkel visszatér a képernyőre a Hal a tortán. Az egyik legismertebb gasztro-reality új háziasszonnyal, új szereplőkkel, új csatornán várja a nézőket. November első napjától Gáspár Bea segítségével és fortélyaival, meg persze...

Fenntarható startupokat és innovátorokat keresnek

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és...

Járvány előtti szinte a cégvezetők optimizmusa

A COVID-járvány előtti szintre emelkedett a világgazdaság növekedésébe vetett hit a vezérigazgatók körében – derül ki a KPMG „2021 CEO OUTLOOK” felméréséből. A legnagyobb globális cégek vezetői közül tízből nyolc tervez felvásárlásokat a következő...
Netflix távkapcsoló

A vártnál több új felhasználó a Netflixnél

A harmadik negyedévben tovább növelte bevételét és előfizetői számát is a Netflix, azonban érezhetően lassul a bővülés üteme, ahogy a streaming szolgáltatások piaca egyre inkább telítődik. Összesen 4,4 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához...

Közel 13 milliárddal többet kap jövőre az MTVA

Jövőre 130,141 milliárd forintból gazdálkodhat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a Költségvetési Bizottság által a parlamentnek benyújtott javaslat szerint. Az NMHH majdnem 49 milliárd, míg a Médiatanács közel 700 millió forintot kaphat. Az NMHH...

Közösen kampányol a Da Vinci Media és a Telekom

Az okos netezéshez elengedhetetlen tippekkel és a tudatos tartalomfogyasztást segítő tanácsokkal jelentkezik friss edukációs kampányában a Magyar Telekom és a Da Vinci. A digitális edukációs tartalmak mellett a tanárok számára óravázlatok, a családok részére...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, kik a hazai közösségi média kedvencei

Átadták az idei JOY Social Media Award (JOY SMA) díjait. Tíz kategória negyven jelöltje egy hónapon át tartó kampányban buzdította szavazásra a követőit, a díj története alatt egymillióan voksoltak kedvenceikre. Díjat kapott többek között...

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

DATA