- Hirdetés -

Bezöldül a BrandFestival

|

A BrandFestival kiáll a fenntartható növekedés és az ökológiai lábnyomának csökkentése mellett, így idén egy különleges akcióval készül. 2019. november 20-21-én a Budapest Music Center-ben megrendezésre kerülő konferencia meghirdeti az 1 jegy, 1 fa elvet. Fontosnak tartja, hogy minden eladott jegy után elültessen egy fát a Pilisi Parkerdő Zrt.-vel együttműködésben.

A BrandFestival a zero waste koncepció erősítésével törekszik arra, hogy a lehető legkisebb ökológiai lábnyomot hagyja maga után, ezért kap kitüntetett figyelmet a tartalomban és a rendezvény arculatában egyaránt.

„Ma az egyik legdominánsabb trendet a márkák felelős gondolkodása jelenti. Mi is fontosnak gondoljuk a fenntarthatóság kérdéskörét. Erről szól a márkafesztivál zero waste filozófia melletti elköteleződése. A CarbonFootprint és a ClimeNews Karbonlábnyom Kalkulátoraival meghatározásra került a rendezvény CO2 lábnyoma, s hogy mindezt semlegesítsük, idén meghirdetjük az 1 jegy, 1 fa elvet. Minden eladott jegy után elültetünk egy fát a Pilisi Parkerdő Zrt.-vel együttműködésben.” – Barna Tamás, a Republic Group ügyvezetője és a BrandFestival elnöke.

Mindezek fényében az idei rendezvény az alábbi környezettudatos elveket érvényesíti:

  • 1 jegy 1 fa elv – minden eladott jegy után elültetésre kerül egy fa,
  • a menüsor a zero waste jegyében kerül összeállításra,
  • a szelektív hulladékgyűjtés,
  • a felszolgálás porcelántányérokban történik,
  • újrahasznosított papír alkalmazása (100 kg/40 csomag újrahasznosított papírral 410 kW elektromos energia megtakarítása, 2650 liter vizet; 2,7 m3-rel kevesebb szemét, 1,7 fa megmentése);
  • szívószál és műanyagpoharaktól mentes,
  • újrahasznosítható konferenciaeszközök létrehozása,
  • fenntartható takarítás, melyről a Zöldövezet takarítócsapata gondoskodik.

Az emberiség ökológiai lábnyoma jóval nagyobb, mint a Föld biológiai kapacitása. Előrejelzések szerint a 2030-as évek közepére már két egész földnyi területre lesz szükség a fennmaradáshoz. Azaz a Földnek dupla annyi idő kell majd, hogy regenerálódjon, mint ameddig mi használtuk az erőforrásait.

Sokaknak nehéz befogadni a klímakatasztrófa tényét, amikor Észak-Amerikában antarktiszi hideg tombol, az Alpokban 5 méteres hófalak fogságába esnek turisták, Chicagóban pedig mínusz 46 fok volt télen. A napokban pedig világméretű felháborodás alakult ki az Amazonas-medence őserdejét pusztító erdőtüzek láttán. Az egyre intenzívebbé váló

erdőtüzek katasztrofális hatással bírnak az esőerdő ökoszisztémájára, biodiverzitására. Az emberek kb. 30-40 milliárd tonna szén-dioxidot (CO2) bocsátanak ki évente. Ha így folytatjuk, a Föld tovább melegszik, és végül ellehetetleníti életmódunkat.

A jelenlegi tudományos adatok szerint egy 10 éves fa egy év alatt kb. 25kg CO2-t semlegesít. Egy átlag magyar személy egy éves CO2 kibocsátása 4200-5000kg/év (fejlettebb országokban ez az adat 2-szeres is lehet!), szóval kb. 200 fával semlegesíthető egy magyar ember 1 éves szén-dioxid kibocsátása.

„A Pilisi Parkerdő Zrt. szinte alapítása óta úttörő szerepet játszik a hazai erdőgazdálkodásban. A folyamatos erdőborítást biztosító örökerdő-gazdálkodás és természetvédelem terén csakúgy progresszív szakmai gyakorlatot folytatunk, mint a jelenleg kiemelt fontosságú városi erdők kezelésében. Ezért örömmel fogunk össze más úttörő kezdeményezésekkel, mert meggyőződésünk, hogy hosszabb távú jövőnk érdekében a kezdeményezőkészséggel rendelkező emberek és szervezetek szövetségére van szükség. – foglalta össze a Pilisi Parkerdő Zrt. és a BrandFestival együttműködésének értékeit Rittling István, a Pilisi Parkerdő Budapesti Erdészetének vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...