- Hirdetés -

Behúzták a féket a lakásfelújítók

|

- Hirdetés -

Az Otthon-felújítási program kínálta támogatási lehetőségek hatalmas érdeklődést keltettek – ezt igazolták a GKI és a Masterplast közös kutatásának januári eredményei. Májusra a lakosság felújítási szándéka érezhetően visszaesett, 2022 végéig az összes háztartás 3 százaléka biztosan, 8 százaléka valószínűleg élne a program nyújtotta lehetőségekkel. A kapott válaszok szerint a támogatás felvételéről mintegy 440 ezer család gondolkodik.

A GKI lakossági felmérései, amelyek a lakás-felújítási és korszerűsítési terveinek, szándékainak és kilátásainak feltérképezését célozzák 2020 januárjától a Masterplast Nyrt. támogatásával készülnek. A jelen megkérdezés során megkérdezett lakossági minta 1000 fős, nem, életkor, lakóhely és iskolai végzettség szerint reprezentatív.

A januárban életbe lépett és jelenleg is érvényes szabályozás szerint 2022 decemberéig igénybe vehető Otthon-felújítási programot széles körű érdeklődés fogadta. A döntéshozók a támogatás felvételének konkrét szabályait, pontos feltételeit több menetben is „finomhangolták”, ennek során a hazánkban létező, valós családi élethelyzeteket is jobban figyelembe vették. A program népszerűsítése jelentős publicitást kapott.

Mindennek nyomán feltételezhető, hogy a lakosságnak a program iránt érdeklődést mutató köre az év elejéhez képest tájékozottabbá vált, a meglévő valós lehetőségeket jobban képes felmérni. A 2021. májusában végzett felmérés eredménye szerint a válaszadó háztartások mintegy 3%-a biztosan szeretne lakásfelújításhoz és korszerűsítéshez kapcsolódóan 2022 végéig állami támogatást felvenni. További 8% valószínűleg igénybe venné ezt a fajta támogatást. (A tapasztalatok szerint ez utóbbi egyfajta érdeklődést, az adott lehetőségek fontolgatását jelenti.) Ugyanakkor a megkérdezettek 13%-a nem zárta ki teljesen, hogy a futamidő alatt valamikor folyamodjon a támogatásért. Ha ezeket az arányokat a teljes sokaságra vetítjük, akkor a biztos szándékú kör 120, a valószínű szándékú kör mintegy 320 ezer családot jelent. Összesen tehát a következő csaknem két évben az Otthon-felújítási program mintegy 440 ezer családot érinthet. A januári felmérés során a biztos szándékú kör 7, a valószínű szándékú kör még 17%-ot tett ki. E jelentős csökkenés hátterében részben a már említett reálisabb értékelések állhatnak. Emellett az is igaz, hogy jónéhány család már elindította a támogatás igénylésének folyamatát, illetve be is fejezte azt – ők vélhetően már nem szerepelnek az igénylést tervezők körében. Harmadrészt, a korábban vártnál erőteljesebb lefutású harmadik járványhullám sokakat késztetett korábbi terveik átgondolásra és felülvizsgálatra. Ebben szerepet játszhatott a gyorsan emelkedő építőanyag- és kivitelezési árakkal történő szembesülés is.

Az állami támogatás lehetősége leginkább a fiatalabb korosztályok körében váltott ki jelentős érdeklődést. A 18-29 év közötti háztartásfővel rendelkező családok közül biztosan csaknem 6, valószínűleg további 11% készül a programban való részvételre, a 30-39 évesek között ugyanez a két arány 5 és 9%. A 40-49 év közöttiek tervei lényegében megfelelnek a mintaátlagnak. Az 50 és különösen a 60 év felettieket e támogatás nagyrészt hidegen hagyja. A januári felmérés során még a 40-49 éves középgeneráció bizonyult a legaktívabb tervezőnek, az ő körükben következett be a legnagyobb visszalépés. Az ennél fiatalabbak kevésbé tántorodtak el korábbi terveiktől.

Az állami támogatás igénylése inkább a családiház-tulajdonosok körében népszerű – ezek 4%-a biztos, 9%-a valószínű résztvevőnek mondta magát. Nem sokkal maradnak el ettől a panellakások lakóinak tervei sem, itt 2,5% a biztos és 10% a valószínű résztvevők aránya. A tégla építésű társasházi lakások lakói körében ugyanez a két arány alig 2 és 6%.

Az Otthon-felújítási programban való várható részvétel tekintetében érvényesül a települési lejtő: míg a fővárosban és a nagyvárosokban relatíve kevesen érdeklődnek a lehetőség iránt (a biztosan és valószínűleg érintettek aránya 2 illetve 5% körüli), addig a kisvárosokban és a községekben jóval nagyobb az érdeklődés (ez utóbbi körben a biztos részvételre számítók aránya 5, a valószínűleg résztvevőké csaknem 10%). A kisebb településeken élők felújítási lehetőségeit a falusi csok is segítheti. A statisztikai régiók közül a legnagyobb aktivitás a közép- és nyugat-dunántúliban várható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA