- Hirdetés -

Az UX az új arany

|

- Hirdetés -

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics Péter, a Mastercard digitalizációért, ügyfélélményért és kereskedői kapcsolatokért felelős marketingmenedzsere.

Fotó credit: Mastercard

- Az elmúlt három évben minden a szolgáltatásdigitalizációtól volt hangos. Kényszer vagy valós ügyféligény szülte ezt a trendet?

- Szerintem ez sokkal hamarabb kezdődött. Harminc évvel ezelőtt is volt már otthonról rendelés, interneten keresztül pedig rengeteg dolgot el tudtuk intézni, és a mobilunk lett az elsődleges belépési pontunk a digitális világba. A Covid ezt legfeljebb meggyorsította, illetve kiterjesztette azokra a területekre, ahol addig nem volt.

- Ezt adta nekünk a kétéves bezártság?

- Igen, emellett pedig önbizalmat. Egyrészt a szolgáltatók (beleértve a pénzügyi szolgáltatókat) megtanulták, attól, hogy be kellett zárni a fizikai touchpointokat, nem dőlt össze a világ, sikerült működtetni az üzletet. Másrészt a szolgáltatók önbizalmat kaptak, hogy meg lehet csinálni digitális projekteket üzleti nyomás alatt, MVP-gondolkodással, nagyon gyorsan is, ha nincs más választás.

- Hogyan viszonyul ehhez a fogyasztói oldal?

- Ez rájuk is igaz, mert megtanulták, hogy attól, hogy valamilyen szolgáltatás, kereskedelmi szektor, szórakozás nem elérhető fizikailag, attól még nincs vége a világnak. Tavaly 200 ezerrel többen rendeltek online, mint 2020-ban, majdnem a keresettel rendelkező populáció fele.

- Miként illeszkedik ehhez a trendhez a Z generáció?

- Ez a nemzedék a natív digitális élményekből indul ki, a banki kapcsolataikat az App Store-ból indítják vagy szeretnék indítani, nem akarnak bankfiókba járni, nekik azonnal kell a szolgáltatás, minél kevesebb akadállyal. Ha a bank ezt nem képes biztosítani, akkor nem fognak szerződni vele. Ha az onboarding két percnél hosszabb, eldobják a szolgáltatást. Ha nem az ő nyelvükön szól hozzájuk az app, akkor nem használják. Emellett elvárás egy sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfólió biztosítása. Vagyis hogy hogyan lehet egy bankszámla, egy előfizetés, egy hitel stb. annyira egyszerűen csomagolt, hogy online meg tudjanak hozni minden döntést.

 

- Ez a nemzedék mennyire öntudatos és mennyire független?

- Ők jóval hamarabb lesznek bizonyos mértékben pénzügyileg önállók és tudatosak. Sokkal többféle pénzügyi szolgáltatásnak lesznek kitéve és sokkal gyorsabban kell választaniuk közöttük. A bankok számára ez nem arról szól, hogy milyen szolgáltatásokat adnak el ma egy 18-20 éves ügyfélnek, hanem arról, hogy már most hogyan alapoznak meg egy évtizedekig tartó ügyfélkapcsolatot.

- Banki vagy bármilyen szolgáltatóként mit lehet ezzel kezdeni?

- Szokták mondani, hogy az UX az új arany, hiszen meghatározó a szerepe az ügyfélszerzésben és -megtartásban. Európában a pénzügyi kihívók (neobankok, szolgáltatók) jó érzékkel erre helyezték a hangsúlyt, és rengeteg ügyfélre tettek szert a tradicionális pénzügyi intézetekkel szemben. A járvány utáni időszak egyik meghatározó szempontja lesz ügyféloldalról, hogy a digitális UX hogyan épül be a teljes, minden csatornát jellemző ügyfélélménybe.

- Milyen trendek várhatók a fizetési digitalizációban?

- Ha követjük az ügyfélélmény – kiterjesztett szolgáltatás logikát, láthatjuk, hogy az alternatív szolgáltatók olyan ráépülő szolgáltatásokat fejleszthetnek, amelyek a banki infrastruktúrát – adott esetben a bankszámlánkat – használják, de a szolgáltatás kellemesebb része az ő appjukban történik. A bankok kezéből egyre jobban kicsúszik egy mindennapi és pozitív kimenetelű tranzakció, mert főleg a vásárlási élményből, a dolgok megszerzésének öröméből vesznek el, és a fogyasztók ettől kezdve sokkal unalmasabb vagy negatív dolgokkal kapcsolják össze őket, mint például a hiteleik vagy a számlák fizetése. A Buy Now Pay Later megoldás nem(csak) az inkumbens bankok üzleti modelljét támadja, hanem a kereskedői modelleket is, mert a BNPL-szolgáltatók az infrastruktúra-jellegű fizetési szolgáltatást/szolgáltatókat tolják a teljes vásárlási életút központibb helyére. Aztán itt van a B2A2C-jelenség: a marketplace-ek előretörésével már algoritmusoknak adunk el, rájuk optimalizálunk, ezzel a brandingnek egy olyan válsága jöhet elő, amit a hagyományos márkáknak nehéz lesz kezelnie. Marketingoldalról ez az egyik legkomolyabb kihívása a következő tíz évnek.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....