- Hirdetés -

Átrendezte a kommunikációs szokásainkat a pandémia

|

A mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja.

A pandémia hónapjaiban 42-ről 34 százalékra esett vissza azok aránya, akik továbbra is ragaszkodnak a személyes megbeszéléshez, derült ki az NN Biztosító 2019* után 2020-ban** is elvégzett kutatásából. A fenti adat is azt mutatja, hogy a beszélgetések terén már pár hónap alatt is mérhető átalakulásokat hozott a járványhelyzet. A megkérdezettek kétharmada már az elektronikus csatornákat is igénybe veszi a kapcsolattartáshoz. Különösen a felsőfokú végzettségűek és a magasabb jövedelműek mutattak nagy nyitottságot a telefon, a chat, a videótelefon, valamint a többi digitális lehetőség iránt.

Mint arra az NN Biztosító kutatása rávilágított, a megkérdezettek körében a legnépszerűbb alternatív csatorna a telefon – 39 helyett immár 46 százalék használja komoly beszélgetésekre –, és látványosan törnek előre az online platformok is. Tavalyhoz képest a 24-34 évesek közt például 45 helyett immár 51 százalék ezeket a felületeket választja kommunikációjához. Míg a rokonokkal – ezen a kategórián belül is főként az idősebbekkel – jellemzően telefonon beszélünk, a barátokkal és a munkatársakkal folytatott eszmecserékben a chat is hasonlóan fontos szerepet játszik.

Azon túl, hogy a telefonálás mellett a chat-használat is megnőtt (33-ról 38 százalékra), leggyorsabban a videós kommunikáció részaránya bővült: 7-ről 13 százalékra, vagyis csaknem a duplájára. Elsősorban a nők, a 35-45 évesek, a felsőfokú végzettségűek, a nagykamasz vagy felnőtt gyerekkel rendelkezők, valamint a nagyobb jövedelműek használják az átlagnál gyakrabban ezt a lehetőséget.

A válaszadók közel háromnegyede szerint az online videós jelenlét képes pótolni a személyes találkozást, főként olyankor, amikor az a téma, hogy kivel mi történt az elmúlt időszakban. Viszont változatlanul inkább szemtől szemben, személyesen próbálunk másokat megvigasztalni, illetve a szeretetünket kifejezni.

„Az utóbbi években egyre többen aggódnak amiatt, hogy az online kommunikáció háttérbe szorítja a személyes kapcsolatokat. A pandémia azonban megmutatta, hogy ezek a digitális csatornák milyen hasznosak lehetnek a kapcsolattartásban, amikor személyes találkozók egészségügyi kockázatokkal járhatnak” – mondta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: „a járványhelyzet még hangsúlyosabbá tette, hogy Magyarország egyik vezető életbiztosítójaként milyen fontos szerepünk és felelősségünk van ügyfeleink életében. Ezért döntöttünk úgy már tavaly tavasszal, hogy a piacon bevett 90-180 nap helyett csupán 14 nap után folyósítjuk kórházi napi térítéseinket egyes termékeinknél, ami jelentős könnyebbség az ügyfelek számára. Valamint több olyan digitális ügyintézési újítást vezettünk be, amelyek révén garantálni tudtuk a folyamatos szolgáltatást és a 100 százalékban online szerződéskötést”.

A kutatási eredmények jól mutatják az alkalmazkodóképességünket: bátran választunk akár szokatlanabb csatornákat is, csak megoszthassuk egymással a fontos dolgokat. Ez a kapcsolattartás terén mutatott rugalmasság az NN Biztosító kutatásának eddigi tapasztalatai szerint hozzájárulhat a mentális egészség megőrzéséhez, és megkönnyítheti a járványhelyzetben jelentkező anyagi nehézségek, egzisztenciális félelmek, szorongások feloldását is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...