- Hirdetés -

100 százalékban környezetbarát mobiltokkal rukkolt elő a Telenor

|

- Hirdetés -

Május 10., a madarak és fák napja alkalmából a Telenor, a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület, valamint a Cellect együttműködésében limitált szériás, 100%-ban lebomló, növényi alapú mobiltelefon tokok készültek. Az Év madarát, a cigánycsukot ábrázoló kollekciót Czikkely Panni formatervező művész álmodta meg. Minden eladott tok árából 500 forint az egyesület „Év madara” programját támogatja.

A magyarok fejenként átlagosan 5 darab mobiltelefon-tartozékkal rendelkeznek[1], és a legelterjedtebb kiegészítők közé tartoznak a telefontokok is – ez derül ki a Telenor beszállítójának, a Cellect Hungary-nek közelmúltbeli felméréséből. A mobiltelefon-tartozék választásakor a vásárlók döntését elsősorban az ár és a praktikum határozza meg, ugyanakkor harmadik helyen már a környezetvédelmi szempont szerepel. A megkérdezettek közül szinte mindenki védi valamilyen tokkal a mobilját, így az utóbbi szempontnak kiemelt jelentősége van, mert a biológiailag teljesen lebomló kiegészítők nem terhelik az élővilágot a műanyag verziókkal szemben.

Szemléletformálással a madarakért

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) 1979-ben indította el az “Év madara” programot, amelynek célja a természetvédelmi problémákkal érintett fajok, madárcsoportok bemutatása és ismertségük növelése. 2021-ben a lakosság szavazata alapján a cigánycsuk (Saxicola rubicola) nyerte el a címet. A közös kampányban most olyan 100%-ban lebomló, növényi alapú, komposztálható mobiltelefon tokok készültek, amelyeken az Év madara köszön vissza.

„A magyar cigánycsuk állomány az elmúlt húsz évben 54 százalékkal csökkent – ennek hátterében többek között a nagyüzemi mezőgazdaság élőhely-átalakítása és a gazos-bokros vegetáció megszűnése, beszántása áll. A szemléletformáló kampánnyal arra próbáljuk felhívni a figyelmet, hogy egyénenként is tehetünk azért, hogy a fenntartható mezőgazdaság ne csak a lakossági igényeket elégítse ki, de mellette élőhelyet is biztosítson az állatoknak, növényeknek. Reméljük, az együttműködés révén még több emberhez jut el ez az üzenet” – mondta Orbán Zoltán, az MME szóvivője.

Az együttműködés célja, hogy a praktikus termékeknek köszönhetően még szélesebb, akár a természetvédelmi kérdésekben kevésbé jártas közönséget is megszólítson, ezzel is ösztönözve a lakosság tudatosabb viselkedését. A Cellect kutatása alapján a magyarok átlagosan 2 évig használnak egy telefontokot, amely ezt követően előbb-utóbb a szemétlerakóba kerül – teljesen műanyag verzió esetében akár 200 évnél tovább terhelve a környezetet. Ugyanakkor egy 100%-ban komposztálható tok a környezetben 6-24 hónap alatt bomlik el. Épp ezért a kizárólag a Telenornál kapható Év madara kollekció a Cellect GoGreen 100%-ban környezetbarát, biológiailag lebomló, komposztálható telefontokjaiból készül, ezzel is támogatva a természet védelmét.

A limitált szériás tokok designját Czikkely Panni formatervező művész-grafikus álmodta meg. „Kiemelten fontos számomra a környezettudatosság, az élővilág és a bolygónk védelme – ezt a mindennapjaimban és a munkám során is szem előtt tartom. A kampányt egy izgalmas kihívásként éltem meg, hiszen rá kellett érezni, miként tudom megjeleníteni az Év madara személyiségét, jellegzetességeit. Örülök, hogy az “én szememen keresztül” láthatják ezt a különleges madarat azok, akik a környezettudatos telefontokokat választják” – mondta az együttműködés kapcsán Czikkely Panni.

Az Év madarát ábrázoló, Apple és Samsung készülékekre illeszkedő telefontokok május 10-től elérhetőek, kizárólag a Telenor webshopján, fekete, zöld és korall színben. Minden eladott mobiltelefon-kiegészítő után 500 forint az MME monitoring programját és az egyesület élőhelyvédelmi munkáját támogatja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA