- Hirdetés -

Így dolgozunk a COVID alatt

|

- Hirdetés -

A legtöbben ugyanabban a pozícióban dolgoznak, mint egy éve, kevesen kaptak anyagi vagy lelki támogatást a COVID alatt a munkaadótól és a megkérdezettek közel ötöde aktívan keres új munkahelyet – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A válaszadók túlnyomó többsége a stabil, kiszámítható, hosszú távon is biztos működést tartja a legnagyobb értéknek egy munkáltatónál.

A Schneider Electric online kérdőívét kitöltők 56 százaléka jelenleg is ugyanabban a pozícióban dolgozik, mint egy évvel ezelőtt és viszonylag magas, 11,4 százalék azok aránya, akiknek tavaly tavasszal sem volt, illetve most sincs állásuk. A Karanténkarrier kutatás arra is rámutatott, hogy a munkavállalók közel 10 százaléka annak ellenére, hogy ugyanabban a pozícióban végzi munkáját, mint 2020 tavaszán, kevesebb fizetést kap.

A COVID-19 járvány hatalmas kihívást jelentett valamennyi gazdasági szereplő számára, a vállalkozások a gyors alkalmazkodásra és a nehéz időszak átvészelésére fókuszáltak, miközben sok családban voltak olyanok, akik elveszítették a munkájukat és váratlan kiadások is felmerültek, például a digitális oktatásra történő átállás miatt új eszközökre volt szükség. A válaszadók túlnyomó többsége (71,5 százalék) viszont azt jelezte, hogy semmilyen anyagi támogatást nem kapott munkaadójától, 5,7 százalékuk kapott egyszeri segítséget és mindössze 4,4 százalék volt azok aránya, akik nem csak anyagi támogatást, de fizetésemelést is kaptak az elmúlt egy évben.

De nem csak az anyagi, a lelki támogatás is elmaradt a legtöbb válaszadó esetében, a kérdőívet kitöltők majdnem 60 százaléka ugyanis arról számolt be, hogy semmilyen lelki/pszichikai támogatást nem kapott munkahelyétől. Az új helyzethez történő alkalmazkodás részeként a munkavállalók több mint ötöde jelezte, hogy rugalmasabb lett a munkaidő, 17 százalékuk pedig arról számolt be, hogy közvetlen főnöke rendszeresen rákérdezett arra, hogyan érzi magát. A válaszadók valamivel több mint 9 százaléka viszont elmondhatja magáról, hogy olyan helyen dolgozik, ahol valóban odafigyelnek a munkatársakra, ennyien számoltak be ugyanis arról, hogy a cégnél folyamatosan felmérték az igényeiket és amiben tudtak, segítettek.

A COVID-járvány miatti helyzetben érthető módon sokan ragaszkodnak a meglévő munkahelyükhöz, a kérdőívet kitöltők több mint 62 százaléka válaszolta azt, hogy nem tervez váltást. A legtöbben – a válaszadók 26,8 százaléka – a túl bizonytalan helyzettel indokolta ezt, de 24,6 százalék azért nem fontolgat váltást, mert elégedett a jelenlegi munkahelyével, a válaszadók 11 százaléka pedig arról számolt be, hogy jelenleg nem tud hasonló álláslehetőségről. A kérdőívet kitöltők több mint 19 százaléka viszont folyamatosan keresi új munkahelyét és adott is be jelentkezéseket az elmúlt egy évben.

A hazai munkavállalók a stabil, kiszámítható, hosszú távon is biztos működést tartják egy cég legnagyobb értékének, a válaszadók 84,2 százaléka emelte ki ezt a tényezőt. A nyílt és folyamatos kommunikáció is sokak számára fontos (43 százalék), de majdnem ennyien (39,5 százalék) értékelik a rugalmasságot a munkavállalói igények/elvárások kezelésében. (Ennél a kérdésnél több lehetséges választ is megadhattak a válaszadók.) Ha azonban a munkahelyváltás kerül szóba, akkor már átértékelődnek a szempontok, ebben az esetben ugyanis a túlnyomó többség, tízből nyolc válaszadó a fizetést és egyéb anyagi juttatásokat tartja a legfontosabb tényezőnek, de szintén magas, 46 százalék azok aránya, akik a munkahelyi környezetet emelték ki. A COVID-járvány hatása is érződhet abban, hogy a biztonságot a válaszadók 35,5 százaléka jelölte meg olyan szempontként, amit figyelembe venne új munkahely kiválasztásánál, és majdnem ugyanilyen arányban (33,8 százalék) jelezték a rugalmas munkaidő fontosságát. (Ennél a kérdésnél több lehetséges választ is megadhattak a válaszadók.)

