A Barátok közt, az RTL Híradó, valamint a Tények és Az 50 milliós játszma tanyázott a nézettségi élbolyban a mögöttünk álló héten. A Duna Tv-n A Dal nem kezdett túl erősen.
Múlt héten nem volt nagy elmozdulás a két piacvezető kereskedelmi csatorna közönségarányában. Az RTL Klub a 18-49 évesek körében és főműsoridőben 15,2 százalékos, a TV2 10,5 százalékos heti share-t ért el. Minden estét megnyert az RTL Klub, de azért hétvégén rezgett a léc, a TV2 szombaton és vasárnap egy százalékpontra megközelítette a fő konkurensét.
A 18-59 éveseknél és főműsoridőben* az RTL Klub 15,6 százalékos, a TV2 11,2 százalékos heti közönségarányt produkált. A 18-59 éveseknél és teljes napon pedig az RTL Klub 10,2 százalékkal, a TV2 8,5 százalékkal zárta a hetet.
Csoportszinten – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – az RTL Magyarország 30,8 százalékos, a TV2 Csoport 21,9 százalékos közönségarányt ért el. Vicces, hogy néhány éve még az RTL Klub és a TV2 szólóban hozott ekkora heti share-t.
A műsoros toplista némileg eltérő a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál. Előbbieknél a Barátok közt 299 ezer nézőt vonzó hétfői epizódja bizonyult a legnézettebb műsornak. A TV2-n pedig a Tények 226 ezres nézettséggel futó hétfői adása volt a legnépszerűbb.
A teljes lakosságnál (és a 18-59 éveseknél is) a vasárnap esti RTL Híradó volt a legnézettebb a maga 1,05 milliós eredményével. A második helyre a szerdai Barátok közt futott be 910 ezer nézővel. A TV2 két legnézettebb műsora a hétfői Tények (885 ezer néző) és Az 50 milliós játszma keddi adása (768 ezer néző) volt.
A „kábeles” műsorok közül továbbra is a SuperTV2-n futó Sztárban sztár + 1 kicsi teljesít messze a legjobban. A múlt héten a 18-49-es toplista 14. helyén végeztek 212 ezres nézőszámmal. A teljes lakosságos toplistán viszont a hetedikek lettek 723 ezer nézővel.
Szombaton újra elindult a Duna Tv-n A Dal, ami a 18-49 éveseknél a közmédia legnézettebb, a teljes lakosságnál pedig a Gasztroangyal után a második legnézettebb műsora volt. Ez előbbinél 106 ezres, utóbbinál 500 ezres nézettséget jelent. A korábbi években ennél azért jobb eredményeket hozott A Dal, a saját sávjukban a kereskedelmi csatornákat még a 18-49 éveseknél is megszorongatták, de most ennek nyoma sem volt.
A napi műsorok közül heti átlagban az RTL Híradó 19,5 százalékos, a Fókusz 18,5 százalékos, az Éjjel-nappal Budapest 17,3 százalékos, a Barátok közt 17 százalékos közönségarányt produkált. A TV2-n a Tények 16,5 százalékos, Az 50 milliós játszma 13,4 százalékos, A szultána pedig 7,6 százalékos átlagos share-t hozott. A szultána kivételével mindegyik megugrotta a saját csatornája átlagát.
Külön említést érdemel Az 50 milliós játszma, ami jobban szerepel, mint a korábban, ebben az időszakban futó TV2-s produkciók. A vetélkedővel azonos sávban lévő Éjjel-nappal Budapestet ugyan a 18-49 éveseknél nem tudták megelőzni, de a teljes lakosságnál – egy nap kivételével – már jobb közönségarányokat produkált Az 50 milliós játszma.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL és TV2 / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
* Főműsoridő: az RTL és a TV2 más-más időszakot tekint főműsoridőnek és ennek megfelelően publikálják az adataikat is. Ezért a 18-49 évesek körében főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot, a 18-59 éveseknél pedig a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.