- Hirdetés -

Brandsztorik a nagyvilágból

|

Nagyot nyert a BioNTech, továbbra is az Apple a legértékesebb márka. Meglepő lépésre szánta el magát a Lush, modernizálják az El Clásicót és eljött a robotfutárok kora – íme a Marketing&Media magazin válogatása az idei év érdekes márkasztorijaiból.

Techcégek uralják a márkák rangsorát

Az Interbrand legértékesebb globális brandeket bemutató rangsorában szereplő száz márka összesített értéke 2667,5 milliárd dollár, ami 15 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb fejlődést a Tesla mutatta fel, amely 36,27 milliárd dolláros márkaértékkel szerepel a listán. A cég piaci értéke közel 900 milliárd dollár, ez az egy évvel korábbihoz képest 184 százalékos bővülést jelent.

A rangsor élén az Apple található 408 milliárd dolláros márkaértékkel, ők valamivel több mint negyedével növelték a brand értékét. Hasonló fejlődést mutatott fel a második Amazon és a harmadik Microsoft is. A technológiai cégek fölényét mutatja, hogy a negyedik és ötödik helyen is a szektor képviselői találhatók, a Google és a Samsung.

Megszázszorozta bevételét a Biontech

Az előző évinél majdnem százszor nagyobb bevételt ért el a január–szeptemberi időszakban a BioNTech német biotechnológiai kutatóvállalat, amely a Pfizer amerikai gyógyszeripari óriáscéggel kifejlesztette az Európai Unióban elsőként engedélyezett védőoltást a koronavírus ellen. A 2008-ban indított technológiai vállalkozás 13,44 milliárd euró bevételt ért el kilenc hónap alatt, szemben az egy évvel korábbi 136,9 millióval.

A Lush törli magát a közösségi médiából

A főleg a fiatalabb korosztályok körében népszerű kozmetikai márka a döntését azzal indokolta, hogy a közösségimédia-felületek kifejezetten károsak az emberekre, és amíg ezt nem oldják meg, addig vissza sem fog térni azokra. A Lush bejelentésében hangsúlyozta, csakis akkor térnek vissza ezekre a platformokra, ha azokat biztonságosabbá teszik az üzemeltetők. A cég távozik az Instagramról, a Facebookról, a Snapchatről és a TikTokról mind a 48 országban, ahol jelen van.

Új márkaidentitást kapott az El Clásico

A spanyol labdarúgó-bajnokság két legmagasabb osztályát összefogó és menedzselő szervezet, a LaLiga igyekszik karakterisztikus logóval és vizuális elemekkel méltó körítést adni a Barcelona és a Real Madrid meccsének. Az El Clásico promóciós munkájának célja, hogy tükrözze az ikonikus rivalizálás értékeit: erő, szenvedély, technológia, innováció, dinamizmus, szórakoztatás és globalitás. Emellett szeretnék csökkenteni a távolságot a sztárok és a követőik között, közelebb hozva a szurkolókat, hogy érezzék, ők is szerves részei a játéknak.

Robotok segítenek az ételfutároknak

Az Umami Burger és a Krispy Rice márkát birtokló C3 a Coco robotikai céggel működik együtt Los Angelesben, hogy ezzel is hatékonyabbá tegye a házhoz szállítást. A robot 97 százalékban pontosan érkezik a megrendelés helyszínére, és nemcsak a felére csökkenti a kiszállítási költségeket, hanem a hagyományos házhoz szállításhoz képest 30 százalékkal gyorsabban érkezik meg az étel.

Európában az észt Starship cég több mint ezer robotból álló flottája alig két év alatt a kétmilliomodik kiszállított megrendelésen is túl van. Guruló robotfutáraik érzékelők, kamera és GPS segítségével közlekednek, bár távirányító központokból és műholdakról is figyelik őket. Egy robotba négy nagy pizza is belefér, és amikor megérkezik, a megrendelő a telefonjára kapott kód segítségével kinyithatja a fedelét és kiveheti a meleg ételt.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...