- Hirdetés -

Rádiós döntést hozott és eljárásokat indított a Médiatanács

|

Újabb rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázaton hirdetett nyertest a Médiatanács a november 26-i ülésén. A testület hatósági eljárás indított a TV2 ellen a Tények Plusz egyik adása miatt.

A Mosoly Média Nonprofit Kft. lett a nyertese a Médiatanács által egy Kiskunfélegyháza telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára kiírt pályázatnak. A Mosoly Média Nonprofit Kft., amely Rádió Smile állandó megnevezéssel jelenleg is kisközösségi médiaszolgáltatást működtet a településen, egyedüliként nyújtott be érvényes és minden feltételnek megfelelő ajánlatot a pályázati eljárásban.

A testület hatósági eljárásban megállapította, hogy a Helyi Rádió Kft. által üzemeltetett Salgótarján 100,4 MHz helyi vételkörzetű, kereskedelmi jellegű, 100,4 Rádió 1 állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatás július 9–15. között megsértette szerződéses vállalásait azáltal, hogy nem tett közzé megfelelő mennyiségű közszolgálati, helyi közélettel foglalkozó, illetve a mindennapi életet segítő műsorszámot és szöveget, valamint megszegte a zenei művek közzétételére vonatkozó előírásokat is. A Médiatanács mindezek miatt 60 ezer forint bírságot rótt ki a médiaszolgáltatóra, és a jogsértés tényéről szóló közlemény közzétételére is kötelezte.

Eljárást indított a Médiatanács a Radio Plus Kft. által üzemeltetett Gyöngyös 101,7 MHz helyi vételkörzetű, kereskedelmi jellegű, 101,7 Rádió 1 állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatás október 14–20. között sugárzott műsora miatt. Ebben az időszakban ugyanis a médiaszolgáltató vélelmezhetően nem tett eleget a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámokra vonatkozó szerződéses vállalásainak, emellett elmulasztotta a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámok közzétételére, valamint a magyar zenei művek arányára vonatkozó vállalásainak teljesítését is.

Hatósági eljárás indult a TV2 ellen a Tények Plusz 221., szeptember 4-én 18 óra 45 perctől sugárzott adása miatt. A kifogásolt műsorrészben előbb két, iskolai zaklatás áldozatává vált kamasz tragédiáját dolgozták fel egy riportban, a médiaszolgáltató ugyanakkor az érzékeny témáról szóló tudósítását egy zenés tehetségkutató promóciójával kötötte össze, ezzel megsérthette az emberi méltóság tiszteletben tartására vonatkozó törvényi rendelkezést. E műsorszámot a csatorna szeptember 7-én megismételte, valamint a Tények.hu és a TV2 Play megnevezésű lekérhető audiovizuális médiaszolgáltatásokon is elérhetővé tette.

A Tények.hu megnevezésű, www.tenyek.hu lekérhető audiovizuális médiaszolgáltatáson 2024. szeptember 7-én közzétett Tények Plusz adás, 2024. szeptember 4., szerda című műsorszámmal kapcsolatban felmerült a kiskorúakat védő törvényi rendelkezések megsértésének lehetősége is, mivel a médiaszolgáltató a műsorszám korhatári kategóriáját a műsorkínálatot tartalmazó felületén nem tüntette fel.

A Médiatanács vizsgálja azt is, hogy az ATV-n az Egyenes Beszéd című műsorszám október 1-jén sugárzott adásának az izraeli–palesztin konfliktust érintő, aktuális külpolitikai kérdésekkel foglalkozó szegmensében elhangzottak sértik-e az emberi méltóságot, emiatt hatósági eljárás indult az ATV Zrt.-vel szemben is.

A hatóság korábban több műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatban is a joghatósággal rendelkező holland társhatósághoz, a COMISSARIAT VOOR DE MEDIA-hoz (CVDM) fordult, amely több esetben is egyetértett az NMHH jelzésével. Ezek közé tartozott a Nick Toons (Hungary) csatornán közzétett A Lármás család több epizódja, amelyek esetében a médiaszolgáltató nem alkalmazott korhatári besorolást. A CVDM felhívta a mulasztásra a Nick Toons figyelmét.

A Netflixen elérhető Levél a királynak című műsorszám 1. évad, 6., Amikor feljön a vérhold című epizódját „10+” korhatári jelöléssel látta el a médiaszolgáltató. A holland társhatóság tájékoztatása szerint a műsorszám első évada „tizenkét éven felülieknek ajánlott” besorolást kapott – megfelelően –, így a médiaszolgáltató klasszifikációja helytelen volt, amiről tájékoztatást kapott a Netflix.

A Viasat 3 (Hungary) állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson április 20-án 18 óra 50 perces kezdettel sugárzott Rampage-Tombolás című műsorszámot a médiaszolgáltató nem a korhatár- besorolásának megfelelő időpontban sugározta. A NICAM ezért felhívta a Viasat3 médiaszolgáltatójának figyelmét az előírások megsértésére, továbbá felszólította, hogy alkalmazza szabályszerűen az előírt idősávokat.

A Nick Toons (Hungary) állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson 2024. április 7-én 19 óra 12 perces kezdettel sugárzott A Casagrande család című műsorszám Rumbára fel!, Rossz kutya című epizódját a médiaszolgáltató korhatár-megjelölés nélkül tette közzé. A holland hatóság felhívta a médiaszolgáltató figyelmét arra, hogy köteles valamennyi évadot korhatár-besorolással ellátni. Ezt követően a Nick Toons eleget tett besorolási kötelezettségének, és az évadot „hat éven aluliaknak nem ajánlott” jelöléssel látta el az erőszak ábrázolására és félelemkeltő tartalomra vonatkozó figyelmeztetés mellett.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...