- Hirdetés -

Balogh Petya beszél a mesterséges intelligenciáról

|

- Hirdetés -

Mi más is lehetne ma fókuszban egy e-kereskedelmi konferencián, mint az a téma, ami néhány hónapja lázban tartja az egész világot: a mesterséges intelligencia. A legújabb technológiák által nyújtott lehetőségeknek csak a fantázia szab határt, de leginkább az sem. Június 6-án és 7-én, a Thermal Hotel Visegrád patinás épületében hazai és külföldi szakemberek gyűlnek össze, hogy megosszák észrevételeiket és tapasztalataikat a jelenlévőkkel a mesterséges intelligencia (MI) és az e-kereskedelem jelenlegi és jövőbeni összefonódásáról.

Betekintés a nyugat-európai e-kereskedelmi trendekbe, versenyelőny megszerzése a mesterséges intelligencia kreatív használatával, akár fél órán belüli kiszállítási cél az e-kereskedelemben, a világ legnagyobb e-ker felmérésének eredményei - csak néhány ízelítő a témákból, melyek a webshop tulajdonosokat foglalkoztatják 2023-ban, ezért az e-kereskedelmi konferencián is terítékre kerülnek. A trendeket és friss megoldásokat olyan előadóktól hallhatjuk, mint a Wolt, Foodora, Webshippy, GLS, DPD, Aqua vagy a Packeta vezető beosztású szakértői. De Hajós András, Balogh Petya és Hajnóczy Soma is megosztja tapasztalatait a résztvevőkkel.

Ötven előadás és két workshop várja az Ecommerce Hungary több mint 400 résztvevővel megrendezésre kerülő, eddigi legnagyobb e-kereskedelmi konferenciáján az érdeklődőket. A „Látjuk a jövőt!” címet viselő rendezvényen górcső alá kerül a gazdaság jelenlegi állapota, az elektronikus kereskedelem nemzetközi és hazai helyzete, a hazai cégek versenyképessége, valamint a nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és annak fontossága is.

„Hazai előadók mellett neves külföldiek is megjelennek majd, akik saját gyakorlati tapasztalataikról és terveikről beszélnek. A konferencia első előadói között szerepel a Cápák című televíziós műsorból ismert Balogh Péter »Petya«, szoftverfejlesztő, üzletember, befektető, az STRT Holding ügyvezetője is. Arról beszél majd, hogy miért sokkal nagyobb jelentőségű az ipari forradalomnál is a mostani, AI-alapokon nyugvó technológiai forradalom. De találkozhatunk Hajós Andrással is, aki a Dalfutár kapcsán nyújt betekintést abba, miként tud egy tévéműsor újjászületni a neten. Hajnóczy Soma, kétszeres bűvész világbajnok pedig nem csupán az esti program során csillogtatja meg képességeit, de webshop tulajdonosként kerekasztal-beszélgetésben is részt vesz a nap folyamán. Partnereivel arról gondolkodnak hangosan, miként lehet az influencerkedésből pénzt teremteni”, adott ízelítőt a programelemekből Bognár Ákos, a konferencia szervezője.

Azonnali reagálásra van szükség

A mesterséges intelligencia már most is fontos szerepet játszik az online kereskedelemben, és ez a szerep a jövőben várhatóan még tovább erősödik. Nem túlzás azt állítani, hogy naponta érkeznek új megoldások, ötletek és kombinációk ezen a területen. A nem olyan régen megszületett nyelvi modellek olyan ajtókat nyitottak meg hirtelen, amelyek exponenciális gyorsulást hoztak a technológia és annak használata számára.

„Arra számíthatunk, hogy a mesterséges intelligencia nagyon sok helyen meg fog jelenni. De annak, hogy ténylegesen haszonnal alkalmazzák, megvannak a lényeges feltételei, amiket nem is olyan egyszerű teljesíteni. Látható, hogy annak lesz jó esélye, akinek sok adata és jó adatgazdálkodása van. Emellett vannak olyan emberei, akik az üzleti problémákat le tudják fordítani a mesterséges intelligencia nyelvére, és hatékonyan tudják használni a rendelkezésre álló eszközöket. Az MI már ma is kikerülhetetlen. Minden szinten bele kell építeni a cég működésébe, integrálni kell a meglévő rendszerekkel”, hívta fel a figyelmet dr. Bőgel György, az Ecommerce Hungary elnöke.

