Bejön a fogyasztóknak a streaming háború

Elképesztő választékból szemezgethetnek azok, akik valamilyen streaming videószolgáltatást választanának a hagyományos, lineáris tévézés helyett és a PwC felmérése szerint az embereknek bejön a nagy kínálat. A megkérdezettek fele jelezte, hogy a következő hónapokban kipróbálja valamelyik új megoldást, a verseny ugyanakkor nagyon kiélezett, mert közülük sokan arra készülnek, hogy megszüntetik valamelyik mostani előfizetésüket.

Az Apple TV+ és a Disney+ elindulásával, az HBO Max és az NBC által összehozott Peacock hamarosan várható rajtjával egészen izgalmassá vált a streaming szolgáltatások piaca. A Netflix ugyan jókora fölényre tett szert a Hulu és az Amazon Prime Video előtt, de az új riválisok megszorongathatják, főleg a Disney indul nagy esélyekkel.

A PwC friss felmérése szerint az embereknek bejön a kiélezett verseny, és általában a videóstreaming. A válaszadók 76 százaléka elégedett volt a jelenlegi előfizetésével, míg 73 százalékuk szerint a tartalom is teljesen rendben volt. Ugyanakkor az új piaci belépők alaposan felkeltették az érdeklődésüket és a megkérdezettek fele azt tervezi, hogy a következő 6-12 hónap kipróbálja valamelyiket. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor az új szolgáltatásokkal kísérletezők kétharmada jelezte azt is, hogy csökkenti vagy akár teljesen le is mondja valamelyik korábbi előfizetését.

Az új piaci szereplők közül egyelőre érthető módon a Disney+ mozgatta meg leginkább a piacot, hiszen a Star Wars, a Marvel szuperhős univerzum és még számos egyéb, hatalmas közönséget vonzó franchise jogaival rendelkező cég nem csak erős tartalommal, de komoly kampánnyal is indította el november 12-én a szolgáltatását. A beszámolók szerint mindössze egy nap alatt tízmillióan próbálták ki, a szolgáltatáshoz fejlesztett mobilalkalmazást pedig november végén 15,5 milliószor töltötték le, az appon belüli vásárlások értéke pedig meghaladta az ötmillió dollárt.