- Hirdetés -

Belehúztak a megyei lapok tulajdonosai

|

- Hirdetés -

Növelni tudták bevételüket a megyei lappiacot uraló kiadók a múlt évben, a Mediaworks-nél és az Inform Médiánál a nyereség is nagyot ugrott, az Andy Vajnához került Lapcom viszont egy adósság elengedése miatt jókora veszteséggel zárta 2017-et.

Fontos év volt a tavalyi a vidéki lappiacon, hiszen folytatódott a megyei napilapok kormányközeli médiavállalkozóknál történő összevonása. Korábban az Axel Springer-Ringier fúzióval a Mediaworks-höz került számos megyei lap, és a társaság tavaly októberben a Pannon Lapok felvásárlásának lezárásával újabb megyékre terjesztette ki befolyását. A Mediaworks Hungary Zrt. persze nem csak ennek köszönhetően produkált feltűnően jó évet, de nyilván szerepet játszott a több mint 9 milliárd forintos árbevételbővülésben a megyei lappiac jelentős részének megszerzése is. A társaság 20,4 milliárd forintos forgalomról számolt be 2017-re vonatkozóan. Különösen nagyot ugrott a cég hirdetési bevétele, ami a 2016-os 2,9 milliárd forintról 8,2 milliárd forintra bővült. A társaság az üzleti beszámolója mellé adott kiegészítő mellékletben is felhívta a figyelmet arra, hogy a 2017. évi beszámolója már tartalmazza a beolvadó társaságok, így különösen a Pannon Lapok Társasága Kiadói Kft. tevékenységéből származó forgalmakat is, ezáltal az előző évi beszámoló adatainak a tárgyévvel való összehasonlíthatósága nem valósul meg.

A cég sokat javított eredményességén is, a 2016-os 2,2 milliárd forintos üzemi szintű veszteség 4,36 milliárd forintos plusz eredménybe fordult, míg az adózott eredményt vizsgálva 2,4 milliárdos veszteség után produkáltak 4,34 milliárd forintos nyereséget. Ehhez képest meglehetősen visszafogott volt az egyedüli tulajdonos, az Opus Press Zrt., Mészáros Lőrinc érdekeltsége mindössze 600 millió forintot vett ki a médiavállalatból.

Visszafogottabb éve volt a végleg tavaly októberben az Andy Vajna által alapított AVALUE Befektetési Kft.-hez került Lapcom Kiadó Zrt.-nek. A megyei lappiacon a Kisalfölddel és a Délmagyarországgal jelen lévő, a Bors bulvárlapot is a portfólióban tudó kiadó a 2016-os 10 milliárd forint után tavaly 10,48 milliárd forintos bevételt ért el. A vállalat üzemi és adózott eredménye ugyanakkor látványos zuhant. Míg 2016-ban még 1,39 milliárd forintos nyereséggel zárták az évet, addig tavaly 636 millió forintos mínusszal. A számottevő változást egy jelentős egyszeri tétel indokolja, a cég kiegészítő melléklete szerint 2,18 milliárd forintnyi követelést elengedtek tulajdonosi határozat alapján a Radio Bridge Media Holdings Limitednek, és ezt számolták el.

Ellentétes folyamat zajlott le az Észak-Magyarország, Hajdú-bihari Napló és Kelet-Magyarország című megyei lapokat birtokból Inform Média Lapkiadó Kft.-nél. A tavaly júliusban a Heinrich Pecina – korábban a Mediaworks tulajdonosa – érdekeltségi körébe tartozó Media Development Kft.-hez került kiadó adózott eredménye tavaly 1,35 milliárd forint volt, ami jelentős ugrás a 2016-os 466,8 millió forinthoz képest. A cég 5,104 milliárd forintos bevételt ért el 2016-ban, ez tavaly félmilliárd forinttal nőni tudott, elérve az 5,61 milliárd forintot. Az új tulajdonos egyébként igencsak jól járt, hiszen a tavalyi eredmény, valamint az eredménytartalék terhére 1,658 milliárd forintnyi osztalékot vett ki a kiadóból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....