- Hirdetés -

Techvezérek a digitalizációról és a jövőről – 3. rész

|

- Hirdetés -

A tavalyi nagy ugrás után idén is folytatódott a digitalizáció térhódítása, a Marketing&Media magazin pedig infokommunikációs társaságok és startupok vezetőit kérdezte arról, hogyan látják a piacot, mik a meghatározó trendek és mire számítanak a jövőben. Sorozatunk harmadik részében Wagner Tibor, a Xiaomi hazai vezetője beszél az 5G-ben rejlő lehetőségekről, Boda József, a Codecool társalapítója elárulta, mennyire tartja hosszú távon is működőképes megoldásnak a távoktatást, Szekeres Péter, a Neticle vezérigazgatója pedig a jövő évi tőkebevonási terveikről is beszámolt.

Óriási lehetőséget látunk az 5G-s készülékekben

Wagner Tibor, Xiaomi Technologies, országigazgató

- A múlt évben látványosan felpörgött a digitalizáció, hogyan látod, az idén is maradt a lendület? Mely területeken volt a legnagyobb a változás véleményed szerint?

- Az elmúlt időszakban a pandémia jelentősen előrelendítette a digitális transzformációt az élet szinte összes területén. Számomra az innováció, a magas minőségre való törekvés, a folyamatos kutatásfejlesztés a piacok legfontosabb vezérlőelve. Napjainkban a digitalizáció a mobilplatformok révén az átalakulás egyik legfontosabb hajtóereje. A piaci változásokban jelentős szerepe van annak, hogy melyik szereplő milyen hamar teszi elérhetővé a legújabb technológiákat és természetesen annak is, hogy az egyes piacokon hogyan alakul az elérhető választék.

- A Xiaominak milyen éve volt Magyarországon?

- A Xiaomi a Canalys piacelemző cég adatai alapján 2021 második negyedévében először érte el az első helyet az európai okostelefonpiacon, Magyarországon pedig 89 százalékkal több készüléket szállított le, mint az előző év azonos időszakában, amivel a második legnagyobb piaci szereplő lett. Mi nem csupán a piaci növekedéssel együtt nőttünk, hanem azáltal is, hogy a többféle termékre és szoftveres megoldásra építő Xiaomi-ökoszisztéma dinamikusan növekszik.

- Folyamatosan bővül az 5G-s lefedettség az országban, véleményed szerint miben hozza a legnagyobb változást az új generációs mobiltechnológia?

- Az 5G-hálózatok és -funkciók bevezetésével az okos-ökoszisztémában van a jövő, amelynek az alfája és ómegája az okostelefonunk, így a különböző AIoT-termékek (porszívó, párásító, légtisztító stb.) működését tudjuk gördülékenyen összehangolni. A távolról vezérelhető eszközeink jelentősen megkönnyíthetik a felhasználók mindennapjait, és ezt az 5G-hálózatok sebességben nagyon meggyorsíthatják. A Xiaomi óriási lehetőséget lát az 5G-s készülékekben, hiszen a cég talán a legerősebb abban a világon, hogyan lehet egy új technológiát, ami relatív drága, nagyon gyorsan demokratizálni és elérhető áron a piacra hozni. A termékportfóliónk kínálatában is látszik ez a törekvésünk, hiszen az 5G-képes készülékeket nem csupán a flagship termékkategóriákban kínáljuk, hanem egészen a belépő szintű árkategóriában is elérhetővé tesszük ezt a képességet.

- Az idén talán a csiphiány okozta a legnagyobb kihívást a mobilgyártóknak, hogyan látod, jövőre is ez lesz a legnagyobb gond?

- A mobilpiacon kívül rengeteg iparágban volt jellemző ez a probléma az elmúlt időszakban. Ez részben annak is köszönhető, hogy a digitalizáció lassan minden szektorban utat tör magának, és ennek nélkülözhetetlen hardveres alapját képzik a csipek. Annak ellenére, hogy időről időre mi is találkozunk ezekkel a kihívásokkal, a Xiaomi azon dolgozik, hogy több beszállítóval is együttműködve lássa el készülékeit lapkakészletekkel. Ennek köszönhetően pedig több lábon állva a készülékek tervezésekor és gyártásakor számításba tudjuk venni a rendelkezésre álló erőforrásokat annak érdekében, hogy vásárlóink a lehető legkevesebbet érezzék az alkatrészkészletek aktuális helyzetéből.

 

Minőségi digitális kompetenciafejlesztés

Boda József, Codecool, társalapító-ügyvezető

 

 

- Mi volt a legnagyobb kihívás az idén a Codecool számára?

- Augusztusban campust nyitottunk Ausztriában, így a Codecool már négy országban van jelen. Egy új lokáció nyitása mindig kihívásokkal teli időszakot jelent, amit rengeteg előkészület előz meg. Szinte teljesen a nulláról kell felépíteni egy új szervezetet egy olyan környezetben, ahol gyakran eltérő munkaügyi és jogi szabályozásoknak kell megfelelni. És természetesen a sikeres nyitás után következik a munka oroszlánrésze, hiszen ismertté kell válni az új piacon, és a megszokott minőségben indítani a képzéseket. Elég nagy kihívást jelentett az állami struktúraváltó képzések lebonyolítása is, hiszen az első program során 300 diák érkezett hozzánk, míg a második alkalommal 160 fő kezdte meg a tanulást nálunk.

- Mi pörgethetné fel még jobban a digitalizációt itthon?

- A hazai programozóiskolák képzései nagy szerepet játszanak a lakosság, az aktív munkaerő digitális kompetenciáinak fejlesztésében. Azonban azt is látjuk, hogy egy átfogó, nagyobb volumenű kezdeményezésnek milyen kedvező hatása van, ezért fontos lenne azon keretek kialakítása, amelyek támogatják a magyar lakosság, a munkavállalók minőségi digitális kompetenciafejlesztését. Ehhez nem elegendők a rövid, 100 órás tanfolyamok. Ha valódi változást akarunk elérni, és a munkaerőpiacon hasznosítható, több tízezer naprakész tudású embert akarunk képezni a következő évekre (ami kellene ahhoz, hogy Magyarország a régióban, Európában élen járó ország legyen a digitális kompetenciák terén), meg kell oldanunk, hogy a fiatal felnőttek képesek legyen 4–12 hónapot teljes egészében új IT-szakmák elsajátítására fordítani.

 

- Mennyire épülhet be tartósan az oktatásba a távmegoldás?

- Lassan kétéves tapasztalatunk gyűlt össze ezen a téren, a távmegoldások teljes mértékben beépülhetnek, és úgy látjuk, hogy be is épülnek az oktatásba. A járvány által okozott kényszer miatt már 2020 óta van online oktatásunk, és az idén augusztusban kifejezetten azért indítottuk el az online végezhető 12 hónapos, állásgaranciával kínált Full Stack fejlesztő képzésünket, mert azt láttuk, hogy egyre nagyobb az igény a távolról való tanulásra. Jövőre még nagyobb hangsúlyt fektetünk erre a képzési formára. A távmunka, a home office és a hibrid megoldások mára teljesen általános foglalkoztatási formává váltak, így az online Full Stack képzésre nyújtott állásgarancia is egyre több partnerünknél biztosít elhelyezkedést.

- Mi lesz a legfontosabb feladat a Codecool számára 2022-ben?

- Az online végezhető képzések népszerűsítése, a piaci igényekre reflektáló új kurzusok fejlesztése és a célkitűzéseinknek megfelelő diákszámok elérése mind a négy országban, ahol a Codecool jelen van a régióban. Szeretnénk felskálázni a vállalati át- és továbbképzési programjainkat.

 

Kellenek a jó emberi benyomások

Szekeres Péter, Neticle Zrt., vezérigazgató

 

 

- Véleményed szerint a felgyorsult digitalizáció következményei mely területeken mutatkoznak meg leginkább?

- Az látszódik, hogy a digitalizációs folyamatok miatt az online vásárlás és szerződéskötés a hétköznapjaink szerves része lett. Ez sok esetben izgalmas logisztikai fejlesztésekkel és e-kereskedelmi ügyfélélménnyel is jár. A marketingben pedig a digitális büdzsék erősödtek: sokkal nagyobb a verseny a jó találati helyekért és a figyelemért online, mert más offline csatornák háttérbe szorultak. Rövidebbek a digitális kampányok életciklusai. Nehezebb kitűnni és nehezebb jó konverziókat elérni, így aki ezekben kiváló, az nagy nemzetközi sikereket tud elérni.

- A Neticle számára mi volt a legnagyobb feladat 2021-ben?

- Két dolgot emelnék ki. A nagyvállalati kapcsolatépítés nagyon nehéz csak online, nagyobb rendezvények, személyes meetupok nélkül. Érdekes és releváns tartalmakkal, rendszeres szakmai anyagokkal és ügyfélsztorikkal bővítettük a szakmai networkünket és az ügyfélkörünket nemzetközi szinten. Ez érezhetően még jobban ment volna személyes lehetőségekkel. A másik kihívás a hibrid/remote munkastruktúra miatti összetartása és motiválása a Neticle-csapatnak. Az év nagy részét irodán kívül töltötték a kollégák. Sikeresen vezettük be a teljesen rugalmas hibrid stílust, mindenki hatékony és transzparens maradt, de nagyon nehéz olyan összetartásokat kitalálni, amelyek szórakoztatók és működnek hibrid módban is. Fontos, hogy ne csak remote együtt dolgozó freelancerek legyünk.

- Mit gondolsz, folytatódik-e a gyors digitalizáció, vagy ha elmúlik a járvány, akkor visszarendeződés lesz?

- Akik most digitalizációs projekteket indítanak, nem fognak ebből visszavenni, ez nem átmeneti megoldás: a fogyasztók, az ügyfelek is elvárják a kiváló digitális kiszolgálást, ebből nem lesz visszalépés. Épp ellenkezőleg: még egyszerűbb, még gyorsabb és még kényelmesebb tranzakciókra lesz szükség.

- Hogyan látod, mi lesz a Neticle számára a legnagyobb kihívás jövőre?

- Mivel jól sikerült növekednünk és szépen alakul a történetünk, ezért újabb tőkebevonást tervezünk. Izgalmas lesz megnézni, hogy hogyan lehet befektetői bizalmat építeni és befektetési folyamatot menedzselni szinte teljesen online. Akármilyen szépek egy scale-up számai, kellenek a jó emberi benyomások, és remélem, hogy ezt jól át tudjuk majd adni

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA