- Hirdetés -

Beszálltak a streaminges versenybe – interjú Málnay B. Leventével

|

A Telekommal megkötött partnerség erre az új szolgáltatásra mindkét fél számára stratégiailag is előnyös volt – mondta Málnay B. Levente, az AMC Networks International Közép- és Észak-Európáért felelős ügyvezető alelnöke a Selekt nevű új streamingplatformjukról. A szakember beszélt a Bajnokok Ligája-meccsek nézettségéről, arról, hogy náluk is lesznek-e streaminges sportközvetítések, de szóba került a 4iG domináns szerepének piaci hatása is.

- Október elején elindítottátok a Selekt nevű streamingszolgáltatást a magyar piacon. Már régóta lehetett hallani, hogy tervezitek ezt. Miért vártatok ilyen sokat a piacra lépéssel?

- Átpozicionáltuk a streamingstratégiánkat, úgy véltük, szükség volt rá. Az anyacégünknél a streaming számos fajtája működik már, például az AMC+, a Shudder, a Hidive vagy az Acorn. Más globális streamingszolgáltatók általában nem a helyi sajátosságokra vagy az eltérő fogyasztói igényekre építenek. Vállalatunk, az AMCNI CNE amerikai anyacégi háttere mellett nagyon erős helyi stratégiai fókusszal működik, ezért van lehetőségünk testre szabni a szolgáltatást. Szempont volt, hogy olyan megoldással induljunk, amely amellett, hogy releváns a kelet-közép-európai fogyasztók számára, pénzügyileg is prudens.

- A Selekt a Telekom előfizetői számára érhető el. Miért ezt a „direct-to-consumer” üzleti modellt választottátok?

- Egyazon értéklánc elemeként pozicionáljuk a szolgáltatást a lineáris csatornáinkkal együtt, egy ökoszisztéma részeként tekintünk rá. Ahogy a lineáris csatornáink esetén is stratégiai jelentőségűek a disztribútor partnereink, amelyek a tartalmainkat eljuttatják a fogyasztóinkhoz, úgy a Telekommal megszületett partneri viszony erre a lekérhető termékre mindkét fél számára stratégiailag is előnyös. Mind emellett az ügyfeleink kényelmi szolgáltatásként hozzájutnak a csatornáink tartalmaihoz, legyen az gyerek-, film-, sport- vagy infotainment műsor.

- Sokszor szoktál arról beszélni, hogy Magyarországon a nyugati, de főleg az amerikai televíziózási szokásokkal kapcsolatos trendek nem feltétlenül érvényesek, mert nálunk arányaiban is sokkal olcsóbbak a tévé-előfizetések. Ezt azért nagyban köszönhetjük a Digi jó húsz évvel ezelőtti piacra lépésének. Viszont amióta felvásárolta őket a 4iG, azóta látszanak ebben változások, de eleve ez a piaci koncentráció sem az árverseny erősödése felé hat. Szerinted lecsapódhat a televíziózási szokásokban az, ha nagyon megugranak a tévé-előfizetési díjak?

- Ha duplázódnának, triplázódnának, akkor talán. Ez azonban nem valószínű, hogy bekövetkezne. Azt gondolom, a következő évek legizgalmasabb kérdése ebben az iparágban, hogy a tartalom árának emelkedése – akár a saját gyártású, akár az euróban, dollárban beszerzett nemzetközi tartalmak – és a magyar infláció, illetve a telkók áremelése milyen arányban lesznek. Ehhez hozzájön az, amikor megálljt parancsol a fogyasztók gazdasági tűrőképessége, hiszen a nap végén a fogyasztó dönt az előfizetéséről, és a tartalomfogyasztási szokásainak a saját pénztárcája szab korlátot. Viszont amíg a streamingszolgáltatók árai nagyobb ütemben növekszenek a lineáris tévézéshez képest, addig az utóbbi megtartja a pozícióit. Mindannyiunk – de elsősorban a nézők – érdeke, hogy a lineáris televíziózás sokáig sikeres maradjon.

- Amíg volt három-négy nagyobb műsorterjesztő, addig belefért, hogy egy-egy csatorna vagy akár portfólió ne legyen jelen az egyiken. Viszont megnézve a 4iG-s portfóliót, ők már megkerülhetetlen szereplővé váltak. Gyakorlatilag aki velük nem tud megállapodni, az lehúzhatja a rolót. Szerinted ez hogyan változtathatja meg a piacot?

- Nyilván a médiaszolgáltatók számára egy többszereplős piacon könnyebb az érdekérvényesítés, ez közgazdasági alapvetés, de eddig egyáltalán nem tapasztaltuk az erőfölénnyel való visszaélést. Sokkal inkább jellemző volt a tárgyalásaink során egyfajta ütköztetése az érveknek a televíziózás jövőjét illetően a telekommunikációs kínálat részeként.