„Karanténkarrier kutatásunk jól érzékelteti, hogy mennyire felértékelődött a munkavállalók szemében a stabilitás, a biztonság, illetve a rugalmas foglalkoztatási formák egy-egy cég megítélése során. Az elmúlt időszakban rendszeresen kértünk visszajelzést a munkatársainktól arról, hogy elégedettek-e a biztonságot szolgáló intézkedéseinkkel, vagy a kommunikációval kapcsolatban. Ezeket a jelzéseket mindig komolyan vettük, és kiemelt figyelmet fordítottunk a rendszeres tájékoztatásra. A Family Leave program kapcsán kiegészítjük a táppénz ellátást azoknak, akik a COVID-fertőzés miatt, vagy közeli hozzátartozó ápolása miatt nem tudnak dolgozni. A pandémia miatt elmaradt tavalyi rendezvényekre szánt összeget pedig az év végén odaadtuk a kollégáinknak, hogy kényelmesebb home office-t tudjanak maguknak kialakítani. A legutóbbi elkötelezettség felmérés során azt a visszajelzést kaptuk, hogy a járvány után a munkatársaink szeretnének hetente 2 napot otthonról dolgozni, így felemeltük a heti home office-napok számát az eddigi egyről kettőre. Ebből a belső felmérésünkből az is kiderült, hogy a kollégáink 90 százaléka úgy érezte, a biztonságuk az elsődleges prioritás a vezetők számára. Kihívásokkal teli időszakot élünk meg, és számunkra ez a visszajelzés egy újabb pozitív megerősítés arra, hogy az egyik legjobb hosszú távú befektetés az, amit a munkavállalóinkért teszünk, hogy biztonságban érezhessék magukat, és tudják, hogy bármilyen helyzetben számíthatnak a közösségre” – mondta el Ivanov Katalin, a Schneider Electric Zrt. HR igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újra trendi a butatelefon

A fiatalok körében egyre népszerűbb Nokia 2660 Flip mostantól Pop Pink és Lush Green színben is elérhető. A butatelefonok egy új aranykor hajnalán állnak, ahogy a Z és Y generáció tagjai tudatosan keresik a...
televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Ezek a legnépszerűbb bulihelyek

Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest...

Sosem volt még ilyen szórakoztató a kalóriaégetés

A VR fitnesznek köszönhetően javul az állóképesség, az izomzat erősödik és kellő kitartással a mérleg is egyre kevesebbet mutathat.Manapság az egészségtudatos életmód, a helyes táplálkozás és a sport központi szerepet tölt be az emberek...

Új vezérigazgatóval erősít a PENNY

Új vezérigazgató érkezik július 1-jétől a PENNY Magyarország élére Mathias Mentrop személyében. Mentrop jelenleg a csehországi PENNY-hálózat operatív igazgatójaként tevékenykedik, pozíciójában a jelenlegi magyarországi vezérigazgatót, Florian Jens Naegelét váltja majd.Mathias Mentrop több mint tízévnyi...

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változások a Westendben

Gőzerővel folynak a munkálatok Magyarország leglátogatottabb ételudvarának, a Westend Food Courtnak a felújításán, amely az eddigi legnagyobb átalakulás a bevásárlóközpont történelmében. A terveket a Westend igényei alapján a nemzetközileg is elismert Hello Wood csapata...

Újra trendi a butatelefon

A fiatalok körében egyre népszerűbb Nokia 2660 Flip mostantól Pop Pink és Lush Green színben is elérhető. A butatelefonok egy új aranykor hajnalán állnak, ahogy a Z és Y generáció tagjai tudatosan keresik a...
televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....