- Hirdetés -

Belehúzott a Masterplast

|

- Hirdetés -

A második negyedévben is növelni tudta bevételét a régió egyik meghatározó építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata, a Masterplast Nyrt.. A cég különösen a magyar piacon teljesített jól, ahol ötödével bővült a forgalma.

 

Javuló iparági környezetben megtartotta lendületét a Masterplast Nyrt., a vállalat 6 százalékkal tudta növelni bevételét a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A társaság 23,76 millió eurós forgalmat ért el az április-júniusi időszakban, a jó eredményben meghatározó szerepet játszott a magyar, a lengyel és a szlovák piac, ahol számottevő mértékben bővült az értékesítés.

 

A cég legfontosabb piacának számító Magyarországon több mint 7,5 millió eurós bevételt sikerült elérni a második negyedévben, ami 21 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben. A lengyel piacon 30, míg Szlovákiában 18 százalékos volt az értékesítés felfutása. Az április-júniusi időszakban Románia volt a második legnagyobb piac a Masterplast számára, ahol 3 százalékos forgalom bővülést sikerült elérni. A harmadik legnagyobb súlyú szegmensnek számító export piacokon ugyanakkor 7 százalékkal visszaesett a vállalat értékesítése.

 

A Masterplast Nyrt. 1,63 millió eurós EBITDA eredménnyel zárta a második negyedévet, ez 5 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A cég üzemi szintű eredménye az üzleti tervet felülmúlta, megközelítve az 1,45 millió eurót, azonban elmaradt a 2016 második negyedévitől. Főként a szerbiai üvegszövet-háló gyártás felfutása, valamint a magyarországi béremelkedések miatt 23 százalékkal nőttek a vállalat személyi jellegű ráfordításai 2017 második negyedévében a bázisidőszakkal összehasonlítva, míg összesítve 24 százalékos volt a költségnövekedés. A Masterplast tovább növelte munkatársai létszámát, 2017. június végén már 879 főt alkalmazott a társaság – melyből az új szabadkai üvegszövet gyár 309 embert foglalkoztatott -, míg egy évvel korábban 758 fős volt az állomány.

 

A Masterplast Nyrt. a második negyedévet 848 ezer eurós adózott eredménnyel zárta, ami 600 ezer euróval maradt el az egy évvel korábbitól. Ebben jelentős szerepet játszott, hogy elsősorban az ukrán hrivnya és az orosz rubel negyedéves árfolyam-gyengülése miatt a pénzügyi műveleteknél 149 ezer eurós veszteség keletkezett, míg 2016 második negyedévében közel 200 ezer eurós nyereséget tudott kimutatni a vállalat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -