- Hirdetés -

Bíró Pál a TOP50 élén

|

Bíró Pál végzett az első helyen a Marketing&Media magazin legmeghatározóbb hazai digitális szakembereket bemutató rangsorában, ami idén először 50 fős. A második Gulyás Márton, a Partizán YouTube-csatorna alapító-főszerkesztője lett, míg a harmadik pozícióban a tavalyi éllovas Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsi elnöke található.

Bíró Pál első helye nem szorul magyarázatra, hiszen a globális mogul a hazai piacon is domináns szereplő, és ez még úgy is biztosan állítható, hogy a Magyarországon elért árbevételükről csak becslések állnak rendelkezésre. Bíró Pál egyébként évek óta stabil szereplője a listának, a mostanival együtt kilenc alkalommal kapott helyet az összeállításban. Igaz, először még a YouTube hazai vezetőjeként került be a Top 25-be.

Alig volt kieső

A rangsor szereplőinek a cserélődése 2013 óta nagyon hasonlóan alakult, nagyjából a szereplők harmada változott egyik évről a másikra. Ez a fluktuáció egyébként kicsit mindig is magasabb volt, mint a médiapiaci Top 50 esetén, amiben szerepet játszott az is, hogy tíz év alatt nagyon sokat változott a digitális terület. Az idén a lista szereplőinek a duplázódása miatt nincs a korábbi évekkel összehasonlítható cserélődési arány.

Ami viszont érdekes, hogy a 2021-es Top 25 szereplői közül egy kivételével mindenki helyet kapott a friss rangsorban. Az egyetlen kieső Patai Zoltán, aki tavaly a Foodpanda ügyvezető igazgatójaként került a 18. helyre, azonban az idén tavasszal távozott a társaságtól. Amennyiben marad a cégnél, akkor jó eséllyel a 2022-es Top 50-ben is helye lett volna. A tavalyi Top 25-ös szereplők közül még valaki, Palocsay Géza váltott munkahelyet. Az Adevinta Hungary ügyvezetői székéből tavasszal igazolt át a Pepita webáruházat és online piacteret működtető társasághoz. Amennyiben maradunk a 25-ös listánál, akkor nem biztos, hogy szerepelne az összeállításban, így viszont a 46. helyen még mindig is láthatjuk a nevét. Palocsay Géza egyébként egy rekordot továbbra is őriz, ugyanis eddig ő volt az, aki a legtöbbször, három alkalommal végzett az első helyen.

Újoncözön

A rangsor bővülésének köszönhetően 2021-hez viszonyítva 26 új nevet találhatunk a listán. Közülük 18-an teljesen új szereplőnek számítanak, azaz egyik Top 25-ben, illetve Top Dogs-összeállításban sem kaptak helyet. Nyolcan pedig a korábbi esztendőkben már feltűntek a listán. Az összeállításunk legjobb helyen debütáló újoncának Gulyás Márton, a Partizán YouTube-csatorna alapító-főszerkesztője számít. Egyből a lista második helyén kezdett, ami igen figyelemreméltó eredmény. Külön érdekes, hogy nem egy online híroldal, hanem egy videós csatorna vezetőjeként érte el ezt az eredményt, ami nagyon jól mutatja a digitális tartalomfogyasztás változását.

Az új szereplők közül a második legjobb kezdés Perényi András nevéhez fűződik, aki a 14. helyen végzett mint a Webshippy első embere. A webáruházak számára logisztikai szolgáltatást nyújtó társaság 2016-ban indult, és rövid idő alatt robbant be a piacra. Szintén az új szereplők közé tartozik Sárospataki Albert, a 2013-ban elindult Billingo online számlázó szolgáltatás alapító vezérigazgatója. A fentiek közül mindegyik igazi sikertörténetnek számít a maga területén.

Kategóriás átrendeződés

Bár az összeállításunk már 2013 óta egy rangsor, azért a Top Dogs időkből annyit megőriztünk, hogy öt nagy kategóriába soroljuk a szereplőket. Ezen a téren az elmúlt évek trendjének az számított, hogy a lista legtöbb szereplőjét adó Topvezetők mellé egyre inkább felzárkóztak az E-kereskedők.

A 25-ös rangsor szereplőinek a legnagyobb részét az előbbi két kategória adta, de a Véleményvezérek-főszerkesztők is szorosan követték őket. Az Alapító-innovátorok és a Digitális szakemberek listás szereplése inkább csak jelképes volt. Az elmúlt évben az utóbbi két kategóriába csupán két-két szakember tartozott. A lista ötvenessé bővítése kicsit változtatott a kategóriák közötti erőviszonyokon. Tavaly a Topvezető számított a legnépesebbnek, ők adták a szereplők 32 százalékát, most viszont a részarányuk 22 százalékra csökkent.

Szintén visszaesett az elmúlt néhány évben üstökösként feltörő E-kereskedők részaránya, tavaly még a listás szereplők 28, most 24 százalékát adták. A 25-ről 50-re való bővítéssel úgy tűnik, hogy a Véleményvezérek-főszerkesztők kategória járt a legjobban. Tavaly a lista 24 százalékát adták, és 2021-ig inkább az volt a trend, hogy csökken a súlyuk. Ehhez képest az idén a legnépesebb társasággá léptek elő, az összeállításunk 28 százalékát foglalják el. A két „minikategóriánk” is nyert a rangsor férőhelyeinek a bővítésével. A Digitális szakemberek csak egy kicsit, hiszen a nyolcszázalékos részarányuk tízre nőtt. Az Alapító-innovátorok viszont jelentősen előreléptek, mert a 2021- es nyolc százalékról a duplájára, 16-ra nőtt az arányuk.

 

A rangsorban az az 50 digitális szakember szerepel, akiket az idén a Marketing&Media 19 fős zsűrije a legmeghatározóbbaknak talált. Azért döntöttünk a rangsor bővítése mellett, mert 2010 óta a hazai digitális ökoszisztéma jelentős fejlődésen ment keresztül. Ma már a gazdaság és az élet szinte minden területére óriási hatással van a digitalizáció, mindez pedig a digitális szakemberek megnövekedett számában is jól látszik.

A szavazás ezúttal is kétkörös volt. Először öt kategóriába sorolva összeállítottunk egy közel 180 fős listát. A névsor elkészítése után következett a voksolás, hármas szempontrendszer alapján.

Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. Az első két esetben 1–10-es skálán történt a pontozás, míg a változásfaktor esetén –5 és +5-ös skálán voksolt a zsűri. A szavazás eredményeképpen alakult ki végül az 50-es rangsor.

A zsűrizésben a szerkesztőség újságírói mellett elismert piac szakemberek, a digitális színtér meghatározó vezetői, a szakmai szövetségek elnökei és az ügynökségek digitális vezetői vettek részt, összesen 19-en dolgoztak rajta. Fontosnak tartjuk jelezni, hogy a zsűri tagjai nem pontozták saját magukat, cégük alkalmazottjait, vezetőit és tulajdonosait.

A legmeghatározóbb digitális szakemberek rangsor első tíz helyezettje

 

A jövő héten további elemzéseket közlünk a TOP50 rangsor kapcsán, illetve az élmezőny tagjaival készült interjúk is olvashatók lesznek az mmonline.hu-n. A teljes TOP50 rangsor a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...