Végrehajtotta első cégfelvásárlását a Prezi, a Magyarországról indult társaság az adatvizualizációval foglalkozó Infogram nevű vállalatot vette meg. A lettországi és San Franciscó-i székhelyű Infogram grafikonok és infografikák készítésében piacvezető. A felvásárlás után, amelynek pénzügyi részletei nem nyilvánosak, a cégek külön működnek tovább, az Infogram pedig lettországi székhelyét is megtartja.
A 2012-ben Lettországból indult Inforgramnak mára több mint 3 millió felhasználója van. Az általuk készített többmillió grafikont, infografikát és képet csak eddig több, mint másfél milliárdszor nézték meg. A grafikák, térképek vagy diagramok szerkesztéséhez -akár a felhőből, akár a számítógépről, az API-nak köszönhetően pedig akár más programokból feltöltött fájlokből- lehet importálni az adatokat, így könnyen és gyorsan lehet dolgozni.
Az Infogram ügyfelei között média cégek, üzleti felhasználók és oktatási intézmények is vannak. A cég emellett a legsikeresebb Lettországból indult startup, ami most összeköti jövőjét az egyik legsikeresebb Magyarországról indult startuppal, a Prezivel.
A jövőbeni működésről
Az Infogram teljes egészében a Prezi tulajdonává válik és továbbra is Lettországban működik majd. A Prezi a jövőben további befektetéseket tervez az Infogrammal, hogy tovább fejlessze a céget. A cél olyan kutatások elindítása aminek eredményeként Lettországban egy Adatvizaulizációs Kíválósági Központ (Data Visualization Center of Excellence) jön létre.
“A Prezit az fogta meg az Infogramban, hogy ugyanazon dolgoznak, mint mi. Azaz egy olyan eszközt fejlesztenek, ami a vizuális kommunikáció előnyeivel segít, hogy jobb döntéseket tudjanak hozni az emberek” – mondta Árvai Péter, a Prezi vezérigazgatója és társalapítója. “Ismerjük a mondást, hogy egy kép felér ezer szóval. Az adatok pedig hitelesítik a képet, az elmondottakat. Ezért fontos, hogy az adatokat úgy mondjuk el, hogy azok megmaradjanak: elmesélve. Erre jó az infogram és a Prezi találkozása” – tette hozzá Árvai Péter.
“A Prezi óriási segítséget jelent ahhoz, hogy elérjük a célt, amiért egyáltalán elkezdtünk dolgozni. Azt akartuk, hogy mindenki könnyen és gyorsan tudjon látványos és érthető infografikákat készíteni”, mondta Mikko Järvenpää, az Infogram vezérigazgatója. “A Prezivel közösen azon dolgozunk tovább, hogy még jobban és könnyebben használható megoldásaink legyenek” – tette hozzá.