- Hirdetés -

Brandsztorik a nagyvilágból

|

- Hirdetés -

Nagyot nyert a BioNTech, továbbra is az Apple a legértékesebb márka. Meglepő lépésre szánta el magát a Lush, modernizálják az El Clásicót és eljött a robotfutárok kora – íme a Marketing&Media magazin válogatása az idei év érdekes márkasztorijaiból.

Techcégek uralják a márkák rangsorát

Az Interbrand legértékesebb globális brandeket bemutató rangsorában szereplő száz márka összesített értéke 2667,5 milliárd dollár, ami 15 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb fejlődést a Tesla mutatta fel, amely 36,27 milliárd dolláros márkaértékkel szerepel a listán. A cég piaci értéke közel 900 milliárd dollár, ez az egy évvel korábbihoz képest 184 százalékos bővülést jelent.

A rangsor élén az Apple található 408 milliárd dolláros márkaértékkel, ők valamivel több mint negyedével növelték a brand értékét. Hasonló fejlődést mutatott fel a második Amazon és a harmadik Microsoft is. A technológiai cégek fölényét mutatja, hogy a negyedik és ötödik helyen is a szektor képviselői találhatók, a Google és a Samsung.

Megszázszorozta bevételét a Biontech

Az előző évinél majdnem százszor nagyobb bevételt ért el a január–szeptemberi időszakban a BioNTech német biotechnológiai kutatóvállalat, amely a Pfizer amerikai gyógyszeripari óriáscéggel kifejlesztette az Európai Unióban elsőként engedélyezett védőoltást a koronavírus ellen. A 2008-ban indított technológiai vállalkozás 13,44 milliárd euró bevételt ért el kilenc hónap alatt, szemben az egy évvel korábbi 136,9 millióval.

A Lush törli magát a közösségi médiából

A főleg a fiatalabb korosztályok körében népszerű kozmetikai márka a döntését azzal indokolta, hogy a közösségimédia-felületek kifejezetten károsak az emberekre, és amíg ezt nem oldják meg, addig vissza sem fog térni azokra. A Lush bejelentésében hangsúlyozta, csakis akkor térnek vissza ezekre a platformokra, ha azokat biztonságosabbá teszik az üzemeltetők. A cég távozik az Instagramról, a Facebookról, a Snapchatről és a TikTokról mind a 48 országban, ahol jelen van.

Új márkaidentitást kapott az El Clásico

A spanyol labdarúgó-bajnokság két legmagasabb osztályát összefogó és menedzselő szervezet, a LaLiga igyekszik karakterisztikus logóval és vizuális elemekkel méltó körítést adni a Barcelona és a Real Madrid meccsének. Az El Clásico promóciós munkájának célja, hogy tükrözze az ikonikus rivalizálás értékeit: erő, szenvedély, technológia, innováció, dinamizmus, szórakoztatás és globalitás. Emellett szeretnék csökkenteni a távolságot a sztárok és a követőik között, közelebb hozva a szurkolókat, hogy érezzék, ők is szerves részei a játéknak.

Robotok segítenek az ételfutároknak

Az Umami Burger és a Krispy Rice márkát birtokló C3 a Coco robotikai céggel működik együtt Los Angelesben, hogy ezzel is hatékonyabbá tegye a házhoz szállítást. A robot 97 százalékban pontosan érkezik a megrendelés helyszínére, és nemcsak a felére csökkenti a kiszállítási költségeket, hanem a hagyományos házhoz szállításhoz képest 30 százalékkal gyorsabban érkezik meg az étel.

Európában az észt Starship cég több mint ezer robotból álló flottája alig két év alatt a kétmilliomodik kiszállított megrendelésen is túl van. Guruló robotfutáraik érzékelők, kamera és GPS segítségével közlekednek, bár távirányító központokból és műholdakról is figyelik őket. Egy robotba négy nagy pizza is belefér, és amikor megérkezik, a megrendelő a telefonjára kapott kód segítségével kinyithatja a fedelét és kiveheti a meleg ételt.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA