- Hirdetés -

Így dolgozunk a COVID alatt

|

- Hirdetés -

A legtöbben ugyanabban a pozícióban dolgoznak, mint egy éve, kevesen kaptak anyagi vagy lelki támogatást a COVID alatt a munkaadótól és a megkérdezettek közel ötöde aktívan keres új munkahelyet – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A válaszadók túlnyomó többsége a stabil, kiszámítható, hosszú távon is biztos működést tartja a legnagyobb értéknek egy munkáltatónál.

A Schneider Electric online kérdőívét kitöltők 56 százaléka jelenleg is ugyanabban a pozícióban dolgozik, mint egy évvel ezelőtt és viszonylag magas, 11,4 százalék azok aránya, akiknek tavaly tavasszal sem volt, illetve most sincs állásuk. A Karanténkarrier kutatás arra is rámutatott, hogy a munkavállalók közel 10 százaléka annak ellenére, hogy ugyanabban a pozícióban végzi munkáját, mint 2020 tavaszán, kevesebb fizetést kap.

A COVID-19 járvány hatalmas kihívást jelentett valamennyi gazdasági szereplő számára, a vállalkozások a gyors alkalmazkodásra és a nehéz időszak átvészelésére fókuszáltak, miközben sok családban voltak olyanok, akik elveszítették a munkájukat és váratlan kiadások is felmerültek, például a digitális oktatásra történő átállás miatt új eszközökre volt szükség. A válaszadók túlnyomó többsége (71,5 százalék) viszont azt jelezte, hogy semmilyen anyagi támogatást nem kapott munkaadójától, 5,7 százalékuk kapott egyszeri segítséget és mindössze 4,4 százalék volt azok aránya, akik nem csak anyagi támogatást, de fizetésemelést is kaptak az elmúlt egy évben.

De nem csak az anyagi, a lelki támogatás is elmaradt a legtöbb válaszadó esetében, a kérdőívet kitöltők majdnem 60 százaléka ugyanis arról számolt be, hogy semmilyen lelki/pszichikai támogatást nem kapott munkahelyétől. Az új helyzethez történő alkalmazkodás részeként a munkavállalók több mint ötöde jelezte, hogy rugalmasabb lett a munkaidő, 17 százalékuk pedig arról számolt be, hogy közvetlen főnöke rendszeresen rákérdezett arra, hogyan érzi magát. A válaszadók valamivel több mint 9 százaléka viszont elmondhatja magáról, hogy olyan helyen dolgozik, ahol valóban odafigyelnek a munkatársakra, ennyien számoltak be ugyanis arról, hogy a cégnél folyamatosan felmérték az igényeiket és amiben tudtak, segítettek.

A COVID-járvány miatti helyzetben érthető módon sokan ragaszkodnak a meglévő munkahelyükhöz, a kérdőívet kitöltők több mint 62 százaléka válaszolta azt, hogy nem tervez váltást. A legtöbben – a válaszadók 26,8 százaléka – a túl bizonytalan helyzettel indokolta ezt, de 24,6 százalék azért nem fontolgat váltást, mert elégedett a jelenlegi munkahelyével, a válaszadók 11 százaléka pedig arról számolt be, hogy jelenleg nem tud hasonló álláslehetőségről. A kérdőívet kitöltők több mint 19 százaléka viszont folyamatosan keresi új munkahelyét és adott is be jelentkezéseket az elmúlt egy évben.

A hazai munkavállalók a stabil, kiszámítható, hosszú távon is biztos működést tartják egy cég legnagyobb értékének, a válaszadók 84,2 százaléka emelte ki ezt a tényezőt. A nyílt és folyamatos kommunikáció is sokak számára fontos (43 százalék), de majdnem ennyien (39,5 százalék) értékelik a rugalmasságot a munkavállalói igények/elvárások kezelésében. (Ennél a kérdésnél több lehetséges választ is megadhattak a válaszadók.) Ha azonban a munkahelyváltás kerül szóba, akkor már átértékelődnek a szempontok, ebben az esetben ugyanis a túlnyomó többség, tízből nyolc válaszadó a fizetést és egyéb anyagi juttatásokat tartja a legfontosabb tényezőnek, de szintén magas, 46 százalék azok aránya, akik a munkahelyi környezetet emelték ki. A COVID-járvány hatása is érződhet abban, hogy a biztonságot a válaszadók 35,5 százaléka jelölte meg olyan szempontként, amit figyelembe venne új munkahely kiválasztásánál, és majdnem ugyanilyen arányban (33,8 százalék) jelezték a rugalmas munkaidő fontosságát. (Ennél a kérdésnél több lehetséges választ is megadhattak a válaszadók.)

