Beszáll a hírsite-ok versenyébe az rtl.hu

Jelentősen átalakítja az rtl.hu weboldalt az RTL Magyarország, az Internet Hungary-n ma vázolt elképzelések alapján egy videós tartalmakkal és klasszikus, írott hírekkel is jelentkező hírsite körvonalazódik.

Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója az Internet Hungary-n ma tartott előadásában az rtl.hu weboldal megújításáról beszélt. Kitért arra, hogy a streamingszolgáltatók nagyon komoly versenytársak lettek mindenki számára, az RTL Magyarországnál pedig azt vallják, hogy nagy előnyük, hogy helyi tartalmakat gyártanak. Fikciós tartalomban is erősek, de hatalmas adatvagyonnal is rendelkeznek, ami témaalapú. Ebben van fikció és non-fikció is. Ezt szeretnék minél jobban kihasználni.

Az átalakítási tervekről megosztott információk alapján úgy tűnik, a hírsite-ok versenyében szállna be a médiacég. A videó továbbra is meghatározó formátum lesz, de nem csak ilyen jellegű tartalmakkal találkozhatnak majd a látogatók. A legjobb tartalomfogyasztási élmény érdekében az egyes híreket az azok számára leginkább megfelelő formátumban hozzák majd nyilvánosságra. Grósz Judit példaként említette, hogy a költségvetéssel kapcsolatos beszámolókról inkább olvasni jó, míg például egy természeti katasztrófa esetében a videós beszámoló az indokoltabb.

 

Az elmúlt hetekben már érkeztek hírek arról, hogy építik a megújuló website csapatát, a 24.hu-tól többen is az RTL Magyarországhoz igazoltak. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mekkora szerkesztőséggel indulnak majd, de ha komoly versenyzők szeretnének lenni a hírsite-ok piacán, akkor többtucat munkatársra lehet majd szükség.

Grósz Judit előadásában kihangsúlyozta az RTL Magyarország tulajdonában lévő hatalmas és rendkívül értékes adatvagyon jelentőségét. Ezt többek között arra használhatják, hogy mesterséges intelligencia és big data elemzés segítségével meghatározzák, hogy milyen tartalmakat érdemes készíteniük, hogy növeljék felhasználóik számát.