- Hirdetés -

Black Friday: a Jófogáson landolhatnak a lecserélt holmik

|

Az emelkedő költségek és a gazdasági bizonytalanságok hatására sokan inkább tartózkodnak a vásárlástól, mintsem, hogy új termékekre költsenek. Ugyanakkor a Jófogás felhasználói körében végzett felmérés eredményei arra is rámutattak, hogy a vásárlók jelentős része nyitott second hand tárgyak vásárlására, így a használt cikkek iránti érdeklődés növekedhet az idei Fekete Péntek alkalmával.

A vásárlók egyre inkább a takarékosság és a környezetbarát megoldások felé fordulnak - derül ki a Jófogás legfrissebb online felméréséből, amelyre több mint 2500 válasz érkezett be. A Black Friday apropóján készített kérdőív szerint a válaszadók 52 százaléka nem tervez vásárlást kifejezetten ebben a promóciós időszakban, 28 százalékuk még nem döntötte el, hogy vásárol-e és 20 százalékuk biztos abban, hogy beszerez valamit az idei akciókban.

A többség 10 ezer forint alatt tervez költeni

A használt termékek iránti kereslet továbbra is jelentős, mivel sokan az új árucikkek helyett a kedvezőbb árú, másodkézből származó alternatívákat részesítik előnyben. A felmérést kitöltők közel 40 százaléka kifejezetten szívesen vásárolna second hand terméket a Black Friday során, harmada pedig nyitott lenne rá, leginkább anyagi megfontolások miatt. A válaszadók 64 százaléka azért preferálja a használt termékeket, mert ezekkel jobban járhat anyagilag, de sok vásárló az egyedi, ritka termékek miatt választja a használt piacot. A felmérés azt is megmutatta, hogy a környezetvédelmi szempontok is egyre fontosabbak, 12 százalék említette ezt mint vásárlási motivációt, ami a tavalyi évvel összehasonlítva 20 százalékos növekedést jelent.

A felmérés szerint, akik terveznek költeni a Black Friday promóciós időszakban, jellemzően alacsony költségvetéssel számolnak. A legtöbben (45 százalék) legfeljebb 10 ezer forintot szánnak vásárlásra, a válaszadók 28 százaléka 10 és 50 ezer forint közötti összeget tart reálisnak. Csak kevesen gondolkoznak ennél nagyobb kiadásban (százezer forint felett például mindössze 12 százalék). A kedvezmények fontos szerepet játszanak a vásárlói döntések meghozatalakor: a vevők 41 százalékának nagyon fontos az árkedvezmény mértéke, ugyanakkor a válaszadók negyede egyáltalán nem tekinti ezeket mérvadónak. Noha továbbra is az elektronikai eszközök a legnépszerűbbek, minden negyedik vásárló bármit szívesen megvenne, ami jól le van árazva. Az új termékek vásárlása miatt szükségtelenné vált régi tárgyak eladását minden harmadik ember tervezi.

A kis- és középvállalkozások kiszorulnak

Bár a Jófogáson elsősorban magánszemélyek hirdetnek, egyre több üzlet is jelen van a platformon, hogy ezáltal szélesebb közönséget érjen el. A Black Friday kapcsán a Jófogás az üzleti felhasználók véleményét is megkérdezte: többségük úgy érzi, hogy ez az időszak inkább a nagyvállalatok számára releváns, ők kevésbé tudnak érvényesülni a nagy médiazajban.

A válaszok alapján sok kis üzlet nem tapasztal jelentős forgalomnövekedést ebben az időszakban. Ugyanakkor minden harmadik jófogásozó vásárol üzleti fiókoktól, nagy részük azért, mert itt nagyobb választékkal találkozhatnak, 26 százalék pedig elsődlegesen a hivatalos garancia miatt dönt az üzletek mellett. Akadnak olyanok is, akik – környezetvédelmi okokból – kifejezetten kerülik az új termékeket, és csak használt árukat keresnek, a Jófogás Boltok között szép számmal akadnak használt, felújított termékeket kínálók is.

Az üzleti felhasználók azt tapasztalják a platformon, hogy a legnépszerűbb átvételi mód a személyes úton történő, ezt közel 40 százalékkal a házhozszállítás követi. Ettől az aránytól egyelőre elmarad a csomagpontok és csomagautomaták iránti igény. Fizetés terén az utánvétes készpénzes megoldás vezet, de sokan választanak banki átutalást vagy utánvétes bankkártyás fizetést is, az online bankkártyás fizetés a legkevésbé népszerű opció.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...