A második negyedévben is növelni tudta bevételét a régió egyik meghatározó építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata, a Masterplast Nyrt.. A cég különösen a magyar piacon teljesített jól, ahol ötödével bővült a forgalma.
Javuló iparági környezetben megtartotta lendületét a Masterplast Nyrt., a vállalat 6 százalékkal tudta növelni bevételét a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A társaság 23,76 millió eurós forgalmat ért el az április-júniusi időszakban, a jó eredményben meghatározó szerepet játszott a magyar, a lengyel és a szlovák piac, ahol számottevő mértékben bővült az értékesítés.
A cég legfontosabb piacának számító Magyarországon több mint 7,5 millió eurós bevételt sikerült elérni a második negyedévben, ami 21 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben. A lengyel piacon 30, míg Szlovákiában 18 százalékos volt az értékesítés felfutása. Az április-júniusi időszakban Románia volt a második legnagyobb piac a Masterplast számára, ahol 3 százalékos forgalom bővülést sikerült elérni. A harmadik legnagyobb súlyú szegmensnek számító export piacokon ugyanakkor 7 százalékkal visszaesett a vállalat értékesítése.
A Masterplast Nyrt. 1,63 millió eurós EBITDA eredménnyel zárta a második negyedévet, ez 5 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A cég üzemi szintű eredménye az üzleti tervet felülmúlta, megközelítve az 1,45 millió eurót, azonban elmaradt a 2016 második negyedévitől. Főként a szerbiai üvegszövet-háló gyártás felfutása, valamint a magyarországi béremelkedések miatt 23 százalékkal nőttek a vállalat személyi jellegű ráfordításai 2017 második negyedévében a bázisidőszakkal összehasonlítva, míg összesítve 24 százalékos volt a költségnövekedés. A Masterplast tovább növelte munkatársai létszámát, 2017. június végén már 879 főt alkalmazott a társaság – melyből az új szabadkai üvegszövet gyár 309 embert foglalkoztatott -, míg egy évvel korábban 758 fős volt az állomány.
A Masterplast Nyrt. a második negyedévet 848 ezer eurós adózott eredménnyel zárta, ami 600 ezer euróval maradt el az egy évvel korábbitól. Ebben jelentős szerepet játszott, hogy elsősorban az ukrán hrivnya és az orosz rubel negyedéves árfolyam-gyengülése miatt a pénzügyi műveleteknél 149 ezer eurós veszteség keletkezett, míg 2016 második negyedévében közel 200 ezer eurós nyereséget tudott kimutatni a vállalat.