- Hirdetés -

Az SAP marketingautomatizációs rendszerével erősít a Nutriversum

|

Teljesen önerőből, alig 10 év alatt vált meghatározó márkává a táplálékkiegészítők piacán a Nutriversum. A márka legnagyobb ereje a lojális vásárlóközönség, a rövid ellátási lánc és az ennek révén biztosítható józan árpolitika. A célcsoport célzott üzenetekkel történő megszólításában, a vásárlói hűség erősítésében, ezáltal pedig az értékesítési hatékonyság növelésében erősíti a márkát az SAP Emarsys, melynek bevezetésével a fogyasztóknak minden eddiginél jobban személyre szabott ajánlatok adhatók.

A Nutriversum története 2014-ben kezdődött, amikor a vállalkozás 5 fős csapattal, igazi garázscégként, nagy tőkeerővel rendelkező befektető nélkül, a helyi piacra fókuszálva indult el az egészséges élelmiszerek, vitaminok, táplálékkiegészítők piacán. Azóta jelentős fejlődésen mentek keresztül, immár 60 embert foglalkoztatnak. Az értékesítést online formában kezdték, és bár mostanra rendelkeznek néhány márkabolttal, ezek inkább a személyes tanácsadást igénylő vásárlókat szolgálják ki, a tömeges értékesítés továbbra is az online csatornára korlátozódik. Nem véletlen, hogy a cégnél a marketingért egy nagyobb csapat felel, mely a folyamatosan futtatott kampányokon, ajánlatokon és termékbevezetéseken dolgozik.

Ennek a szervezeti egységnek nyújt hallatlan segítséget a 2023 folyamán bevezetett SAP Emarsys marketingautomatizációs rendszer. „Noha a kiskereskedelmi forgalom kifejezetten kedvezőtlenül alakult 2023-ban Magyarországon, mi az SAP Emarsys bevezetésével előre menekültünk, ugyanis a vásárlóközönségünk megtartására fókuszáló újítások bizonyulnak a legjobb befektetésnek” – meséli Fetter Ármin, a Nutriversum marketingvezetője.

A Nutriversum a kezdetekben a fitnessiparra koncentrált, a sportélelmiszerek piacán tevékenykedett élénk és erős színekkel. Azonban a vállalat az évek során nyitott a szélesebb közönség felé, nem csupán táplálék-, hanem életmódkiegészítő termékekkel. A COVID-19 járvány idején a Nutriversum termékei iránt is megnőtt a figyelem, ahogy általában az egészségmegőrzés, az immunerősítés és a korlátozások miatt otthon végzett sporttal együttjáró tápanyagbevitel iránt is. A márka elérte az évi 150 ezres rendelésállományt, innen további növekedés organikusan már csak korlátozottan vagy hosszú idő alatt érhető el, ezért folyamatosan új megoldások és csatornák bevezetésén kell dolgozni.

Olyan rendszert kerestek tehát, amely abban segíti a Nutriversumot, hogy megőrizze és erősítse a vásárlói lojalitását, növelje az egy rendeléssel leadott kosárértéket, eközben növelje vásárlói elégedettségét, végigvezetve őket céljaik elérésében. Míg az egyszerű, könnyen skálázható fejlesztések, a nyílt forráskódú webshopmotor, a hónapról hónapra a megtérülés mértékében adagolt online marketingköltés a kezdetekben a versenyelőnyt biztosította, mára ez inkább korlátja lett a további növekedésnek. Az online marketingben a növekvő költségek, és a cookie-k és egyéb, a mérhetőséget biztosító eszközök kiesése miatt szükségessé vált a változtatás. A Nutriversumnak célszerű volt a saját ügyféladatbázisból kinyerhető tanulságokra támaszkodni, miután a GDPR szabályozások miatt egyre korlátozottabb a közösségi média felületeken és keresőmotorokon elérhető szegmentálás. Olyan rendszer kellett, mely kompatibilis a Magento webáruházzal, nemzetközi szinten is ismert, és hosszú távon is biztosított a frissítése és üzemeltetése. Végül az SAP Emarsys rendszere mellett döntöttek, nyáron már ezen futottak a hírlevelek, a teljes bevezetésre pedig kora ősszel kerülhetett sor. A fejlesztést kiegészítette egy átfogó informatikai bővítés, saját szerverre költözött a Magento és az értékes ügyféladatok. Eközben a vásárlók számára is látványos változások mentek végbe: egy általános arculatfrissítés történt, és Red Dot Design díjas csomagolás került bevezetésre.

Persze ezen túlmenően is észlelhettek fejlődést a vásárlók: az egyes célcsoportokat célzó ajánlatokat mesterséges intelligencia állítja össze, támaszkodva a vásárlási előzményekre, a korábbi kampányok eredményeire és a vásárlók viselkedéséből nyerhető egyéb következtetésekre. A termékeket kísérő leírások, blogposztok és egyéb tartalmak olvasottsága, a hírlevelek cikkeinek megnyitási rátája és egyéb kampányelemek fogadtatása alapján rendezi blokkokba a rendszer az egy adott felhasználónak kínált tartalmakat és termékeket. Míg a tömeges hírlevélkiküldésben korábban a 100ezer feliratkozó teljesen ugyanazt a levelet kapta, ma már az Emarsys a folyamatosan növekvő historikus felhasználói tranzakciós és interakciós adatok alapján megbecsüli, hogy mire lehet fogékony a címzett, és hiperperszonalizált levelet állít össze. Kreatívan válogat a rendszer a legnépszerűbb termékek, az akciós termékek vagy éppen a felhasználó profiljához aktuálisan leginkább passzoló termékek palettájáról, kiegészítve mindezt a róluk elérhető rövidebb vagy bőségesebb terjedelmű edukatív vagy éppen szórakoztató tartalmakkal.

„Ma már egy új ügyfél megszerzése sokkal többe kerül, mint az elégedett ügyfelek megtartása, folyamatosan javuló kiszolgálása, a felhasználói élmény fokozása” – magyarázza Fetter Ármin. A szakember szerint az SAP Emarsys paraméterezéséért, és tartalmakkal való feltöltéséért felelős három fős csapat napról napra újabb és újabb funkciót fedez fel az Emarsysban, autodidakta módon, illetve a nemzetközi best practice-eket tanulmányozva, vagy éppen a hazai webinárokat látogatva. „A Nutriversum csapata kiváló példa arra, hogy megfelelő kezekben, kooperatív partnerrel miként teljesedik ki a digitális ügyfélkezelés, hogyan fejlődik és bizonyít a rendszer nyújtotta szolgáltatáspaletta a hétköznapokban” – jellemezte az együttműködést Dergács Kristóf, az SAP Hungary Customer Experience szektorának vezetője.

„A december pihenő hónap volt, 2024 eleje a fogyókúraszezoné, mi pedig az SAP Emarsys kreatív marketingtechnikáival segíthetünk vásárlóinknak, hogy újévi fogadalmaik útjáról ne térjenek le” – tekint az előttük álló feladatokra Fetter Ármin.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...