- A Bajnokok Ligája kapcsán az a reklámjaitok szlogenje, hogy „Nézd úgy a foci-BL-t, ahogy eddig”. Jól érzem-e azt, hogy próbáltok előnyt kovácsolni abból, hogy az RTL lényegében csak a streamingplatformjára tartogatja ezeket a meccseket? Illetve a nézettségi adatokban mennyire látszik, hogy már nem az M4 Sporttal osztozkodtok ezeken a közvetítéseken?

- A nézettségeink az első két forduló alapján látványosan nőttek. Általunk, azaz a Sport 1 és Sport 2 révén a háztartások 90 százalékában napi négy élő közvetítést élvezhetnek a nézők. Aki ennél is többre vágyik, az pedig előfizet arra az extra szolgáltatásra, amit az RTL+ nyújt. Így van ez a világ nagyon sok országában a sportközvetítések tekintetében.

- Tervezitek-e, hogy egyes sportmérkőzések kizárólag a Selekten lesznek elérhetők? Lehetnek-e ezek között BLmeccsek is?

- Kézilabda-BL-meccsek igen, futball nem jellemzően. Az elvünk mindig az, hogy a legerősebb meccseinket a Sport 1-en és a Sport 2-n szerkesztjük adásba, hiszen a kereskedelmi sportcsatornák közötti vezető helyünk annak is köszönhető, hogy a nézőink számára értékes tartalmakat kínálunk ott. Számos értékes sportjog birtokosaként azonban az a helyzet, hogy vannak olyan mérkőzések, amelyek a bőség zavarában már nem „férnek be” a lineáris kínálatban, ezek a Selekten lesznek láthatók.

 

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A WMN készíti az Elviszlek magammal cseh változatát is

November 16-án, szombaton debütál Csehországban D. Tóth Kriszta díjnyertes műsorának első külföldi változata. Az Elviszlek magammal cseh adaptációjának műsorvezetője egy ismert riporter, Honza Musil lesz: a talk show-t az ottani Spektrum Home tűzi műsorra,...

Támogatásokról és a TV2 elleni eljárásról is döntött a Médiatanács

Műszaki fejlesztésekre 58 millió forintot szavazott meg 19 közösségi médiaszolgáltató számára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület november 12-i ülésén újabb rádiós műsorok készítéséhez is hozzájárult, mintegy 86 millió forinttal támogatva...

Korlátlan mobilnet: hosszabbít a Yettel

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben...

Fiatalokat célzó kampányáért kapott nemzetközi díjat a K&H

A digitális reklámozás kategóriában nyert bronzérmet a Mediaspace Global Changemakers' Awards díjátadón a K&H Bank. A rangos nemzetközi megmérettetésen a "Bank of Legends" kampányt ismerték el.A díjjal a Mediaspace a K&H Bank Z generációt...

Új sportos podcast indul

A Lexus Buda új, értékteremtő podcast sorozattal jelentkezik „F Sport Podcast a Lexus Budától” címmel.A különleges podcast sorozat célja, hogy közelebb hozzák a műsor nézőihez élsportolóinkat, bemutassák a sikerek mögött eddig háttérbe szoruló mindennapjaikat.Kéthetente...

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít. Közülük, mindössze 21 százalékuk számol az inflációt meghaladó béremelkedéssel, 54 százalékuk annál kisebb mértékű pluszt vár, azaz reálértéken mínuszban lehetnek - áll...

Ismét tarolt a Balaton

Az idei nyáron a teljes magyarországi vendégéjszakák majdnem harmadát a balatoni régió kereskedelmi szálláshelyein regisztrálták. Egyre több hazai és külföldi vendég keresi fel hazánk legnagyobb tavának környékét, így a balatoni régió továbbra is kiemelkedő...

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók az online térben

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen...

A WMN készíti az Elviszlek magammal cseh változatát is

November 16-án, szombaton debütál Csehországban D. Tóth Kriszta díjnyertes műsorának első külföldi változata. Az Elviszlek magammal cseh adaptációjának műsorvezetője egy ismert riporter, Honza Musil lesz: a talk show-t az ottani Spektrum Home tűzi műsorra,...

Támogatásokról és a TV2 elleni eljárásról is döntött a Médiatanács

Műszaki fejlesztésekre 58 millió forintot szavazott meg 19 közösségi médiaszolgáltató számára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület november 12-i ülésén újabb rádiós műsorok készítéséhez is hozzájárult, mintegy 86 millió forinttal támogatva...

Korlátlan mobilnet: hosszabbít a Yettel

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben...

Fiatalokat célzó kampányáért kapott nemzetközi díjat a K&H

A digitális reklámozás kategóriában nyert bronzérmet a Mediaspace Global Changemakers' Awards díjátadón a K&H Bank. A rangos nemzetközi megmérettetésen a "Bank of Legends" kampányt ismerték el.A díjjal a Mediaspace a K&H Bank Z generációt...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...