- Hirdetés -

BigCare: segítő projektben a Telekom

|

- Hirdetés -

Civil szervezetek mindennapi problémáinak megoldásában segítenek innovatív, kreatív fiatalok – ez a BIGcare amely a huszonéves korosztályt vezeti el a társadalmi felelősségvállalás világába, gyakorlati tapasztalatot és sikerélményt biztosítva számukra. A BIGcare az innovációk és az innovatív csapatok versenye, az erejét mégis az együttműködés adja – mostantól a MagentaKraft támogatásával.

A Nők a Tudományban Egyesület magánadományozói bázisának létrehozásában, a Lányok Napja finanszírozási hátterének megteremtésében segítő Kara’s Mission csapat lett a BIGcare, a Budapest Innovation Group projektversenyének abszolút győztese, és egyben a közösségi díj nyertese is. A MagentaKraft különdíj a Vérlovagok forrásszerzését digitális megoldásokkal támogató Falco csapaté lett. Win-win-win – ez a kissé módosított angol kifejezés adja vissza a legpontosabban a BIGcare lényegét. A program, amelyet az idei évtől a maga eszközeivel a MagentaKraft is erősít, informatikai, kommunikációs vagy marketing kihívásokkal küzdő civil szervezeteket kapcsol össze olyan kreatív fiatalokkal, akik a projektverseny keretein belül vállalkoznak a civilek problémáinak megoldására. A kezdeményezésen mindenki nyer. A civil szervezetek a szakmai támogatásnak köszönhetően átlendülhetnek az előttük tornyosuló akadályokon, és 100 százalékban a társadalmilag hasznos feladataikra koncentrálhatnak. A fiatalok olyan gyakorlati projekttapasztalatokhoz jutnak a saját szakterületükön, amelyek hozzájárulnak a szakmai fejlődésükhöz, miközben első kézből ismerhetik meg a társadalmi felelősségvállalás felemelő erejét. És nyertessé válik maga a társadalom is, mind a közhasznú munkát végző civilek, mind pedig a felelősen gondolkodó és cselekvő fiatalok révén.

A karitatív, segítő munkát végző civil szervezetek számára mostanában az anyagi források megteremtése az egyik legkeményebb próbatétel. A gyermekvédelmi intézmények szakembereinek és ellátottjainak humán támogatást nyújtó VONESZO Alapítvány az 1%-os adófelajánlási kampány kreatív elemeinek létrehozásában kért segítséget annak érdekében, hogy a befolyó pénzt kompetenciafejlesztési, illetve terápiás jellegű programokra fordíthassák. A nekik segítő CselekSZIK csapat nyerte a forrásmenedzsment kategóriát. A Fortély Sátor Alapítvány a szabadulószobák eszközét használja a diákok tanulási motivációjának és önbizalmának erősítésében – ők az arculatteremtéshez vette igénybe a kreatív fiatalok tudását. Partnerük, az ÁBF csapat az arculat kategória győztese. A Csörögi Tanoda hátrányos helyzetű, (főleg) roma gyerekeknek nyújt esélyt, hogy a nehéz körülmények közül kitörjenek – most marketingkampányt indítanak, hogy forrást teremtsenek a munkatársi gárdájuk bővítésére. Segítő csapatuk, a Cool LAB nyerte a marketing kategória díját. A sürgősségi vérszállítást végző Vérlovagok már területekre is kiterjesztenék a szállítási tevékenységüket, hogy segítsenek a korlátozások miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak, illetve otthon maradóknak, a bevételeket „átforgatva” a vérszállításba – ők a szolgáltatásfejlesztésben kaptak digitális segítséget a működéshez szükséges alkalmazást fejlesztő, és végül a MagentaKraft különdíjat (és vele további mentorálási segítséget) elnyerő csapattól.

A BIGcare projektverseny időtartama alatt a versenyzők három hétig a koncepción dolgoztak. Ezt egy egyhetes kampány követte a közösségimédia-platformokon, amivel nem csak a megoldásuknak próbáltak támogatást szervezni a döntőre, de szélesebb körben is felhívták a figyelmet a megoldásra váró civil problémákra. Az ifjú innovátoroknak szakmai háttértámogatást biztosító és közösséget szervező MagentaKraft számára kézenfekvő döntés volt a BIGcare-be történő bekapcsolódás – az Appy szakmai közösségi tér, a Design Terminál, az EnniAkarok.hu, a Dechatlon és a Red Bull mellé -, hiszen a BIGcare és a MagentaKraft célja és célcsoportja is hasonló. A MagentaKraft ezért különdíjat alapított a versenyben, egy tagot delegált a szakmai zsűribe, és informatikai eszközöket biztosított a nyertes csapat számára, ezzel is növelve a megméretés vonzerejét és nívóját. További segítségként pedig dedikált workshopot is szervezett a versenyfeladatokhoz kapcsolódó videókészítés témában, hozzájárulva a projektek fejlesztéséhez és a közösségépítéshez.

A Magyar Telekom számára kiemelten fontos, hogy a MagentaKraft köré szerveződő fiatal újítók társadalmi problémák megoldásához használhassák a kreatív energiáikat. Erre kiváló lehetőséget teremt a BIGcare, ahol úgy tudják fejleszteni a szakmai képességeiket, hogy közben a társadalmi felelősségvállalás gyakorlatával is megismerkednek – nyilatkozta Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

A BIGcare valódi erejét a kreativitás és az együttműködés adja. Ezért különösen nagy érték számunkra, hogy olyan vállalatok csatlakoznak a programhoz, mint a Telekom, amelyek mind a társadalmi felelősségvállalásban, mind pedig a közösségépítésben példát mutatnak – mondta el a Telekom zsűridelegáltja, Ivády Gábor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ügynökségeket választott a Borsodi

Sikeresen lezárultak Borsodi Sörgyár ügynökségi feladatokra korábban kiírt tenderei. A vállalat munkáltatói márka és ahhoz kapcsolódó közösségi média stratégiájának kidolgozásában „A Hatodik Szék” kreatív ügynökség lesz a Borsodi partnere, míg a sörgyár külső kommunikációs...

Fontos megállapodást kötött a Huawei

Globális szabadalmi keresztlicenc-megállapodást kötött a Huawei Technologies az Amazonnal és a kínai Vivo okostelefon-gyártó céggel. Az új partnerségek a szellemi tulajdon értékének kölcsönös elismerését jelentik a vállalatok között, valamint az iparág együttműködését tükrözik a...

Tovább terjeszkedik az AutoWallis

Az AutoWallis Csoport megállapodott a Geely Auto Group által gyártott, új energiaforrású, Farizon márkájú haszonjárművek kizárólagos forgalmazásáról 8 közép-kelet-európai országban. A kínai Geely Csoport a világ egyik legnagyobb autógyártója, élen jár az autóipari innovációkban,...

Mit jelent pontosan a mesterséges intelligencia szabályozása?

Az Európai Parlament a mai napon elfogadta a mesterséges intelligencia (MI) szabályzásáról szóló uniós rendeletet. A várhatóan még idén tavasszal életbe lépő jogszabályt megszegő vállalatok a jövőben akár 35 millió eurós (több mint 13...
Next Top Model TV2 nézettség

Felforgatta-e a nézettségi erőviszonyokat a TV2 új műsora?

Next Top Model Hungary címmel új műsort indított a múlt héten a TV2. Megnéztük, mennyire volt sikeres az első adás, illetve azt is, hogyan alakult összességében a múlt heti nézettségi verseny. Eléggé kicentizve, de két...

Postarendelet – kisegíti a webshopokat a Packeta

Március 28-tól a postai szolgáltatásokról szóló kormányrendelet módosítása értelmében a webáruházaknak kötelező az MPL szolgáltatását is elérhetővé tenni vásárlóik számára. Mivel a Packeta széles, 33 országra kiterjedő nemzetközi partnerhálózata mellett itthoni szállítókkal, így az...

Ezt érdemes tudni az adóbevallásról

Elérhetővé váltak a NAV által elkészített SZJA-bevallási tervezetek, amelyeket idén is a magánszemélyeknek kell kiegészíteni, ha olyan jövedelmekkel és fizetési kötelezettségekkel rendelkeznek, amelyek nem szerepelnek a NAV nyilvántartásában. Bár a bevallási határidő a pünkösdi...

Tudjuk, mit nézel húsvétkor: új sorozatok, friss évadok, ütős meccsek

A hónapban érkezik az apokaliptikus eseményeket feldolgozó Elveszve a paradicsomban a Direct One-ra, aminek minden része elérhető lesz a Direct Now appban, így a CANAL+ más sikeres sorozatai mellett akár ezt is egyben ledarálhatod....

Még népszerűbb lehet a dubajozás

Dubaj a világ egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, ahol a sivatag és az ősi beduin kultúra keveredik a modern városi életmóddal. A legek városában a fém- és üvegtornyok mellett óvárost és tengerpartot is találunk –...

Izgalmas podcastot indít a Femina

A Dilemma házigazdája Pintér Ada, aki napjaink legmegosztóbb és legérzékenyebb kérdéseiről beszélget szakértőkkel és a Femina újságíróival.Számtalan olyan izgalmas társadalmi és erkölcsi téma merül fel napjainkban, melyek hatással vannak hétköznapi életünkre, rengeteg kérdést vetnek...
- Hirdetés -