MI-lehetőségek, szinte határok nélkül

A mesterséges intelligencia a vásárlói szolgáltatásokban is fontos szerepet játszik a chatbotok és virtuális asszisztensek formájában, amelyek képesek gyorsan és hatékonyan válaszolni az ügyfelek kérdéseire. De az MI alkalmazása a raktárkezelésben és a logisztikában is megtalálható, ahol a készletgazdálkodást és az útvonaltervezést optimalizálja. A jövőben még több területen alkalmazzák majd az online kereskedelemben. Például a virtuális próbafülkék esetében, amelyek lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy virtuálisan „próbálják fel" a ruhákat, mielőtt megvásárolnák őket. Mindezeken túl a dinamikus árazási stratégiák kialakításában is használhatják, amelyek figyelembe veszik a keresletet, a versenyt, az időjárást és a raktárkészletet.

„A mesterséges intelligencia egyik legfontosabb képessége a magas szintű és pontos előrejelzés. Mekkora lesz a kereslet a különböző árucikkek iránt, kiből lesz jó vevő, mennyi árut kell a raktárban tartani, melyik reklámnak milyen hatása lesz – ezek mind olyan kérdések, amelyekre, ha helyesen használják, az MI hasznos válaszokat adhat. Vélhetően rövid időn belül megjelenik az a modell is az e-kereskedelemben, hogy előbb szállítanak a cégek és csak utána értékesítenek. Tehát házhoz viszik, amiről azt gondolják, hogy az egyénnek arra nagy valószínűséggel szüksége van, amit helyben meg is vásárolhat. Azonban ez csak akkor lesz eredményes, ha az előrejelzések hibátlanul működnek”, vetíti előre Balogh Petya.

Félelem helyett rugalmas alkalmazkodás

A mesterséges intelligencia számos megnyilvánulási módja sokunk számára még nehezen befogadható, hiszen sok esetben emberi választ ad, amellett, hogy nagyon is emberfeletti képességekkel rendelkezik. A chatbotok mellett találkozhatunk már úgynevezett voicebotokkal is, amelyek segítségével emberi hangon megszólaló mesterséges intelligenciával társaloghatunk, illetve videobotokkal, amelyek többek között weboldalakon, webshopokban segítik a vevőkkel létrejövő interakciókat. De nem vagyunk messze attól sem, amikor a MI-modelleket összekapcsolhatjuk, hogy egymással kommunikáljanak, így például könnyedén kialakíthatunk belőlük egy fókuszcsoportot a termékeink tesztelése céljából.

„Az MI elterjedése felveti, hogy mennyien veszítik majd el miatta a munkájukat a jövőben. Véleményem szerint nem ez a kérdés, sokkal inkább az, hogy mennyire lesz valaki képes alkalmazkodni az új helyzethez. Nem lesz könnyű, mert túl nagy a változás és túl gyors a tempó. Most mindennél fontosabb, hogy nyitottak legyünk, sok lépcsőt kell egyszerre, helyből átugranunk. Mindenkinek végig kell gondolnia, hogy számára mi az érték saját magában, a cégében, az embereiben. Akik mindezzel nincsenek tisztában, könnyen alul maradhatnak a versenyben. Ahogy azok is, akik lassúak, konzervatív gondolkodásmóddal rendelkeznek, nehezen döntenek. Meg kell reformálni a látásmódot aszerint, hogy az emberekre és a gépekre együtt tekintsünk. Egy munkavállaló már nem csupán arra képes támaszkodni, ami ő maga, hanem mindenre, amit az emberiség tud. Lesz egy pont, ahol érezni fogjuk, hogy mi elég, mi az, amihez nem akarunk gépet használni”- tette hozzá Keleti Arthur, kibertitok jövőkutató, az Informatikai Biztonság Napja alapítója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elmaradt az áresés a prémium ingatlanoknál

A lakáspiac prémium és luxus szegmensét sem kerülte el a tavalyi megtorpanás, de mint annyi más ezen a szűk piacon, a visszaesés is mutatott sajátosságokat. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint az árak jellemzően stabilak...

Magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Május utolsó hetére az érintett cégek többsége már meghirdette, mely pozíciókra keres diákmunkásokat az idei nyári szezonban. Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet adatai szerint a munkáltatók mezőgazdasági idénymunkára átlagosan 1400 forintos órabért kínálnak, míg gyártási, logisztikai,...

Mesterséges intelligenciával javítanának az egészségügyön

A mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulásos technológia rendelkezik a potenciállal, amivel képes az egészségügyi ágazat minden területét továbbfejleszteni. A startupok már most is használják a mesterséges intelligenciát a sürgető egészségügyi és jóléti...

Új ügyféllel erősít az Influence Media

Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental...

Új főszerkesztővel folytatja az ÉVA Magazin

Birta Brigittát nevezték ki az ÉVA Magazin új főszerkesztőjének, a tapasztalt szakember több mint nyolc éve a lapot kiadó Marquard Group Hungary vezető munkatársaként dolgozik, új feladata mellett pedig továbbra is betölti a Runner’s...

Így neteznek a magyarok – Facebookra egy óra jut naponta

Naponta átlagosan egy órán át pörgetik a Facebookot a magyar felhasználók, miközben hírek olvasására negyedóránál is kevesebbet szánnak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. Az elemzés szerint fél perc...

Mobilokon érkezik a bankolás jövője

A következő évtizedben az Y és a Z generáció válnak a bankok legfontosabb célcsoportjaivái, mivel várhatóan közel 70 billió dollárnyi vagyon száll rájuk szüleiktől. Mit jelent ez a bankszektor számára? Először is azt, hogy...

Kétkeréken erősít a Lidl

A Lidl megerősíti a kerékpársport iránti elkötelezettségét és a Lidl Trek UCI WorldTour csapat főszponzorává, valamint stratégiai partnerévé válik. A nemzetközi kerékpársport egyik vezető csapatával kötött hosszú távú partnerség a 2023. június 30-án kezdődő...

Új vezetői struktúrával folytatja a Publicis Groupe

Az ország legnagyobb kreatív-, digitális- és médiaügynöksége eddigi legsikeresebb évét zárta 2022-ben, erősítve a hazai, regionális és nemzetközi piacon betöltött szerepét. A folyamatos létszámbeli növekedés és a bővülő ügyfélportfólió hatására megújult szervezeti struktúrában folytatja...

Szegeden bővít a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária szegedi csapata a dinamikus növekedésnek köszönhetően irodát vált. Május 30-án kezdik az első munkanapjukat az IT szakemberek az új helyen, a várost azonban nem hagyja el a légiközlekedési informatikai vállalat,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A magyarok csaknem harmada lemondott az álmairól

Az emberek nem pusztán hosszú életre vágynak, hanem hogy a megadatott időből a lehető legtöbbet tudják kihozni. Nincs ez másképp a magyaroknál sem, a jó életminőség feltételei – így az egészség, de különösen az...

Elmaradt az áresés a prémium ingatlanoknál

A lakáspiac prémium és luxus szegmensét sem kerülte el a tavalyi megtorpanás, de mint annyi más ezen a szűk piacon, a visszaesés is mutatott sajátosságokat. Az OTP Ingatlanpont szakértője szerint az árak jellemzően stabilak...

Magasabb órabérre számíthatnak a diákmunkások

Május utolsó hetére az érintett cégek többsége már meghirdette, mely pozíciókra keres diákmunkásokat az idei nyári szezonban. Az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet adatai szerint a munkáltatók mezőgazdasági idénymunkára átlagosan 1400 forintos órabért kínálnak, míg gyártási, logisztikai,...

Mesterséges intelligenciával javítanának az egészségügyön

A mesterséges intelligencia (MI) és a gépi tanulásos technológia rendelkezik a potenciállal, amivel képes az egészségügyi ágazat minden területét továbbfejleszteni. A startupok már most is használják a mesterséges intelligenciát a sürgető egészségügyi és jóléti...

Új ügyféllel erősít az Influence Media

Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....