- Hirdetés -

Beindulhat a sportturizmus

|

A kávézók, éttermek teraszainak megnyitása után, a golfpályák és a vitorlás kikötők forgalma is gyorsan növekszik. Sőt, a sportruházatokat forgalmazó cégek is azt gondolják, hogy napokon belül ismét fellendül a Balaton turizmusa. A megkérdezettek mind azt állítják, hogy a vírushelyzet egyik nyertese az egészséges életmód térnyerése és a sportturizmus lehet. Ennek oka, hogy a magyarok jobban oda fognak figyelni egészségi állapotukra.

Király Zsolt, Magyarország egyik legismertebb vitorlázója, a tavalyi év Kékszalag győztese úgy látja, hogy a vírushelyzet normalizálódása közeledtével újabb lendületet kaphat a sportturizmus. Ennek egyik oka, hogy a kijárási korlátozások rávilágítottak arra, hogy milyen fontos szerepe van egészségünk megőrzésében a sportnak. Ebben a pár hétben még olyanok is elkezdtek azon gondolkodni, hogy mozogniuk kellene, akik eddig teljesen inaktív életet éltek. Szerinte a versenyzők és a túravitorlások mellett, a céges csapatépítő tréningek is hamarosan megjelenhetnek a Balatonon. Mint mondta, egyre több cég áll sorba ilyen tréningre. A szervezők pedig csak arra várnak, hogy a korlátozásokat feloldják. Ugyanakkor a sport iránti érdeklődés növekedése a szponzorációban is hatalmas változást fog hozni. A turisztikai és a sportszolgáltatóknak erre is fel kell készülniük.

Hasonlóan vélekedik Hoffmann Henrik, többszörös magyar bajnok, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke is. Szerinte a belföldi turizmus teljesítménye akár meg is haladhatja a múlt évekét, „aki utazhat, az idehaza keres élményeket. Mindez a sport mellett, a vendéglátásnak és a szállodaiparnak is jót tesz majd” – mondta a szakember.

A hajózás iránti kereslet növekedéséről számolt be Tóth Balázs, a balatonlellei BL Yachtclub vezetője is, a Balatoni Kör tagja. Mint mondta: “A hajótulajdonosok a korlátozások alatt is szívesen jöttek a Balatonra, de a bérelhető hajók iránt most hirtelen megnőtt az érdeklődés. „Azt gondolom, mivel ez egy kimondottan biztonságos időtöltés vírus szempontból, így mindenképpen növekedésre kell számítanunk a jövőben” – mondta a szakember.

A vírushelyzet után az elsők között kezdődött meg újra az élet a magyar golfpályákon. Ez a fajta sport már csak azért is népszerű lehet majd a jövőben a szabadba vágyók között, mert egy 160 hektáros területen teljesen természetes, hogy tartani tudják egymástól a másfél méteres távolságot. – mondta Csándli Balázs, a Zala Spring Golf Resort igazgatója. Az ország egyetlen nemzetközi szintű golfpályáján található szállodában már a hétvégén is voltak vendégek. Az igazgató szerint a szabadban végezhető sporttevékenységek felértékelődnek idén nyáron, így biztosak lehetünk abban, hogy a vitorlázáshoz hasonló fellendülés várható a balatoni golfturizmus területén is.

Más szállodákban is nagy az érdeklődés. „Sokan telefonon vagy e-mailben érdeklődnek aziránt, hogy tudjuk e mikortól lehet szabadon hajózni a Balatonon. Tudjuk e a versenyek időpontját, mert ők erre az időpontra már most lefoglalnák szállásukat. A bizonytalanságok ellenére mi ezt pozitívan értékeljük. Szerintünk a vírushelyzet után gyorsan szelet kaphat a balatoni turizmus vitorlája.” – mondta Varga László, a füredi Hotel Aura igazgatója.

A sport iránti érdeklődés növekedését jelzi, hogy a Dockyard Islands – Helly Hansen – üzlete is kinyitott a hétvégén Balatonfüreden.. A vitorlás és túraruházatokat is értékesítő üzlet képviselője elmondta, hogy komoly vásárlási attitűd-váltásra számítanak a közeljövőben, hiszen egyre többen érkeznek látogatók a partra. „Sokan közülük vásárolni is szeretnének, ezért is nyitottuk meg boltunkat Balatonfüreden” – mondta Fülöp Miklós, az országban 14 bolttal rendelkező Dockyard Islands hálózat kiskereskedelmi vezetője. „A járvány után várhatóan többen fognak sportolni, jobban oda fognak figyelni egészségükre, a belföldi turizmus erősödésére számítunk mi is.” – mondta a szakember.

Nem vagyunk túl sportos nemzet, de most ez lehet a gazdasági tartalék

Éskovács Péter kommunikációs tanácsadó mindezekhez hozzátette: A sportturizmusban még valóban sok tartalék rejlik Magyarországon. Az Európai Unióban mi vagyunk a harmadik legkevésbé sportos nemzet. Ciprus és Horvátország után nálunk foglalkoznak a legkevesebben a rendszeres testmozgással. Legalábbis ezt mutatja az Eurostat korábbi kutatása. Mindez változhat a járvány után, elképzelhető, hogy többen fognak sportolni. Erre most fel kell készülniük a turisztikai és sporttal kapcsolatos szolgáltatóknak is. Főként a családi programok újragondolásában lát lehetőséget a turisztikai szakember. Ezért is hozták létre korábban Füred Kapitányt, a balatoni mesehőst. Ő túrákon, hajós kirándulásokon és sportrendezvényeken is arra buzdít minden gyereket és szülőt, hogy ne csak strandon fekve, zsíros lángossal a kezükben töltsék szabadidejüket. Arra is szeretnék rávenni a családokat, hogy aktívan, sok mozgással egybekötve fedezzék fel a Balaton rejtett kincseit. A mesehős kincsvadászatain évente közel tízezer fővel találkozott eddig. De miután tömegrendezvények idén nyáron nem igazán lesznek, a szervezőknek azt kell átgondolniuk, hogyan lehet 2-4 fős családi csoportoknak kincsvadászatokat szervezni. Éskovács Péter szerint mindez nem lehetetlen, jelenleg tárgyalnak a Balatoni Hajózási Zrt. -vel, a Balatoni Kör és a Balatoni Turisztikai Szövetség éttermeivel, szállodáival.

fotó: Raffica Sailing Team/Török B.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...

Fenntartható magyar márkákat díjaztak

Fenntarthatóságért és környezetvédelemért tett kimagasló erőfeszítésekért díjaztak vállalatokat, kiemelkedő márkákat és személyiségeket december 3-án a GREEN BRANDS regionális Gálán Bécsben, a gyönyörű Niederösterreich Palais-ban, ahol számos magyar márka is elismerésben részesült. Itt derült ki...

Ilyen ajándékokra vágynak a fiatalok

Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló...

Agymanók-rajongóknak kötelező: új sorozat indul

Az „Agymanók” világában játszódó az „Álom Stúdió” (Dream Productions) 2024. december 11-én, a „Nyerni vagy Veszíteni” (Win or Lose) saját gyártású sorozat 2025. február 19-én érkezik a platformra.Majdnem 40 évvel az indulása után két...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...