„Karanténkarrier kutatásunk jól érzékelteti, hogy mennyire felértékelődött a munkavállalók szemében a stabilitás, a biztonság, illetve a rugalmas foglalkoztatási formák egy-egy cég megítélése során. Az elmúlt időszakban rendszeresen kértünk visszajelzést a munkatársainktól arról, hogy elégedettek-e a biztonságot szolgáló intézkedéseinkkel, vagy a kommunikációval kapcsolatban. Ezeket a jelzéseket mindig komolyan vettük, és kiemelt figyelmet fordítottunk a rendszeres tájékoztatásra. A Family Leave program kapcsán kiegészítjük a táppénz ellátást azoknak, akik a COVID-fertőzés miatt, vagy közeli hozzátartozó ápolása miatt nem tudnak dolgozni. A pandémia miatt elmaradt tavalyi rendezvényekre szánt összeget pedig az év végén odaadtuk a kollégáinknak, hogy kényelmesebb home office-t tudjanak maguknak kialakítani. A legutóbbi elkötelezettség felmérés során azt a visszajelzést kaptuk, hogy a járvány után a munkatársaink szeretnének hetente 2 napot otthonról dolgozni, így felemeltük a heti home office-napok számát az eddigi egyről kettőre. Ebből a belső felmérésünkből az is kiderült, hogy a kollégáink 90 százaléka úgy érezte, a biztonságuk az elsődleges prioritás a vezetők számára. Kihívásokkal teli időszakot élünk meg, és számunkra ez a visszajelzés egy újabb pozitív megerősítés arra, hogy az egyik legjobb hosszú távú befektetés az, amit a munkavállalóinkért teszünk, hogy biztonságban érezhessék magukat, és tudják, hogy bármilyen helyzetben számíthatnak a közösségre” – mondta el Ivanov Katalin, a Schneider Electric Zrt. HR igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Gyökeresen átalakulhat az elektromos autózás

Az elektromos autók piaca rendkívül gyorsan és egyre nagyobb lendülettel fejlődik. Míg az elsőgenerációs elektromos autók hatótávolsága 150 kilométer körül volt, a gyártók ma olyan járműveken dolgoznak, amelyek egyszerre akár 1000 kilométert is képesek...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Élőben nézhetjük a leghosszabb motoros vb-t

A hétvégén elrajtol a sporttörténelem leghosszabb - és talán legizgalmasabb - gyorsaságimotoros-világbajnoksága. A MotoGP 2023-as idénye 21 versenyhétvégét ölel fel és most először sprintfutamokat is rendeznek. A Network4 csoport platformjai, az ARENA4 és a...

Nélkülözhetetlenek a digitális készségek a Z generáció szerint

A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával, háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell...

Együttműködik az Infostart.hu és az Adaptive Media

Partneri szerződést kötött az Infostart.hu és az Adaptive Media. Az együttműködés értelmében 2023. februárjától a sales house értékesíti az Infostart.hu hirdetési megoldásait. Az Inforadio.hu jogutódjaként 2018-ban indult Infostart.hu havi több mint 12 milliós oldalletöltésével mára...

Új megbízással erősít a FLOW PR

Az MSD Animal Health a FLOW PR-t bízta meg regionális lead-ügynökségi feladatokkal. A FLOW PR Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Lengyelországban és Magyarországon felel az állatgyógyászati piac egyik legnagyobb szereplőjének online és közösségimédia-aktivitásainak stratégiájáért, koordinálásáért és...

Még velünk maradnak a magas árak

A magas energiaárak továbbra is velünk maradnak, a legnagyobb nehézséget azonban a megugró kamatköltségek és a munkaerő megtartása jelentheti idén a családi cégek számára – ez derült ki a K&H családi vállalatok klub legutóbbi...

Tovább nőtt a Volkswagen

Tovább növelte nyereségességét a 2022-es üzleti év folyamán a Volkswagen márka, miközben az értékesítések hatékony menedzsmentjének és a következetes költségoptimalizálásnak köszönhetően stabil pénzügyi eredményt ért el. A különleges tételek előtti működési eredmény a kihívásokkal...

Még mindig a bérezés a legfontosabb a munkavállalóknak

Bár a legfőbb elvárás a dolgozók részéről egy adott munkával kapcsolatban, hogy egyensúlyban legyen a magánéletükkel, viszont amikor egy konkrét szerződésről kell dönteniük, a bérezés kerül első helyre a fontossági sorrendben. A Boston Consulting...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hitelből fizetjük a villanyszámlát

Az európaiak 53 százalékát ösztönzi tudatosabb fogyasztásra a megugró infláció és az energiaválság, ugyanakkor egyötödük új adósságot generált az elmúlt hat hónapban – derült ki az EOS által végzett reprezentatív kutatásból. A kutatás adatai szerint...

Gyökeresen átalakulhat az elektromos autózás

Az elektromos autók piaca rendkívül gyorsan és egyre nagyobb lendülettel fejlődik. Míg az elsőgenerációs elektromos autók hatótávolsága 150 kilométer körül volt, a gyártók ma olyan járműveken dolgoznak, amelyek egyszerre akár 1000 kilométert is képesek...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Élőben nézhetjük a leghosszabb motoros vb-t

A hétvégén elrajtol a sporttörténelem leghosszabb - és talán legizgalmasabb - gyorsaságimotoros-világbajnoksága. A MotoGP 2023-as idénye 21 versenyhétvégét ölel fel és most először sprintfutamokat is rendeznek. A Network4 csoport platformjai, az ARENA4 és a...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....